Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka tata mielta?! Kyse Kelan aitiyspakkauksesta ja siita kuka sen ottaa ja kuka ei. Olen holmistynyt kerta kaikkiaan, eiko pakkaus olekaan 200e arvoinen??

Vierailija
14.01.2007 |

Siis ottaako vain tyhmät ja tietämättömät ensisynnyttäjät tuon pakkauksen ja fiksut rahan? Miten on?

Itse otin aikoinani pakkauksen ja olin tosi tyytyväinen. Nyt on kakkonen tulossa ja mietteet puolesta ja vastaan.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin tuon v.2006 pakkauksen, eikä ole mitään vikaa! värit eivät ehkä tietenkään ollut niin tyttämäisiä, (itse kun tyttöä odotan) mutta kyllä ne menevät. Ei sitä tarvitse lapsiaan mihinkään rimpsuihin ripustaa heti ensi alkuun, käytännöllisyyshän se ratkaisee.

Ja jos voin näin vaatetusalan ammattilaisena sanoa, että jos menet kaupasta ostamaan YHTÄ laadukkaita vaatteita mitä äitiyspakkauksessa on niin saat pulittaa yli sen 140 euroa, JO PELKISTÄ VAATTEISTA! Sitten hankit vielä muut pakkauksen tavarat niin lähentelee jo 300 euroa.

Mutta kukin omalla tavallaan, mutta älkää viitsikö vinkua ja valittaa.

Kyllähän se tietenki niin on, että Pissaliisat pukee lapsensa pissaliisoiksi.

Ruikuti ruikuti ja vali vali. Nirsojen touhua. Olkaa onnellisia että Suomessa on tälläinen mahdollisuus. Mutta sillä 140 eurolla ET tule saamaan niitä tavaroita, uusina ja hyvälaatuisina, tietenkin jos kirpputorilta käyt ostamassa, mutta ne eivät ole enää UUSIA!!!

Vierailija
62/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikon arvo on enemmän kuin sen ottaisi rahana, mutta kukin sen itse päättäköön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu siltä, että niitä vaatteita arvostellaan vaan koska ne ovat äitiyspakkauksessa. Jos samat vaatteet olisivatkin h&m:n hyllyllä, mammat siellä kilpaa ihailisivat niitä.. Mun mielestä ainakin kannatti ottaa pakkaus, vaatteita on paljon käytetty, eikä ainakaan vielä oo mitkään hajonnu.

Vierailija
64/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketin sisällön, niin palkkaisin jonkun huippusuunnittelijan suunnittelemaan toppahaalarin, mutta EN paljastaisi sitä, ennen kun mammat ovat vuoden haukkuneet sitä...;)

Olispa hauska katsella, kuinka mammat muuttaisivat mielipidettään, kuultuaan KUKA haalarin oli suunnitellut...

Sama juttu kun H&M:llä, kun Stella McCartney suunnittelee jonkun rätin, niin johan se on NIIIIIN ihana, varsinkin kun siihen on joka mammalla varaa... Millaisia Kultti klassikoja äp-haalareista tulisi, jos Armani olisi ne suunnitellut...;)

Mutta mammat haukkuisivat, koska niitähän näkee vaan teini äitien pennuilla, joilla ei varaa muihin...

Vierailija
65/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessäkään äitiyspakkauksessa ei ole minusta ollut hirveitä vaatteita. Eikä eri aikakauden vaatteita. Kivoja perusvaatteita, jotka on mukavat päällä ja sopivat sekä tytöille että pojille.

Nykyisin on kyllä huolestuttavan paljon näitä äitejä, joille lapsen vaatetus on elämää suurempi asia. Todella pelottavaa.

Vierailija
66/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöön jäivät patja, lakanat, pyyhe, kynsisakset, peitto, harsot, makuupussi. Vaatteet myin 15 eurolla kirppiksellä kun huomasin etten tykkää käyttää vauvalla potkupukuja enkä collegeasuja.

En ymmärrä miksi joku muu kuin monikkoäiti ottaa yhden pakkauksen saatuaan sen uudelleen, siinähän on aina periaatteessa samat jutut, eri väriset vaan. Kuka tarvitsee esim. kahta makuupussia?

Vierailija
67/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa yhteydessä oli siitä vaatevalmistajien kilpailuttamisesta.

Rahana saa 140,-. Se on sama summa, mikä Kelalla on käytettävissä yhden pakkauksen kokoamiseen. Toki sillä saa enemmän vaatetta pakkaukseen, kun ostavat ne niiltä valmistajilta tukkuhinnoin.

Jos meikäläinen menee ostamaan sillä 140 eurolla kaupasta vast. tavarat, ei taatusti saa samaa määrää, koska kauppias haluaa omansa.

Tästä syystä Kela myy pakkausta sitten niille joilla ei ole siihen oikeutta, kalliimmmalla (vajaa 300). Mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi sen arvoinen.

Vierailija
68/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan 8 lapsen ja kaikille olen ottanut paketin niin nytkin.

Vierailija
69/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jo kotona iso pino vauvanvaatteita niin äitiyspakkauksen hyöty on lähes olematon. Niin kävi mulla, haalin vaatteita ja sit kuitenkin käytin vain niitä mitkä musta oli kivoja. Ei se vauva paljoo niitä vaatteita kerkee kuluttaa kun kasvaa koko ajan. Lisäksi vaatteiden jälleenmyynti arvo on lähes olematon! Vielä on ekologisempaakin olla ottamatta pakettia, jos ei OIKEESTI tarvii. Tuon 2006 pakkauksen nähtyäni kyllä ihastuin, oli tosi nättejä ja kivoja vaatteita, kylläkin aika poikamaisia. Verrattuna 2002 äitiyspakkaukseen, oli ihan eri luokkaa.

Vierailija
70/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkauksen vaatteet läpi ja mietin, mitkä kaikki tulisi vielä toiselle tarpeen. (Sakset, ei, haalari ei, makuupussi ei, kietaisubody joo, harsot ei, potkuhousut joo jne.) Eli kartoitin, mitä meillä olisi hyvä olla tuosta paketista lisää ja totesin, että murto-osan tarvitsisin. Sitten laskin, että 140 eurolla saisin ne " puuttuvat" vaatteet ja pari vaatetta lisää. Sillä rahalla saa toki paaaljon vähemmän kuin koko pakkaus, mutta toisaalta mitäpä tekee toisilla haalareilla kun ekakin ihan priimakunnossa.

Vierailija
71/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiselle lapselle otin pakkauksen ja kaikki muu tuli käytettyä paitsi ne haalarit heikon laadun vuoksi. Nyt kun toinen lapsi on tulossa, en ota enää pakkausta. En tarvitse toista patjaa, toisia saksia jne. Vain ne vaatteet kiinnostaisivat, mutta niitä on niin vähän että ne kyllä saa ostettua 140 eurolla kaupasta. Harmittaisi vain se turha tavara joka jäisi nurkkiin pyörimään. Pakkauksen vaatteet mahtuivat esikoille ensimmäiset 2kk, joten vaatteidenkaan merkitys ei ole kovin suuri edes lapsen ensimmäisen vuoden aikana.

Huomatkaa, että pakkaus on kaikille sama. Siis pitkäaikaistyöttömille, teiniäideille, päihdeäideille kuin myös duunareille, akateemisille, upporikkaille. Pakkaus ei voi mitenkään miellyttää kaikkia!! Alemman tuloluokan äiti ottaa kiitollisena vastaan kaiken mitä saa, kun taas joku toinen uikuttaa rumista väreistä. Uikuttaminen kertoo vain ihmisen pinnallisuudesta. Toki huonosta laadusta pitää palautetta antaa että asia korjataan, mutta kauneus on katsojan silmässä. Toisen ruma on toisen kaunis!

Vierailija
72/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin äitiyspakkauksesta vain pahvilaatikkoa, peittoa, toppatöppösiä ja pari valkoista bodyä ja kynsisaksia. Äp:n vaatteet olivat " varavaravaatteita" , jos kaikki muut likaisena ja näitä varavaravaatteita oli muutenkin liikaa. Ostan mieluummin kirppareilta ja uutena mieleistä tavaraa kuin otan " kaapintäytettä"

Vierailija
73/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(asun ulkomailla) Mutta, jos olisin, niin ehdottomasti ottaisin rahana. Tykkään shoppailla lastenvaatteita, ja haluan, että kaikki vaattet ovat tosi kauniita ja pojalla poikien vaatteet ja tytöllä tyttöjen. Ei sillä rahalla ehkä yhtä paljon saa, muuta mielummin vaikka vähemmän jotain superihania vaatteita tai vuodetekstiilejä tai pyyhkeitä pikkuiselle.

Vierailija
74/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse otin tuon v.2006 pakkauksen, eikä ole mitään vikaa! värit eivät ehkä tietenkään ollut niin tyttämäisiä, (itse kun tyttöä odotan) mutta kyllä ne menevät. Ei sitä tarvitse lapsiaan mihinkään rimpsuihin ripustaa heti ensi alkuun, käytännöllisyyshän se ratkaisee.

Ja jos voin näin vaatetusalan ammattilaisena sanoa, että jos menet kaupasta ostamaan YHTÄ laadukkaita vaatteita mitä äitiyspakkauksessa on niin saat pulittaa yli sen 140 euroa, JO PELKISTÄ VAATTEISTA! Sitten hankit vielä muut pakkauksen tavarat niin lähentelee jo 300 euroa.

Mutta kukin omalla tavallaan, mutta älkää viitsikö vinkua ja valittaa.

Kyllähän se tietenki niin on, että Pissaliisat pukee lapsensa pissaliisoiksi.

Ruikuti ruikuti ja vali vali. Nirsojen touhua. Olkaa onnellisia että Suomessa on tälläinen mahdollisuus. Mutta sillä 140 eurolla ET tule saamaan niitä tavaroita, uusina ja hyvälaatuisina, tietenkin jos kirpputorilta käyt ostamassa, mutta ne eivät ole enää UUSIA!!!

Vierailija
75/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keksitte ruikuttaa kun tämä ihanuus äityispakkaus otetaan meiltä pois. Ei siihen mene kauan. Siinä saatte vauvalle uusia vaatteitä minä en yhteenkään kirpparikamaan lastani pue. Minulla on 9 lasta ja koskaan en ole ostanut kirpparilta mitään. Vauvalle aina uusi pakkaus ja loput kaupasta joita haalin kyllä liikaa.

Vierailija
76/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http: //www. kela. fi/in/internet/suomi. nsf/NET/100502155308EH?openDocument

omat lapset vain jo tehty :)

Vierailija
77/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin pakkauksen esikoiselle, koska siinä oli mielestäni paljon hyödyllistä vaatetta/tavaraa. Vaikka sen pakkauksen suunnittelisi kuka tahansa huippusuunnittelija, niin se ei kaikkia mammoja miellyttäisi, siitä olen varma. Itse olen kiitollinen pakkaukseta, mutta seuraavalle vauvalle otan rahana, koska pakkauksen tavarat/vaatteet hyvässä kunnossa.

Ja, jos joku pitää minua köyhänä/mauttomana, sen takia että käytän lapsellani äitiyspakkauksen haalaria, niin aivan sama. Järjen käyttö on sallittua, vaikka rahaa olisi ostaa uusi toppahaalari joka kuukaudelle.

Vierailija
78/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on kolmas tulossa, niin en pakkausta ota, koska kaikkea löytyy puolen tusinaa kappaletta. Meillä lähisuvussa syntyny useampi pikkunen pienessä ajassa, niin on noita pakkauksia vino pino =) Vaatteiden ja tarvikkkeiden takia ei olis pakkauksia edes vimeaikoina muidenkaan ollut tarpeen ottaa!! Harmittaa kun en pääse hakemaan ja penkomaan enää omaa pakettia!

Ihana Suomalainen etuus!!!!

Vierailija
79/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on 3. Yhden pakkauksen olen ottanut, mutta kirppiksiltä olen ostanut 2 makuupussia. On vauvalle hyvä leikki/makoilualusta lattialle, ja kun joku on pesussa, on ottaa puhdas tilalle :)

Minä olen ollut pakkaukseen tyytyväinen ja rahavaihtoehto on käytetty esim. tuplarattaisiin.

Vierailija:

Käyttöön jäivät patja, lakanat, pyyhe, kynsisakset, peitto, harsot, makuupussi. Vaatteet myin 15 eurolla kirppiksellä kun huomasin etten tykkää käyttää vauvalla potkupukuja enkä collegeasuja.

En ymmärrä miksi joku muu kuin monikkoäiti ottaa yhden pakkauksen saatuaan sen uudelleen, siinähän on aina periaatteessa samat jutut, eri väriset vaan. Kuka tarvitsee esim. kahta makuupussia?

Vierailija
80/86 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan ole värit levinneet, eikä myöskään saumat ratkeilelleet. Pitäisiköhän sinun katsoa pesumerkinnät! Puollan tuota pakkausta siksikin, että siinä on monta sellaista pientä tavaraa, kuten kylpymittari, kynsiharja, hiusharja yms. yms. joiden " metsästäminen" jo yksistään vie aikaa ja aikahan on rahaa. Joten minusta on kiva saada nuo tilpehöörit valmiina ja niin, että joku on jo miettinyt hieman, nitä vastasyntynyt tarvitsee. Ja olen myös kehdannut käyttää noita haukkumianne vaatteita, myös tästä 2006 pakkauksesta.