Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka tata mielta?! Kyse Kelan aitiyspakkauksesta ja siita kuka sen ottaa ja kuka ei. Olen holmistynyt kerta kaikkiaan, eiko pakkaus olekaan 200e arvoinen??

Vierailija
14.01.2007 |

Siis ottaako vain tyhmät ja tietämättömät ensisynnyttäjät tuon pakkauksen ja fiksut rahan? Miten on?

Itse otin aikoinani pakkauksen ja olin tosi tyytyväinen. Nyt on kakkonen tulossa ja mietteet puolesta ja vastaan.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle lapselle olen ottanut ja ottaisin jatkossakin. Raha hupenisi äkkiä pariin ruokakauppakäyntiin... Minusta pakkauksen vaatteet eivät ole olleet rumia ja ne ovat hyvälaatuisia. Pelkästä vastaavasta haalarista voi joutua pulittamaan 50-100 euroa; muihin asusteisiin uppoaa helposti paljon enemmän. Mutta tietysti jos ei tarvi eikä itse arvosta niin miksi sitten ottaa. Kukin tavallaan...

Vierailija
42/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mitään vauvalle ole ennestään niin tottakai kannattaa ottaa. Toisen kohdalla miettisin itsekin tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaatteiden lisäksihän siellä on se patja, peitto, lakanoita, makuupussi jne.

Ainakin patja ja peitto olisi esikoisvauvalle kiva ostaa uutena, ja kyllä ne jonkun kympin maksavat. Itse laatikkokin on hyvä, vaikka ensi sänkynä tai säilytyslaatikkona. Ja kyllä ne vaatteetkin, vaikka kotivaatteina jos ei kehtaa kylille ne päällä mennä, ainakin meillä tuli käytettyä.

Se haalari ja makuupussi lienee noista näkyvimmät, ja jossei haalari miellytä niin tokihan se harmittaa. Onneksi itse sain 2002 syksyllä nätin haalarin asusteineen.

Mutta toiselle vauvalle tuskin tarpeellinen, jotain on varmaan esikoisen jäljiltä tallella ja muutenkin suhtautuminen on ehkä rennompaa?

Mutta jos ajatellaan ettei mitään pakkauksen tavaroita olisi, niin kyllä pitäisi tarkkaan kiertää kirpputoreja saadakseen vastaavat määrätä sillä 140 eurolla (tms) mitä se nyt on jos rahana ottaa.

Vierailija
44/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori ku ei jaksa ettii mistään lipusta tai lapusta tai netistä sitä tietoo..just nyt. niin ekalla otin pakkauksen ja nyt on toinen tulossa..eli mietinnässä on että kumpi vai kampi..

Vierailija
45/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hitossa silläkin on merkitystä miltä ne vaatteet näyttää ja onko ne toimivia. Se haalari oli esim. 90-luvulla paljon käytännöllisemmän mallinen. Vanupuvusta puhumattakaan, nykyinen on sellanen pierunkuori pulleamman vauvan päällä.

Minä olen se joka arvosteli niitä uusimman pakkauksen värejä ja kuoseja. Pakkauksen olen ottanut ekalle ja tokalle lapselle. Tokalle vielä otin koska silloin 90-luvulla sisältö muuttui tyystin ekan lapsen pakkaukseen verrattuna. Seuraaville en ole ottanut koska edelliset on tallessa ja rahalla saa ne mitä lisäksi tarvitsee.

Vierailija
46/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanupuvusta puhumattakaan, nykyinen on sellanen pierunkuori pulleamman vauvan päällä.

Vierailija
47/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

29

Vierailija
48/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä läjäpäin vaatteita ja makuupussi, peitto, pussilakana ja lakana, kasoittain vaippoja, kestovaippakuoret, harsoja ym ym.

Vierailija
49/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyessään 3300g, 49cm, täysimetty puolivuotiaaksi ja silti on pullero ja se vanupuku oli tiukka.

Ärsyttääkö sinua noin paljon kun uskallan arvostella jotakin niin pyhää kuin tuo pakkaus sinulle on?

Vierailija
50/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ottanut paketin kolmesti, jotain on tullut liikaa, mutta ainahan voi kierrättää eteenpäin, jos vaatteet säilyneet hyväkuntoisina.

Vierailija
51/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peitto, lakanat, makuupussi, kynsisakset, harja ja kietaisubodyt olivat ainakin ehdottomia.

Toisen lapsen kanssa otin sen rahan kun kaikki kamat on tallessa ekalta ja siskon muksulta vielä yhdet vauvan vaatteet tulossa!

Vierailija
52/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

syntyessään 3300g, 49cm, täysimetty puolivuotiaaksi ja silti on pullero ja se vanupuku oli tiukka.

Ärsyttääkö sinua noin paljon kun uskallan arvostella jotakin niin pyhää kuin tuo pakkaus sinulle on?

Vierailija
53/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksessa melkeinpä " arvokkaimpia" siinä olleet imetysopas ja imeväisikäisen lapsen ruokavalio-opas, koska olin ensisynnyttäjä (vuonna 2005), koska mulla ei juurikaan tukiverkostoa ympärillä joilta kysellä asioita - ainoastaan neuvola jonne ei nyt ihan joka päivä viitsinyt soitella. No, tämä ei tietysti koske ap:ta jolle toinen lapsi tulossa, mutta ensisynnyttäjille siellä on muutakin arvokasta kuin vaatteet. Myös erilaisia tarvikkeita, joita itse en ainakaan olisi osannut ostaa etukäteen, ja hankala lähteä kauppoihin heti uuden vauvan kanssa.

Vierailija
54/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaukasen. Nyt kuudennelle ei ole edes käynyt mielessä että sen ottaisin. ELi perus vaatetta on kyllä tarpeeksi. Sitte niitä parempia ostan kaupasta jos tarvii. Kun taas nyt saa hommata vaunuja ym uutta kun edelliset jo loppu. Eli joka sentti tarpeen.

Kolmannen kohdalla mietin tarkkaan. Silloin listasin pakkauksesta ne tavarat mitä oisin joutunut kaupasta ostamaan kuitenkin niin tuli tuo pakkaus edullisemmaksi.

Vierailija
55/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle joka epäili että sokerivauva kun ei vanupukuun mahtunut. Toiset ovat niin herkkiä että mitään " ilmaiseksi" saatua ei saisi arvostella. Minusta saa ja kritiikkiä pitääkin antaa.

Kaksi kertaa olen pakkauksen ottanut ja kaksi kertaa rahan. Tämä vaihtoehto paras meidän perheessämme, toisessa perheessä toisella tapaa :)

Vierailija
56/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahakorvaus lienee vain tuo 140e. Ja sillä et osta kaikkia pakkauksen tavaroita... EHKÄ jos aktiivisesti kierrät Halpa-hallien alekoreja, tai teet kirppari löytöjä saat tuolla rahalla pakkauksen tavarta, mutta se vaatii;

-Hyvää tuuria

-Tuntien työn

-Laatu ei ole niin hyvä

Vierailija
57/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun tilannettasi ei oiken voi verrata perheisiin, joissa lapsiluku tulee jäämään 1-3 lapseen. Mitä enemmän on sisaruksia, sitä enemmän on tavaraa valmiina utta tulokasta varten. Tuskin sinä tarvitset lapsellesi uutta makuupussia, jos niitä talossa jo useampi on, mutta tätä ongelmaa yleensä ole perheessä jossa syntyy ensimmäinen tai toinen lapsi. Ja itsekkin sanoit, että kolmelle ensimmäiselle olit ottanut pakkauksen=)

Vierailija
58/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otimme pakkauksen ja kyllä suosittelen, että kannattaa ottaa.:)

Saimme tosin edellisvuoden eli 2005 pakkauksen, koska ne jaettiin eka loppuun. Mutta ei se mithään.:)

Ja jos toinen lapsi tulee ( toivottavasti n. viiden vuoden kuluttua. ) niin otamme kyllä sittenkin pakkauksen.

On siinä niin paljon kaikkea hyödyllistä, varsinkin ensimmäisen lapsen saavalle.:)

Makujahan on kyllä monia, mutta ei ne vaatteet tosiaankaan niin kamalia ole etteikö niitä voisi käyttää, vaikka kotioloissa, jos ei muuten.:)

Vierailija
59/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä olenkin jo niin vanha.

Vierailija
60/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä käytin pakkauksesta oli vauvan peitto, kynsisakset ja makuupussi, vaipat, 3 harsoa niin ja kondomit käytettiin. Niiden rahallinen arvo ei ole varmaan se minkä pakkauksesta saa, jos ottaa rahana. No tulihan siinä muutakin mukana, mutta jos vaatteet jää kaappiin lojumaan, eikä niitä käytä, niin eihän sellaisesta kannata maksaa.

Ensimmäisellä lapselle kuitenkin varmaan jokainen ottaa sen ihan vain koska se kuuluu asiaan. Silloin monet havahtuvat, että loppujen lopuksi paljon mieleisempiä vaatteita saa kaupasta.