Ihminen joka ei pidä kesästä on vieraantunut luonnosta (kesästä SAA energiaa)
En voi kuin ihmetellä sitä miten niin monet nykyihmiset eivät (muodin vuoksi?) sano pitävänsä kesästä. Kesähän on tunnetusti Suomessa mitä upeinta aikaa - ihmiset ympäri maailman tulevat pitkienkin matkojen takaa katsomaan Pohjolan upeaa kesää. Kesästä vain pitää nauttia eikä se ole vaikeaa, koska turistitkin osaavat niin tehdä!
Työpäivän jälkeen on ihana käyskennellä koiran kanssa rannalla. Ihastella sinistä merta ja kuunnella liplattavia laineita. Kuulla metsän keskikesän täydellinen hiljaisuus. Juoda kylmää olutta kannolla istuen.
Ja mikä onkaan ihanampi tunne, kun mennä parituntisen ulkoilun jälkeen uimaan ja rantahiekalle makaamaan. Tämän jälkeen on kiva jäähdytellä vielä terassilla lonkero kädessä ja sitten syödä kunnon annos ruokaa. Eikä ole yllätys, että sitten on helppo saada oikeat maalaisunet ja herätä aamuun virkeänä.
Oleellinen osa kesää on myös juhannuksen ihana tunnelma kokkoineen ja ruokineen. Kerätkää tekin kesästä energiaa!
Talven lähestyessä voi sitten varata taas lennot aurinkoon.
Olisipa kesä aina! :)
On se ihmeellistä, jos joku sanoo itseään suomalaiseksi, mutta ei kuitenkaan tykkää tällaisesta. :O
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Paras. Aloitus. Ikinä.
Nim. Vihaan talvea
Talvi on niin suålesta, ettei pahempaa ole.
Olen ilmeisesti nykyihminen joka ei ole tykännyt kesästä koskaan, en edes silloin lapsena 70- luvulla, ihan muodin vuoksi
Minä inhoan kesää, varsinkin helteitä ja auringon paahdetta. Koko ajan on liian valoisaa ja tukala olo. Vesisadekin on perseestä, lumisateessa voi sentään ulkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan kesää, varsinkin helteitä ja auringon paahdetta. Koko ajan on liian valoisaa ja tukala olo. Vesisadekin on perseestä, lumisateessa voi sentään ulkoilla.
Laihduta!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on tuota ylipainoa?
Ei se luonto talvella mihinkään katoa. Luonto ei ole yhtä kuin vuodenajat. Itse vihaan talvea ja palelua. Kesä on ihanaa aikaa! Luonto on luonto kaikkina vuodenaikoina, ja kaupunki on kaupunki kaikkina vuodenaikoina.
Paras. Aloitus. Ikinä.
Nim. Vihaan talvea