Nainen! Jos valmistaisit maittavan BRUNSSIN
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hyvää tummaa kahvia
- laadukasta mehua, ei appelsiini, koska se saa kahvin maistumaan kitkerältä, ehkä mangomehua ...
- maitoa, myös lämpimänä ja vaahtona
- kuohuviiniä
- munakasta
- lämpimiä vihanneksia
- croissanteja, hyvää ruisleipää, cocktailpiirakoita, pullaa
- levitteitä ja päällisiä leivälle ja piirakoille
- prinsessakakkua
- jos joku seurueesta toivoo, niin myös pekonia, lihapullia ja prinssinnakkeja, mutta itse en noita kaipaisi
Krapulaisilleko tuota tarjoat, kun on kuohariakin mukana? Ei se muuten oikein käy aamupäiväjuomaksi.
Yleensä brunssia nautitaankin viikonloppuisin. Vai kuvitteletko, että joku maanantai-aamuna tekaisee brunsseja?
Raikasta limpparia
Suolaista sipsejä
Makeaa karkkia
Vierailija kirjoitti:
Brunssi on aamiaisen ja lounaan yhdistelmä, joka tuppaa olemaan usein liian aamiaismainen.
Minä laittaisin siihen enemmän lounaspuolta mukaan, sienisalaattia, tomaattikeittoa, uunijuureksia, paistinperunoita jne. Toki nuo aamiaistarpeetkin mukaan.
Sienisalaattia ja tomskusoppaa? :D Sitten kuuluu viskistä prööt prööt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- hyvää tummaa kahvia
- laadukasta mehua, ei appelsiini, koska se saa kahvin maistumaan kitkerältä, ehkä mangomehua ...
- maitoa, myös lämpimänä ja vaahtona
- kuohuviiniä
- munakasta
- lämpimiä vihanneksia
- croissanteja, hyvää ruisleipää, cocktailpiirakoita, pullaa
- levitteitä ja päällisiä leivälle ja piirakoille
- prinsessakakkua
- jos joku seurueesta toivoo, niin myös pekonia, lihapullia ja prinssinnakkeja, mutta itse en noita kaipaisi
Krapulaisilleko tuota tarjoat, kun on kuohariakin mukana? Ei se muuten oikein käy aamupäiväjuomaksi.
Ei välttämätöntä, mutta brunsseihin nimenomaan kuuluu usein myös alkoholi, esim. kuohari, mimosat, bloody mary, bellini. En asu Suomessa, mutta ainakin täällä Jenkeissä aika moni ravintola järjestää ns. bottomless bruncheja, jossa drinkit kuuluvat brunssin hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt heti ottako kysymystä niin, että miksi juuri nainen!?? On ihan kunnia, jos mies kysyy naisilta tätä asiaa. Silloinhan hän odottaa saavansa jotain vähän enemmän. Hyviä ideoita ja näkökulmaa loistavaan brunssiin. Hirmu arat varpaat nykyään kaikilla, kun mies tai nainen mainittu... huoh. N47
Miten niin "odottaa saavansa enemmän"? Meillä mies on huomattavasti parempi kokki kuin minä, nainen.
Ymmärsin tuon kommentin niin, että siinä oletetaan ap:n kysymyksessä haettavan sitä, että mies haluaa valmistaa brunssin naiselle ja kysyy siksi naisten mielipiteitä.
SInä ymmärsit ihan oikein. Suurimmalle osalle tämmöinen tavallinen asia vain on jotenkin oudon triggeröivää. Ja huom. Ap voi olla myös itse nainen, joka kysyy tätä. Joten mitä outoa tässä edes on? Ei mitään.
Huvittaa tuo alapeukkujen määrä aloituksessa. Kaikki vain siksi, että kysymyksessä on sana nainen. Vai mitä? Jollei sitä olisi, kysymys olisi kiva ja yläpeukkuinen. Hävettää meidän naisten puolesta suoraan sanoen. Ei kannata olla noin vietävissä.
No jaa, selvähän se, ettei kotona tehty brunssi vou olla yhtä monipuolinen, kuin ravintoiloissa.
Yksinkertaisesti jo siksi, että ravintoiloiden brunssit maksavat asiakkaat. Ja niissä on suuri määrä kävijöitä.
Mikä tarkoittaa sitä että: Ravintolat ostavat kaikki brunssi ainekset tukuista, suurina erinä, jolloin saavat ostokset alennettuun hintaan.
Kuohuviinin yritykset tietenkin ostavat Alkon tukusta. Mutta alkoholi ravintoloissa maksaa jo verojenkin takia, asiakaikke enemmän ravintoloissa, kuin kotona juotuna.
Brunsseilla samaan hintaan kuuluva pieni annnos kuohuviiniä, on erittäin alhanen alkoholi prosenteiltaan.
Kotona itse tarjottu brunssi, voi kilpailla ravintoloiden kanssa, vain laadulla.
Kun itse suunnittelee brunssin, niin esim. voi leipia siihen täysin tuoreet sämpylät, patongit, tai muun tuporeen leivän.
Voi itse hankkia aineiset ja pilkkoa ja kypsentää ne. Esim. kananmunat ovat edelleen edullisua Suomessa.
Hedelmäsalaatin voi tehdä itse, edullisista hedelmistä.
Siiihen voi lisätä myös pakasteessa olevia marjoja ja nuo kaikki voi marinoida tai lisätä annokseen kerma / vaniljavaahtoa, vapaasti otettavana, toisesta astiasta.
Kun valmistaa brunssin itse, niin tottahan tietää, keille, se brunssi tehdään.
Siis tehdäänkö se 2:lle, vaiko koko perheelle?
Vaiko esim. Vapun aamupäivän krapulaisille kavereille, kananmunineen, silleineen, suurten vesikannujen ja väkevän kahvin ja paahtoleivän kera.
Jotta porukka jaksaa lähteä Vapun Päivän juhlintasn, myös Varsinaisena Vapun päivänä.
Itse tehty brunssi, vaatii tekijältä, mielikuvitusta, huomion siitä, ketkä ja millaiset ihmiset brunssin syövät.
Ja tietenkin myös taloudellista ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Raikasta limpparia
Suolaista sipsejä
Makeaa karkkia
So sorry. Mutta missään tapauksessa. Enkä missään olosuhteissa en kutsuis tuota brunssiksi.
Nimittäin ihan ilkeyttyäsi ja pirulliduuttasi, postasit tuon viestis ketjuun.
Ääliö!
Taas suurin osa ketjussa on niitä niin sanottuja wtf tyyppejä.
Niitä, jotka EIVÄT EDES TIEDÄ, MIKÄ BRUNSSI ON.
Köyhät ja kouluttamattomat sekä tynnyrissä elävät luuserit, eivät tiedä että : Brunssi on aamiaisen ja lounaan yhdistelmä.
Brunssia syödään yleisesti juhlapäivien aattojen jälkeen, kuten uuden vuoden päivänä, tai Vapun päivänä, jne.
Myös äitien- ja Isänpäivinä
Nykyisn brunssi on arkipäivästynyt. Monet ravintolat tarjoaa brunssia lauantaisin. Ja hinta lähtee aina 22 eurosta ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt heti ottako kysymystä niin, että miksi juuri nainen!?? On ihan kunnia, jos mies kysyy naisilta tätä asiaa. Silloinhan hän odottaa saavansa jotain vähän enemmän. Hyviä ideoita ja näkökulmaa loistavaan brunssiin. Hirmu arat varpaat nykyään kaikilla, kun mies tai nainen mainittu... huoh. N47
Tuossa tapauksessa aloituksessa olisi kysytty naisilta millaisen brunssin he haluaisivat eikä sitä, millaisen brunssin naiset valmistaisivat.