Olen asunut Milanossa ja siellä maalaiset tunnettiin siitä etteivät käytä korkokenkiä
Kommentit (21)
Asun suurkaupungissa Italiassa ja enää yli nelikymppiset käyttää täällä korkokenkiä. Trendikkäät ihmiset eivät.
Höpö höpö. Milanon lähialueet vuoristoineen ovat kuuluisaa vanhaa Italian partisaanialuetta, joka on tunnettu sisukkaista taistelevista naisistaan eikä korkokengistään. Jos laulu "Bella Ciao" on tuttu, niin se on juuri tuolta.
Asun Lontoossa ja täällä naiset käyttää enimmäkseen matalapohjaisia kenkiä. Töissä voidaan vaihtaa korkkarit tai jossain juhlissa, mutta arkena jos esim. metrossa kuljet niin ei siellä kellään ole mitään korkkareita.
Minkälaisia korkkareita sikäläiset miehet pitävät?
😘
Ei ole Suomessa sama ilmiö. Oletko käynyt ikinä talvella Helsingissä ja nähnyt missä kunnossa tiet ovat? Parempi olla kengät, jotka estävät liukastumisen ja luumurtumat.
Ei sinua kukaan kiellä käyttämästä korkokenkiä.
Ja tämä oli joskus 50 vuotta sitten?
Tennarit ovat olleet muodissa ihan joka puolella maailmaa jo tovin. Edes Soulissa tai Tokiossa ei tänä vuonna näkynyt korkkareita oikeastaan ollenkaan.
T.s. kuvittelit itsesi asumaan Milanoon.
Kuvittelit, että olisit keskustellut paikallisten kanssa, jotka kertoivat sinulle maalaisista, ilmeisesti sinulla olisi ne korkkarit ja kokisit itsesi sivistyneeksi maailmankansalaiseksi.
Heräjä jo oppitunti on kesken ja sinä vaan trollaat korkkareista. T. Opesi
Suomessa näet korkkareita enää ainoastaan tv:n naistoimittajilla. Mitähän silläkin halutaan viestiä?
Ihan kaupunkilainen olen mutta en käytä korkokenkiä, minua varmaan pidettäisiin aika homona
M32
Asun maalla ja p aukiset helsinkiläiset tutut kinuaa kesällä mökilleni lomillaan. Ja ilmaiseksi.
Taitaa olla tovi vierähtänyt ap:n Milanon ajoista..
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia korkkareita sikäläiset miehet pitävät?
😘
Pinkkejä ja extra korkeita
Vierailija kirjoitti:
Suomessa näet korkkareita enää ainoastaan tv:n naistoimittajilla. Mitähän silläkin halutaan viestiä?
Vanhaa patriarkaattista maailmaa. Nainen pysyy kurissa, kun sillä on jalat niin paskana, ettei se pysty pakenemaan
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaupunkilainen olen mutta en käytä korkokenkiä, minua varmaan pidettäisiin aika homona
M32
Mitä sitten, jos pidettäisiin? Mitäpä se haittaisi? Ole rohkeasti oma itsesi ja vedä vaan korkkarit jalkaan.
Minäkin asuin ennen Lontoossa.
Tunnistan ap.n huomion myös omalta osaltani.
Kuningatar Elisabeth pyysi minua usein kello viiden teelle.
Hän ehdotti heti ensimmäisellä tapaamiskerralla sinunkauppoja ja aikoi myös antaa minulle ladyn arvon.
Minulla oli myös aina korkokengät sivistykseni merkkinä. En raaskinut sanoa, että olen oikeasti maalainen.
Oi niitä kullaisia aikoja.
Miksi ihmeessä kukaan haluaisi vaivasenluita tai selkäongelmia?
5/5
On maita joissa kauneutta arvostetaan.