Mikä on mielestäsi nykymaailmassa naiselle hyvä ikä tulla raskaaksi ja saada vauva?
Olettaen että elämän olosuhteetkin ovat siihen otolliset ja halua ja kykyä on.
Kommentit (76)
Tiesittekö muuten, että monissa maissa jopa 50% synnyttää sektiolla koska vain "Minä haluan." Täällä ihannoidaqn niin luonnollista että. Kas kun ei vajan taakse yksin synnyttämään metsään. Ai niin mut pitäähän se mieskin olla siinä irvistelemässä mukana. No doula voi käydä kattomassa välillä. Lääkäri etänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 29v, hedelmättömyyshoitojen takia. Olisin toivonut 25v.
Mutta alle 30v ehdottomasti. Vanhana ei jaksa sitä rumbaa.
30 v on kyllä aika rupu jopa äidiksi, mut kyl muutenkin. Toisaalta ei tarvis murehtii että kroppa menee pilalle kun se on jo valmiiks =)
Eikö sinulla pikkupojulla ole jo nukkumaanmenoaika? Pistähän kännykkä pois ettei mami suutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ei jaksa? Ja 30v. ei ole vanha. En ymmärrä tätä jaksamisasiaa mitä jotkut jankkaa... Itse en olisi jaksanut parikymppisenä, kun oli ihan muut jutut mielessä.
Kannattaa liikakansoittaa lapsena kun vielä jaksaa. Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen vähintään 30v asti. Ei ole sattumaa että ihminen on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä miksi naiset tekevät äpä riä ja alkavat yksinhuoltajaksi?
Mikä siinä on se pohjimmainen idea? Rahako?
Kuka tekee "äp äriä", ja miksi haluaisi alkaa tieten tahtoen yksinhuoltajaksi? Väitän että ei kukaan. Epäkypsiä yllä voidaan olla, molemmat, ja ihan ne miehetkin vaan saattaa lähteä kotoa pois kun eivät kestä lapsiperhe-elämää tai löytyy nuorempi ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 v on kyllä aika rupu jopa äidiksi, mut kyl muutenkin. Toisaalta ei tarvis murehtii että kroppa menee pilalle kun se on jo valmiiks =)
T. Jere-Eemeli 14v :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 3-kymppisenä. Pitää ehtiä elämään, opiskella ja nauttia vapaudesta.
Naiset haluavat minimoida lapsettoman seurusteluajan tavismiehen kanssa.
Tuo kertoo kaiken siitä, mikä on naisten motiivi pariutumiselle.Etkö osaa ajatella mitään muuta kuin seksiä? Sinussa on jotain pahasti vialla.
Onhan se harmillista kun tavismiehetkin ajattelevat sitä seksiä.
Mikseivät voi ymmärtää, että tietysti seksi ja hauskanpito kuuluvat niille erilaisille, komeammille ja kuumemmille terveellisen itsekkäille miehille joiden kanssa ollaan kun niille on eniten aikaa.
Seuraavaksi varmaan toivoo että nainen pysyttelisi suurin piirtein normaalipainoisena, kuten ni
"Vanha rouva"
Ennen asiat olivatkin toisin.
Ja väitteelle on tieteellinen pohja. Sinkkujen määrän kasvu nuoremmissa ikäluokissa, muun muassa.
15-49-v. Milloin nyt nappaa, kyllä sä siitä selviät!
En suosittele ollenkaan tämän palstan lukijoille.
Omalla kohdalla nuo ikävuodet oli 21-41v.
Omien tyttärien kohdalla 30-40v
Ihan suoraan sanottuna nyky-yhteiskunnassa ei minkään ikäisenä.
Eiköhän nainen itse tiedä milloin - jos ollenkaan - on valmis lapsen saamiseen.
Ensimmäisen sain 23-vuotiaana, aivan liian nuori ja kokematon henkisesti vielä kun jäin yksin pojan kanssa hänen ollessaan 2-vuotias. Onneksi oli kapasiteettia kasvaa nopeasti ja aikuistua ja järki kasvoi.
Seuraava, tyttö, oli vahinko ja synnytin 39-vuotiaana. Taaskaan ei isää kuvioissa mutta aikuisena ja järkevänä pärjäsin ja pärjään hyvin. 16 vuotta tuli ikäeroa lasten välille. Miestä ei elämääni tullut koska en halunnut mitään "isukkipuolta" jolle lapseni olisi vat ollleet taakka ja tiellä.
Pääasia että on henkisesti kypsä ja valmis äidin tehtävään. Itse en ollut ensimmäisen kanssa mutta hyvä oppimaan.
Henkisesti 45 ja siitä eteenpäin. Kovin moni vanhempi on niin keskenkasvuinen ja se aikuiseksi kasvaminen alkaa vasta lasten saannin jälkeen, mikä on aika huono homma sen lapsen kannalta.
Biologisesti ottaen eka lapsi 23 - 27 vuotiaana, sitten ehtii vielä tehdä sisaruksiakin. Toki pitää olla myös henkinen valmius ja parisuhde ok.
30 v. Ja sektio. Synnytys on ällöttävää.