Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaaminen ei lopu. Mitä voidaan enää tehdä?

Vierailija
17.02.2024 |

Olen soittanut läpi pojan luokanvalvojan, rehtorin, sivistystoimenjohtajan, kiusaajien vanhemmat.. ollaan puhuttu kiusaamisesta koulussa. Olen tehnyt kaksi rikosilmoitusta ja lastensuojeluilmoitukset näistä pojista. Olen miettinyt tosissani kotiopetuksen järjestämistä pojalle, mutta poika oli pitkään itse sitä vastaan. Nyt tilanne on ajautunut siihen pisteeseen, että mä vien hänet autolla kouluun 400 metriä joka päivä ja mun äiti tai isä hänet sieltä hakee, koska pelkään niin paljon mitä siinä matkalla voisi sattua. Mun sydän särkyy tästä huolen määrästä.

Onko vielä jotain mitä voidaan kokeilla? Ja kuulisin mielelläni kokemuksia kotiopetuksesta? Miten se onnistuu? 

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kiusaamista tuntuu olevan kaikkialla. Suomalaiset tuntuvat olevan kiusaajaluonteita ja aina jotakin pitää kiusata.

Nimenomaan suomalaiset kiusaavat tuolla itähelsingissä. 

Vierailija
182/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle webbikamera (haalarikamera) ja nauhoitus päällä aina koulumatkoilla ja välitunneilla ja alatte pitää videoblogia näistä tapauksista. Teette asiasta julkisen. Saatte asialle huomiota ja todistusaineistoa samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiopetukseen vaan. Mikä on tärkeintä, lapsesi terveys, hyvinvointi ja mielenterveys VAI koulussa oleminen? Oppimistakaan ei tapahdu stressaavassa kouluympäristössä. 

Suomessa on noin 600 kotikoululaista ja määrä kasvaa koko ajan, vertaistukea on saatavilla. Ihan samalla tavalla kotiopetuksesta pääsee jatko-opintoihin. Mitään ei menetä siinä, ettei istu koulussa pulpetin täytteenä ja kiusattavana. Sen sijaan säästyy elinikäisiltä traumoilta, mahdollisesti masennukselta ja työkyvyttömyydeltä. 

Ja kouluun pääsee takaisin milloin vaan jos se joskus tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. 

Vierailija
184/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin nyt lopetatte sen kiusaajien inhimillistämisen. Kyseessä on aivan puhdasta pahuutta, suoraan helvetistä. Kiusaaja ei ansaitse myötätuntoa tai anteeksiantoa. Vanhempien munattomuus ja sivistynyt käytös on se yksi syy miksi kiusaamisen annetaan vaan jatkua ja jatkua. Vittuilun loppumisen ja väkivallan välillä on syystäkin toisensa kumoava yhteys.

Vierailija
185/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuttavissasi isokokoisia miehiä? Muuten vaan kysyn. 

Moottoripyöräjengi tai woodoo.👻

Vierailija
186/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän kirjoittanut joskus aikaisemminkin ja haastan kyllä kiusaajien vanhempia.

Minua kiusasi yksi poika aina koulumatkalla, töni ja potki yms. Kerroin äidilleni. Asuimme aika lähekkäin ja äiti sanoi, että nyt mennään vähän kyläilemään.

Menimme äidin kanssa pojan kotiin. Siellä oli hänen äitinsä pihalla ja kerrottiin asiasta. Hän haki poikansa sisältä ja antoi tälle pitkin korvia niin että minuakin sattui(henkisesti).

Kiusaminen loppui siihen ja olimme sitten teineinä jopa kavereita. Olin kyllä sen verran hienotunteinen, että en koskaan muille kertonut tuosta episodista.

Vierailija
187/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintatapa on seuraava: vedät jokaisen isukkia kunnolla pataan ja kairaat äityleitä täysillä kakkoseen niin loppuu se elämöinti.

Vierailija
188/188 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuttavissasi isokokoisia miehiä? Muuten vaan kysyn. 

Moottoripyöräjengi tai woodoo.👻

Ne onkin hyvä lähettää kiusaamaan jo valmiiksi kiusattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi