Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heitättekö pahasti nukkaantuneet lakanat pois?

Vierailija
18.03.2023 |

roskiin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt lakanoiden nukkaantuvan koskaan. Rikki/puhki menneitä lakanoita olen antanut mummille, kun hän ompelee harrastusmielessä kaikenlaista.

Vierailija
2/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä materiaalia sun lakanat on?

Mulla vuosia vanhoja (taitaa olla yli 10 vuotta) halpoja puuvillalakanoita, ja niissä ei vieläkään ole yhtään nukkaa. Värit kyllä haalenneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt lakanoiden nukkaantuvan koskaan. Rikki/puhki menneitä lakanoita olen antanut mummille, kun hän ompelee harrastusmielessä kaikenlaista.

Kai tää mun on sit niin vanha :D :D

Vierailija
4/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän. Minulla on muutenkin vain kaksi settiä lakanoita, toinen pyykissä ja toinen sängyssä. Jos menee nuhjuiseksi, heitän pois.

Vierailija
5/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese ja heitä lumppukierrätykseen. Just heitin omat lakanat ja vaatteet.

Vierailija
6/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vuosia vanhoja (taitaa olla yli 10 vuotta) halpoja puuvillalakanoita, ja niissä ei vieläkään ole yhtään nukkaa. Värit kyllä haalenneet.

Joku halpis varmaan, en usko että paljon maksoi enkä tiedä mitä maetriaalia

Vierailija
7/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lakana  voi nukkaantua? En olen koskaan nähnyt nukkaantunutta lakanaa ja minulla on ehtinyt olla niitä aika paljon. Tapahtuuko sitä joillekin tekokuitulakanoille?

Puuvillalakanasta pikemminkin kuluvat epätasaisuudet käytössä ja ennen ne hajoavat kuin nukkaantuvat.

Vierailija
8/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50%cotton 50% polyesteria

Vierailija
9/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lakana  voi nukkaantua? En olen koskaan nähnyt nukkaantunutta lakanaa ja minulla on ehtinyt olla niitä aika paljon. Tapahtuuko sitä joillekin tekokuitulakanoille?

Puuvillalakanasta pikemminkin kuluvat epätasaisuudet käytössä ja ennen ne hajoavat kuin nukkaantuvat.

No tää ei ollut mikään kallis ja on varmaan 8v vanha

Vierailija
10/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne voi leikata ja käyttää likaisempien paikkojen rätteinä, mitkä voi sitten heittää pois käytön jälkeen.

Tai antaa lapsille leikkeihin. Saa leikata, piirtää ja maalata. Vaikka naamiaisasun. :)

Vierailija
11/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän pois kun on pahasti kulunut ja rikki.

Vierailija
12/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lakana on nukkaantunut, ei se ole vanha vaan päin vastoin. Siitä ole vielä nukat kuluneet pois, jos on ollut alkujaan jotenkin epätasaista materiaalia. Minulla on vieläkin mummovainaan 1960-luvulla hankkimia lakanoita, joissa ei ole nukkaa. Ei toki käytössä, kun ei niin kapeita sänkyjä enää ole.

Vierailija
13/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lakana on nukkaantunut, ei se ole vanha vaan päin vastoin. Siitä ole vielä nukat kuluneet pois, jos on ollut alkujaan jotenkin epätasaista materiaalia. Minulla on vieläkin mummovainaan 1960-luvulla hankkimia lakanoita, joissa ei ole nukkaa. Ei toki käytössä, kun ei niin kapeita sänkyjä enää ole.

No kyllä tää mun on ainakin 8v vanha

Vierailija
14/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä polyester selittää nukkaantumista, sillä puuvilla ei nukkaannu.

Vierailija
15/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä polyester selittää nukkaantumista, sillä puuvilla ei nukkaannu.

Jep. Ostan seuraavaksi puuvillaaa

Vierailija
16/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän puhki kuluneita, ohentuneita lakanoita siivousrätteinä. Leikkelen palasiksi. Koskaan en ole nähnyt lakanoiden nukkaantuvan tosin.

Ostin viime vuoden puolella kolme uutta settiä puuvillasatiinisia laadukkaita pussilakanoita itselle ja miehelle. Vanhat oli menneet niin ohueksi että repesivät helposti. Kauan ne kestikin. Ihana ollut nukkua kunnon lakanoissa.

Vierailija
17/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuvillasatiini ei nukkaannu, kissa saa ne jotka alkaa olla kulahtaneita keskeltä. Vanhimmat laadukkaat kesti 35 vuotta, sitten hiutui keskikohta ohueksi. Nykyiset ei siihen yllä.

Vierailija
18/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran Jyskistä jonkun jersey lakanan 5 euroa oli jo heti parin pesun jälkeen täynnä nukkaa

Vierailija
19/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran Jyskistä jonkun jersey lakanan 5 euroa oli jo heti parin pesun jälkeen täynnä nukkaa

Olikohan joku polyestersekoite kankaana? Jersey voi olla tehty mistä vaan.

Vierailija
20/32 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan joku polyestersekoite kankaana? Jersey voi olla tehty mistä vaan.

Tää taisi olla

https://jysk.fi/makuuhuone/lakanat/muotoonommeltu-terry/jerseylakana-ja…