Ärsyttää kun mies ottaa joka ilta yhden oluen
Mitään kalsarikännejä se ei harrasta, eikä tee paukkuja On vaan ottanut tavaksi juoda joka ilta yhden oluen. Jotenkin mua pännii, varmaan siksikin että miehen isä on taipuvainen alkoholismiin. En ole viitsinyt alkaa räpättämään asiasta, jonkun kerran olen sanonut, että eikö mehu ois parempi janojuoma. Tekis mieli alkaa naputtaa enemmänkin, mutta toisaalta taas ei. Ei ole kuulunut meidän suhteeseen se, että puututtais toisen syömis-, juomis-, pukeutumis- yms. tapoihin. Mutta ei kyllä ole kuulunut joka iltainen kaljanjuontikaan tapoihin ennen kuin viimeisen puolen vuoden aikana. Paitsi että ärsyttää asia ylipäätään, koska mun mielestä saunakaljat on ok, mutta joka iltaiselle naukulle en näe mitään syytä, niin hävettää ja ärsyttää sekin, että allaskaappi on aina täynnä kaljapulloja ja koko ajan roudataan niitä kauppaan vaikka meillä on pienet lapset.
Kommentit (66)
Tän on pakko olla provo? Jos ei ole niin et ole sitten alkoholistia nähnytkään?
t: alkoholistien tytär, siinä ei yksi pullo tuntunut missään.
No ei siinä minusta ole mitään ihmeellistä jos juo joka ilta yhden oluen. MIksei?? Jos yhden oluen juominen on merkki alkoholismista niin Saksa on sitten alkoholisteja täynnä ! Jotenkin sitä toivoisi suhteellisuudentajua ihmisille tähänkin asiaan.
Minusta joka iltainen kaljanjuonti ei ole normaalia, mutta kai mä sitten kuitenkin ärsyynnyn turhasta.
ap
rankan päivän jälkeen. Yksi olut vastaa minusta oikeastaan ajatukseltaan samaa kuin joisi yhden limupullon tai vichya janojuomaksi/virvokkeeksi vaikka alkoholia hieman onkin. Sinuna en natkuttaisi tuosta ollenkaan.
muuttunut yhtäkkiä.
Tiedän perheen, jossa tuollainen tarkoitti vuoden päästä 3-5 olutta, ja niin että juuri selvisi aamuksi töihin. Lopputulos ei ollut hyvä.
Tartu asiaan ja kysy, miksi!
niin miksi silloin EI VOI OLLA JUOMATTA sitäkään yhtä!?!
;-)
Miksi hän tarvitsee sen säännöllisesti?
Enhän mä olekaan nalkuttanut miehelle, koska asia on kuitenkin aika pieni. Kai mua huolestuttaa, että jossain vaiheessa kaljaa alkaa menemään kaks pulloa, kolme pulloa, sixpäkki, jne. Missä vaiheessa ois mahdollista puuttua tarpeeksi ajoissa, ettei ongelmaa edes synny? Enhän mä tietysti tiedä syntyykö sitä edes. Mutta en mä kyllä haluaisi miehestäni sellasta turpeaa ja punakkaa ukkoa niin kuin isänsä on, joka siis tissuttelee enemmän tai vähemmän.
ap
Miksei joisi yhtä olutta siinä missä joku syö yhden omenan päivässä tai yhden limpparin päivässä. Vai onko totaaliabsolutismi jotenkin haviteltava ja ihanteellinen tilanne?
Ilmankos Suomessa ratketaan sitten helposti ryyppäämään rankemman päälle jos yksi olut / viinilasi illassa on jotenkin paheellista... ;D
Viikingit aikoinaan joivat PELKÄSTÄÄN olutta, naiset, lapset ja miehet.
ja rentouttaa mukavasti. Ja onhan se ihan tottakin, kyllä mä itsekin joskus rankan päivän jälkeen nautin yhden oluen. Mutta onko niitä rankkoja päiviä muka joka päivä, ei mun mielestä.
ap
avioeroon.....
Pistä ääliö asioiden suhteellisuus kohdalleen. Lapsi rakaas.
tiukkapipoisuudesta! Onneksi olet pitänyt mölyt mahassasi. Jatkuvaräpätys saisi miehesi vain uhalla korkkaamaan pari kolme seitsemän olutta. Jos määrä uhkaa nousta, voit nätisti sanoa just sen kommentin punakasta turpeasta appiukosta.
Ei minun mielestäni viikinkien tapoja voi rinnastaa nykyaikaan. Nykyään olut ei ole pääasiallinen juoma, eikä edes arkinen ruokajuoma. En minäkään haluaisi, että meillä juotaisiin joka ilta olutta.
Jestas mitä nipoja sitä löytyykin!
Vierailija:
Onneksi olet pitänyt mölyt mahassasi. Jatkuvaräpätys saisi miehesi vain uhalla korkkaamaan pari kolme seitsemän olutta.
Jos se olut illassa ei ole muuta kuin janojuoma, niin miksi mies alkaisi kostoksi juoda enemmän. Jos se alkaisi juoda enemmän, niin minusta se kertoisi ihan vaan siitä, että asia oli alunperinkin ongelma. Siis että kyse oli siitä, että haluaa vaan juoda viinaa.
ap
Saako kysyä, minkä ikäisiä olette?
Sun olettamuksesi on NIIIIIIIIIN kaukana meidän elämästä. En mä mitään punaniskajunttisovinistia ole nainut, ja tätä mieltä olen 10 vuoden kokemuksella.
ap
Ei nyt ihan joka ilta mutta melkein. Ja se on pysynyt siinä yhdessä, siitä ei ole tullut kahta, kolmea tai mäyräkoiraa.
Juo sen yhden oluensa, koska pitää oluen mausta. Kylmä olut sohvalla rönöttäessä jalkaplloa katsellessa rentouttaa raskaan työpäivän jälkeen. En ole tuosta ruvennut moittimaan. Mieheni työ on fyysisesti melko raskasta. Miksipä olisin. Oma esimieheni (tai -naiseni) kertoi juuri, että juo joka päivä töiden jälkeen yhden oluen, kun kokee oman työnsä raskaaksi ja haluaa nollata työpäivän ja vaihtaa vapaalle. Hän on tutkimusprofessori, työ ei siis kuormita fyysisesti mutta henkisesti kyllä. Jokaisella varmaa on jokin tapa päästä irti työpäivän rasituksesta, jotkut menevät lenkille, jotkut juovat yhden oluen, so?
Niin pitkään kun puhutaan vain yhdestä oluesta, en huolestuisi. Se on vain 7 alkoholiannosta viikossa, jos joka päivä juo. Meillä se on noin 5 annosta / viikko. Kaukana riskirajoista!
Jos hän käy ärtyisäksi kun ei saa oluttaan, niin sitten kyseessä on ehkä ongelma.
Itse pidän kovasti oluen mausta. Jotkut alkoholittomat oluet ovat tosi hyviä. Kokeile, jos miehesi vaikka tykästyisi sellaiseen.
ap