Irtosuhteet pitkän parisuhteen jälkeen
Olen eronnut puolitoista vuotta sitten yli 20 vuoden suhteesta, joista aviossa 10 vuotta. Päädyimme eroon kun mies jäi kiinni pettämisestä työkaverinsa kanssa. Ero oli aika riitaisa mutta siitä selvittiin. Lapsia ei meillä ole. Aiemmin olin hyvin uskollinen miehelleni enkä kiinnittänyt huomiota juurikaan muihin miehiin. En muutenkaan fantasioinut tai haaveillut muuta suhteen aikana ja varmaan olin loppuaikana passiivinen muutenkin, kun mies päätyi pettämään.
Eron jälkeen olen päätynyt moniin irtosuhteisiin ja huomaan olleeni liiankin varomaton monta kertaa. Yleensä tapaamisiin on liittynyt alkoholi ja asiat ovat edenneet loppuun asti melkein heti. Usein tästä tulee morkkista, mutta ei aina. Välillä on ollut fb-suhdekin hetken aikaa. Koen, että en aina tunnista itseäni nykyisellään kun vertaan itseäni aiempaan. Olen miettinyt terapeutille menemistä, mutta en tiedä onko näistä mitään apua vai pahentavatko vaan tilannetta? Tälläistäkin olen kuullut.
En voi tästä oiken kenellekään puhua ja olen hieman hukassa. Miten muut olette tälläisestä selvinneet?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin terapiassa ja sen jälkeen tulos on ollut päinvastainen, panoja on kertynyt enemmän kuin ikinä ennen terapiassa käyntiä. En ole koskaan ollut näin itsevarma, omanarvontuntoinen (en hyväksy huonoa seksiä) enkä lähde enää parisuhteeseen kuin erittäin hyvin sopivan ihmisen kanssa.
Muistakaa myös että seksin liittäminen vain parisuhteeseen voi ajaa yhteen sopimattoman ihmisen kanssa vuosiksi.
Ja olet vakuuttunut terapeuttisi ammattitaidosta? Erikoista, että joku terapeutti saa ihmisen muuttamaan käytöstään noin radikaalisti vielä itsetuhoiseen suuntaan.
Itsetuhoiseen suuntaan? :D Aika törkeä johtopäätös toisen elämänvalinnoista. Kaikilla objektiivisilla mittareilla mitattuna voin tällä hetkellä paljon paremmin kuin koskaan. Terveys, ravinto, liikunta, mieliala, ja libido sekä seksi on myös parempaa kuin ikinä. Lisäksi löysin oman elämäni tarkoituksen ammatillisesti ja vapaa-ajalla kun ei ole enää parisuhdetta tiellä.
Huomautan myös, että terapeutti ei muuta kenenkään käytöstä vaan ihminen itse kehittyy ja tekee valinnat.
Terapeutin ansiosta erosin parisuhteesta, jossa oli henkistä väkivaltaa ja väheksyntää. Lisäksi lopetin parisuhteiden nostamisen jalustalle. Ihan kuule tutkinnon tehnyt terapeutti hän oli, ei erityisemmin kannata irtosuhteita eikä pidättäytymistäkään. Sitä mieltä olen, että seksiä ei kannata harrastaa muusta syystä kuin siksi, että haluaa seksiä. Ei esim validaatio, koska pitää, oman arvon testaaminen, yms.
Kannattaa jättää heijastamatta omia ajatuksiaan muihin ihmisiin ja heidän toimintaan. En muuten maininnut, kuinka monta kumppani minulla oli ennen parisuhdetta ja kuinka monta sen jälkeen. Jos sinusta parisuhteen ulkopuolinen seksi on tuomittavaa, olet vapaa ajattelemaan niin ja elämään arvojesi mukaan. Muut ihmiset voivat tehdä niin myös terveellä tavalla.
pistä viestiä, niin tavataan