Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun mies ottaa joka ilta yhden oluen

Vierailija
14.01.2007 |

Mitään kalsarikännejä se ei harrasta, eikä tee paukkuja On vaan ottanut tavaksi juoda joka ilta yhden oluen. Jotenkin mua pännii, varmaan siksikin että miehen isä on taipuvainen alkoholismiin. En ole viitsinyt alkaa räpättämään asiasta, jonkun kerran olen sanonut, että eikö mehu ois parempi janojuoma. Tekis mieli alkaa naputtaa enemmänkin, mutta toisaalta taas ei. Ei ole kuulunut meidän suhteeseen se, että puututtais toisen syömis-, juomis-, pukeutumis- yms. tapoihin. Mutta ei kyllä ole kuulunut joka iltainen kaljanjuontikaan tapoihin ennen kuin viimeisen puolen vuoden aikana. Paitsi että ärsyttää asia ylipäätään, koska mun mielestä saunakaljat on ok, mutta joka iltaiselle naukulle en näe mitään syytä, niin hävettää ja ärsyttää sekin, että allaskaappi on aina täynnä kaljapulloja ja koko ajan roudataan niitä kauppaan vaikka meillä on pienet lapset.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sun olettamuksesi on NIIIIIIIIIN kaukana meidän elämästä. En mä mitään punaniskajunttisovinistia ole nainut, ja tätä mieltä olen 10 vuoden kokemuksella.

ap

Sä OLET tosiaan niuho, en mä mitään pahaa tarkoittanut! Onko sulle yllätys, että aikuinen mies haluaisi itse päättää tekemisistään? Kuvittelin sut aika nuoreksi, kun olet niin ehdoton. Mulla on näet 30 vuoden kokemus miehistä.

Vierailija
22/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta onko niitä rankkoja päiviä muka joka päivä, ei mun mielestä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä!

Vierailija
24/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan rakentamassa taloa ja taas on se yhden oluen -kausi. Sit se aina loppuu ku helpottaa. Se kuulemma rentouttaa. Anoppi harrastaa samaa, mutta kukaan ei ole alkoholisti. Muakin kyllä välillä ärsyttää se suunnattomasti, et ymmärrän kyllä sua, ollaan sitten niuhoja tai ei...

Vierailija
25/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on. Yksi olut on yksi olut, mutta kyllä se on jo tapa, joka voi siitä sitten riistäytyä. Vähän sama, kun joku polttaa vaan yhden tupakan päivässä. Mun mielestä ap ei ole mikään nalkuttava akka, vaan nainen, joka kantaa huolta miehensä hyvinvoinnista. Sitä paitsi jos se kaljanmäärä nousee alkaa mahdollisesti kertyä myös liikakiloja. Mun mielestä ihmisen pitää osata rentoutua ilman kaljaa. Miten olisi juoksulenkki rankan työpäivän päälle.

t. Mäyräkoirien vihaaja

Vierailija
26/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ajattelin et pakko kommentoida ja ihmetellä miten heti noin kärkkäästi ollaan haukkumassa niuhoksi. Ettei vaan kätkeytyisi kuitenkin joillain huolta vaikka omasta alkoholinkäytöstä taustalle... Itsellä on juuri sellainen kokemus et miehen kaljanjuonti lisääntyi salakavalasti vuosien aikana tuosta " yhdestä" . Jossain vaiheessa rupesi käymään " yhdellä" baarissa töistä tullessaan, sitten joi kumminkin kotona edelleen sen yhden siihen lisäksi ja kas kummaa havahduin eräänä päivänä siihen että niitä kaljapulloja alkaa löytyä vähän joka paikasta eli mies oli alkanut juoda niitä sit salaa enemmänkin. Ja tuntui et salaa melkein itseltäänkin. Ja nyt ollaan sit erottu ja miehellä on päihderiippuvuus. Ja ihan tosi minäkin alussa ajattelin et olen varmaan niuho kun ne yhdet kaljat huolestutti ja ärsytti. Ja arvatkaa vaan tulinko sellaiseksi haukutuksi kun joskus uskalsin asiasta puhua. Vielä sittenkin kun mies jo joi enemmän kuin yhden illassa. Olkaa ihan oikeesti vähän varovaisempia kommenteissanne. Ei suomalaiselle miehelle, jolla vielä alkoholistigeeniä ehkä virtaa veressään, ole välttämättä samanlainen mahdollisuus harrastaa keskieurooppalaisia juomatapoja. Mitenköhän lie ne viikinkiesi-isät loppujen lopuksi olleet päihderiippuvaisia...

Vierailija
27/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kaiken jälkeen saan jatkuvasti olla kertomassa miehen äidille ja läheisille miten kaikki pääsikin tapahtumaan ja miten minä en kiinnittänyt tarpeeksi huomiota kaljanjuontiin. Koska muuttui päivittäiseksi jne. Että ole sinä AP huolissasi ja kirjoita vaikka muistiin milloin alkoi mikäkin vaihe, niin ei tarvii sit jälkeenpäin itsesyytöksissä kieriskellä.

Vierailija
28/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt sitä, että vielä aikuiset ihmiset, joilla on lapsia saattaa ihan pokkana jutella et ottavat räkäkännit vkonloppuna!!!!!!!!!! Mä en siis voi käsittää. Kuka sitten huolehtii lapsista? Kauheeta lapsille nähdä äitinsä tai isansä ihan erilaisena kun yleensä. Humaltumista pidetään täällä tavoiteltavana ja huvittavana asiana. Ihmetellään sitten kun nuoret juovat humaltuakseen. Viinaverostakin puhutaan, mut ei täällä sellaset auta kun asenne on mikä on. En ole absolutisti, mutta en ole myöskään koskaan ollut kännissä enkä ole nähnyt miestäni enkä ystäviäni kännissä. En edes haluaisi, sillä se voisi viedä " maun" koko ihmisestä.

Vierailija
29/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholimyönteisiä. Minäkin huolestuisin ap:n tilanteessa ja miettisin milloin se yksi olut muuttuu pariksi jne. ja muuttuuko se? Eihän sitä voi etukäteen tietää, siksipä se huolestuttaakin. Minun mieheni juo saunaoluita pari kappaletta, se on kai ok, niin kauan kun ei tarvitse joka ilta käydä saunassa..

Vierailija
30/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku muuta väittää niin hän omaa suomalaisen kieroutuneen katsantakannan alkoholiin.

Vierailija
31/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen kritisointi taas junttia ja ahdasmielistä? Ei ne paljon puhutut sivistyneet juomtavat sitä tarkoita, että joka päivä pitäisi juoda ilman mitään syytä.

Vierailija
32/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveysvaikutuksia hakee, niin ottais sitten vaikka vitamiinipillereitä. Aika kaukaa haettua perustella kaljanjuontia terveysvaikutuksilla...

Vierailija
33/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viini tosin olisi vielä parempi kuin olut

Vierailija
34/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti sinä et voi miestäsi muuttaa. Voit keskustella vakavasti kerran tai pari ja kertoa miksi tapa sinua ärsyttää (huoli miehesi terveydestä ja mahdollisesti jokin muu syy, mikä?) mutta nalkuttaa ei kannata. Tiedän sen, koska itse olen myös taipuvainen inttämään asioista pitkään.

Tiedän että ongelma on vähintään yhtä paljon minun kuin mieheni. Minä olen yliherkkä lähipiirini alkoholinkäytölle.

Muakin vähän hävetti viedä mieheni pulloja kauppaan viimeisilläni raskaana ja kerran vaunujen kanssa. Sanoin että tästä lähin viet pullot itse, niin kuin tuo yleensä veikin. Mutta se pullomäärästä tuleva häpeä ei ole kyllä miehellsi syy lopettaa iltakaljan ottamista.

Jos mulla olisi joku tapa, joka miestäni hirveästi ärsyttäisi (vieläpä epäterveellinen, riskialtis) niin haluaisin kyllä kuulla sen mieheltäni. Kannataa siis keskustella, jos mies kuuntelee... Jos ei kuuntele, muista että hän on itse vastuussa tekemisistään ja niiden seurauksista.

Yksi kalja on silti mielestäni vähän, mutta voi se olla ärrrsyttävää.

Vierailija
35/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pullo olutta tai yksi lasi viiniä on ihan hyvä tyyli lopettaa päivä.

Vierailija
36/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun siitä tulee ongelma, eli pitkän ajan kuluessa. Mies ehkä lihoo, jos ei lisää liikuntaa, ja hänestä VOI tulla alkoholisti, sitähän ei vielä tiedä. Ymmärrän ap:n huolen, eipä voi kun katsoa vierestä, koska asia ei ole periaatteessa ainakaan vielä ongelma, vaan nykyisten tutkimusten mukaan vielä ihan terveellistä ja riskikäytön ulkopuolella.

Vierailija
37/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pimeetä sakkia kun pitää tuollaisesta huolestua, huh, huh...

Vierailija
38/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullon olutta, lasillisen punkkua tms. Yleensä liittynyt stressiin. Sitten kun on tullut loma tms. olen jättänyt sen iltanapsuttelun, pitkäksikin aikaa. Tällä hetkellä tahti on ehkä kerran viikkoon.

Vierailija
39/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä perustelusi ovat ihan hyvät, kyllä asioista pitää pystyä puhumaan parisuhteessa, vaikka aihe ei olisikaan miellyttävä.

Vierailija
40/66 |
14.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikäs se olikaan. Ensin yksi olut illassa, saattaa mennä vuosiakin näin. Sitte tarvii ottaa toinen silloin tällöin, kohta kaksi juodaan joka ilta, sitten kolmas jne jne. että saadaan sama mielihyvä ja rentoutumisen tunne.

Pointtihan on siinä, ettei asia ole NYT ongelma, vaan että siitä voi tulla ongelma, ja mistä tietää että tuleeko siitä ollenkaan jossain vaiheessa ongelmaa? Miehen isä ilmeisesti jonkin verran alkoholismiin tapuvainen, eikös sekin ole nykytutkimusten mukaan ainakin altistava tekijä..