Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain viestin palstalla: Keskustelu on ilmoitettu. Saat tiedot käsittelyn etenemisestä sähköpostiisi.

Vierailija
17.02.2024 |

Ei ole sähköpostissa vielä mitään tietoa asian etenemisestä, mihin ilmoittaa?

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provo, ettekö nyt jo tajua!

Ei ole, tulee moderaattorilta. Kokeile vaikka itse. Kirjoita h*ödyllinen i*iootti, tästä kai mulle ilmoitus tuli. 

Minulle tuli eilen samanlainen. Viestissäni ei ollut edes mitään kiellettyä sanaa, joten ihmettelin miksi. Täytyi kai joku olla mutta en keksi mikä. 

Olisiko niin, että robotti poimii automaattisesti "pahat sanat". Sitten ihmiset tutkii ne, onko niin vakavia, että voidaan nostaa joku syyte? 

Vierailija
122/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli myös tuo ilmoitus. Kyllä nyt jännittää!

Minne se muka tuli? Äläpä viitsi valehdella.

Kirjoitin "ir3k33n" toisinpäin ja sinne vihreään kenttään, joka ilmoittaa sanan olevan "sensuurilistalla" se tuli.

Uudet EU sensuuri säännöt painaa päälle ja palstalle on tulossa kirjautumispakko. Sääli tota ígorvájakkìa. Siltä katoaa elämältä kaikki sisältö kertalaakista. Pääsee varmaan iltapaskaan.

Kokeillaas tämä: n**keri.

Muistanpa jutun Jaruzelskin ajan Puolasta:

Nuorimies jakoi kadulla lentolehtisiä kansalaisille, jotka ottivat niitä vastaan, hymyilivät pojalle ja panivat

Mitähän tuo on puolaksi? Tuskin viittaa Puolan johtoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n digipalveluasetuksessa (DSA, Digital Services Act) säädetään digipalveluiden tarjoajille, kuten verkkoalustoille, velvollisuuksia palvelujen avoimuuden ja turvallisuuden parantamiseksi. Asetuksen soveltaminen alkoi 17.2.2024.

https://tietosuoja.fi/digipalveluasetus

Se on mielenkiintoista nähdä, miten sitä sitten käytännössä toteutetaan keskustelupalstoilla. Asiattomaksi ilmoittamislomake on ainakin muuttunut erilaiseksi.

Tästä olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen palstalaisille, että siistisivät kielenkäyttöään. 

On väärin, että yhtäkkiä tulee vaan tällainen ilmoitus, että voi tulla muka joku vihapuhesyyte tms. 

Vierailija
124/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteydenotto tulee poliisilta sähköpostitse 14 päivän kuluessa. Jos sähköpostiin ei vastata, tulee kirjattu kirje ja/tai puhelinsoitto.

Mihinkä sähköpostiin? Ei ole. :D

Vierailija
125/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU:n digipalveluasetuksessa (DSA, Digital Services Act) säädetään digipalveluiden tarjoajille, kuten verkkoalustoille, velvollisuuksia palvelujen avoimuuden ja turvallisuuden parantamiseksi. Asetuksen soveltaminen alkoi 17.2.2024.

https://tietosuoja.fi/digipalveluasetus

Se on mielenkiintoista nähdä, miten sitä sitten käytännössä toteutetaan keskustelupalstoilla. Asiattomaksi ilmoittamislomake on ainakin muuttunut erilaiseksi.

Tästä olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen palstalaisille, että siistisivät kielenkäyttöään. 

On väärin, että yhtäkkiä tulee vaan tällainen ilmoitus, että voi tulla muka joku vihapuhesyyte tms. 

Mitä hittoa? Netissä miljoonat ihmiset jauhaa mitä sylki suuhun tuo. Kaikilel aletaan soittelemaan? 

1 minulla ei ole avointa sähköpostia jota en koskaan lue.

2 minulla on aina puhelin kiinni.

3 minä en kökötä 4 seinän sisällä 24/7.

4 Suomessa saa netissä sanoa ihan mitä tahansa anonyymisti.

Vierailija
126/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, teemme poliisin kanssa yhteistyötä ja saamme ip-osoitteen kautta tarvittaessa sähköpostin.

yst terv. ylläpito vauva.fi

Joopa joo! Ihan varmasti miliisiä kiinnostaa, jos joku sanoo: "Ihmissyöjäneekeri" tai "kelasomali!"

Juu poliisilla on resurssit tulla kaikkien jonnejebn ovien taakse kun ensin on kaiveltu eri internetpalveluntarjoajien kautta esiin kuka henkilö ensinnäkin on.

Ei tämä nyt mikään Pohjois-Korea ole.

Vierailija
127/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mihin sähköpostiin? Minulla on 10 sähköpostia, eikä yksikään niistä ole liitettynä nettiliittymääni.

Vierailija
128/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, teemme poliisin kanssa yhteistyötä ja saamme ip-osoitteen kautta tarvittaessa sähköpostin.

yst terv. ylläpito vauva.fi

Joopa joo! Ihan varmasti miliisiä kiinnostaa, jos joku sanoo: "Ihmissyöjäneekeri" tai "kelasomali!"

Juu poliisilla on resurssit tulla kaikkien jonnejebn ovien taakse kun ensin on kaiveltu eri internetpalveluntarjoajien kautta esiin kuka henkilö ensinnäkin on.

Ei tämä nyt mikään Pohjois-Korea ole.

Näyttää sinne suuntaan menevän, jos tämä on totta. 

Vierailija
129/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanomalla on erikoisreitti hakea tietopyynnöllä operaattorisi kautta henkilötietosi ja sitä kautta saavat sähköpostisisi.

Operaattori ei tiedä sähköpostiosoitettani.

Tietää!

Vierailija
130/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VARTIJA kysyi naiselta uudelleen, antaisiko tämä kaljat. Siihen nainen ei suostunut, vaan valitti irronneesta hammasproteesistaan ja sylkäisi vartijaa kasvoille.

Tämän jälkeen vartija painoi naisen poskea lattiaa vasten. Mies väänsi naisen käsiä ja painoi polvea tämän niskaa sekä hartiaseutua vasten.

Nainen huusi kivusta ja taputti kättään maata vasten sen merkiksi, ettei saa henkeä. 

"

Kuka tahansa ihminen joka sylkäisee minun päälle, kuolee.

Vierailija
131/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka söpöä. Täällä luullaan että poliisi ei tavoita jos ei laita sähköpostiaan mihinkään.

Vierailija
132/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sama viesti, vauvapalsta ei tiedä minun sähköpostiosoitettani. Ihme kyttäämistä, siinähän lähettävät vaikka bittiavaruuteen mutta mun sähköpostiosoitetta eivät tiedä. 

Väärin.

Vauvapalsta kyllä tietää sinun sähköpostiosoitteesi, jos olet joskus kirjautunut johonkin 

Sanoma Oy:n palveluun.  Siis mihin tahansa, kuten:

- Hesarin nettisivuille

-  Iltasanomien kommentointi osioon

-  tai mihin tahansa nettipalveluun, jossa Sanoma Oy on osallisena

Olen jo mummoikäine  ja siis eläkkeellä, mutta äityslomalla oleva miniäni käy tällä

palstalla.  Hän jo aikoja sitten ihmetteli, miksi Vava-palsta suisittelee häntä omalla nimellään kirjautumaan sisään.

Sitten huomattiin tuo, että tämä palsta on Sanoma Oy:n ylläpitämä, ja poikani perheellä on 

Helsingin Sanomien digi+ tilaus. Helsingin Sanomat on Sanoma Oy:n lehti.

Samoin Iltasanoma.   Eivät nämä palstat käytänmössä ole mitään anonyymeja, vaikka itse palstalle voikin kirjoitella nimettömästi.

Vierailija
133/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanomalla on erikoisreitti hakea tietopyynnöllä operaattorisi kautta henkilötietosi ja sitä kautta saavat sähköpostisisi.

Ne voi hankkia erikoisluvalla puhelinnumerosi ja soittaa sinulle ja vaatia että kerrot heille sähköpostiosoitteesi.

-Kieltäydyn antamasta ja vetoan itsekriminointisuojaan

Vierailija
134/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sama viesti, vauvapalsta ei tiedä minun sähköpostiosoitettani. Ihme kyttäämistä, siinähän lähettävät vaikka bittiavaruuteen mutta mun sähköpostiosoitetta eivät tiedä. 

Väärin.

Vauvapalsta kyllä tietää sinun sähköpostiosoitteesi, jos olet joskus kirjautunut johonkin 

Sanoma Oy:n palveluun.  Siis mihin tahansa, kuten:

- Hesarin nettisivuille

-  Iltasanomien kommentointi osioon

-  tai mihin tahansa nettipalveluun, jossa Sanoma Oy

-En koskaan kirjaudu mihinkään. Kuka hullu sellaista tekee?

Vierailija
135/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljon fiksumpaa pistää tämä palsta heti kirjautumispakolliseksi, muutoin kun että tulee näitä jotain epämääräisiä uhkauksia, jostain naurettavista vääristä sanoista ym. "kauheista" rikoksista. 

On sentään olemassa ihan oikeita rikoksia ja rikollisia, niin miksi tälläisesta on joku laki nyt tehty?

Haluan tietää Kuka/ketkä ovat tämän lain takana?

Kuka/ketkä ovat sananvapauden kiellon takana? Onko se entinen vai nykyinen hallitus, vai molemmat vai kenties maan ulkopuolelta tulevat lainlaatijat?

Vierailija
136/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen hallituksen aikana kaikki kirjoitukset  ja herjat meni läpi.

Orpon jälkeen "hyväveli Sanoma Oy" muutti sääntöjään ja mode poistaa kaikki orpoon/hallitukseen kohdistuvat viestit.

Vierailija
137/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää!

Ei tiedä

Vierailija
138/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa. Kellekään ei tule mitään viestiä, joka ei ole kirjautunut sisään. Ja jos tulee, niin se on vaan joku automaatin lähettämä soo-soo kun automaatti voi käsittää väärin.

Kyseessä on sama automaatti, joka on aiemminkin estänyt tiettyjen sanojen käytön. Huomasin, että yksi näistä sanoista on yhden kirjaimen päässä yhdestä solvaavasta nimityksestä, mutta merkitys on täysin eri, enkä käyttänyt sitä solvaavassa merkityksessä kun ilmoitus tuli.

Laitoin muutaman ylimääräisen välilyönnin sanoihin, niin viesti meni taas läpi.

Vierailija
139/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauhoittukaa. Kellekään ei tule mitään viestiä, joka ei ole kirjautunut sisään. Ja jos tulee, niin se on vaan joku automaatin lähettämä soo-soo kun automaatti voi käsittää väärin.

Kyseessä on sama automaatti, joka on aiemminkin estänyt tiettyjen sanojen käytön. Huomasin, että yksi näistä sanoista on yhden kirjaimen päässä yhdestä solvaavasta nimityksestä, mutta merkitys on täysin eri, enkä käyttänyt sitä solvaavassa merkityksessä kun ilmoitus tuli.

Laitoin muutaman ylimääräisen välilyönnin sanoihin, niin viesti meni taas läpi.

Tämä siis nykyisen systeemin ja uuden varoituksen aikana.

Jos kirjoittamani viesti olisi ollut jotenkin paha josta tulee seuraamuksia, niin miksi se olisi mennyt saman tien läpi kun muistin laittaa vähän välilyöntejä väliin?

Vierailija
140/149 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun sähköposti nussin.perseeseen@homo.com

vielä ei ole kytiltä tullut postii

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme