Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtosuhteet pitkän parisuhteen jälkeen

Vierailija
16.02.2024 |

Olen eronnut puolitoista vuotta sitten yli 20 vuoden suhteesta, joista aviossa 10 vuotta. Päädyimme eroon kun mies jäi kiinni pettämisestä työkaverinsa kanssa. Ero oli aika riitaisa mutta siitä selvittiin. Lapsia ei meillä ole. Aiemmin olin hyvin uskollinen miehelleni enkä kiinnittänyt huomiota juurikaan muihin miehiin. En muutenkaan fantasioinut tai haaveillut muuta suhteen aikana ja varmaan olin loppuaikana passiivinen muutenkin, kun mies päätyi pettämään.

Eron jälkeen olen päätynyt moniin irtosuhteisiin ja huomaan olleeni liiankin varomaton monta kertaa. Yleensä tapaamisiin on liittynyt alkoholi ja asiat ovat edenneet loppuun asti melkein heti. Usein tästä tulee morkkista, mutta ei aina. Välillä on ollut fb-suhdekin hetken aikaa. Koen, että en aina tunnista itseäni nykyisellään kun vertaan itseäni aiempaan. Olen miettinyt terapeutille menemistä, mutta en tiedä onko näistä mitään apua vai pahentavatko vaan tilannetta? Tälläistäkin olen kuullut.

En voi tästä oiken kenellekään puhua ja olen hieman hukassa. Miten muut olette tälläisestä selvinneet?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mies ainakin halua kokeilla mahdollisimman monia pimppejä eron jälkeen. Itse hypin kukasta kukkaan ja se oli mukavaa.

Puhut pelkästään itsesi puolesta.

M

Vierailija
22/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksistanne. On kiva lukea, etten ole yksin tämän asian kanssa. 

Ilmeisesti harva menee terapiaan tämmöisen takia vaan tuntuu, että se mitä olen tehnyt on aika normaalia erojen jälkeen. Mikä itseäni eniten vaivasi oli juuri tämä muutos itsessäni, että olen valmis heittäytymään kaikkiin näihin irtosuhteisiin mitä ennemmin en olisi voinut kuvitellakaan. Ja myönnän, että olen nauttinut myös tästä ajasta vaikka morkkistakin usein on. Ehkä eniten pelkään, että tämä vaihe jää päälle ja en pysty enää uuteen pitkään parisuhteeseen. Sellaisen kuitenkin haluan, mutta mietityttää, että kelpaanko enää varsinkaan tälläisen vaiheen jälkeen kenellekään. Ehkä tässä on taustalla se siveyden sipuli-ajatus itsestäni, joka kummittelee takaraivossa.

Pitkän suhteen, joka on ollut loppuaikoina väljähtänyt ja riitainen, on ihan normaalia haluta seksiä ja tuntea itsensä taas halutuksi. Kyllä se vaihe menee ohi, kun oikea ihminen sattuu kohdalle. Silloin pelkkä himo unohtuu ja syvemmän yhteyden kaipuu nousee taas pinnalle ihan luonnollisesti.

Ja se oikea ihminen ei välitä menneisyydestäsi tuon taivaallista, eikä sinun toisaalta tarvitse siitä edes tiliä tehdä. Nuo kelpaamisajatukset voit heittää romukoppaan samatein. Elä omannäköistä elämää ilman syyllistyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastauksistanne. On kiva lukea, etten ole yksin tämän asian kanssa. 

Ilmeisesti harva menee terapiaan tämmöisen takia vaan tuntuu, että se mitä olen tehnyt on aika normaalia erojen jälkeen. Mikä itseäni eniten vaivasi oli juuri tämä muutos itsessäni, että olen valmis heittäytymään kaikkiin näihin irtosuhteisiin mitä ennemmin en olisi voinut kuvitellakaan. Ja myönnän, että olen nauttinut myös tästä ajasta vaikka morkkistakin usein on. Ehkä eniten pelkään, että tämä vaihe jää päälle ja en pysty enää uuteen pitkään parisuhteeseen. Sellaisen kuitenkin haluan, mutta mietityttää, että kelpaanko enää varsinkaan tälläisen vaiheen jälkeen kenellekään. Ehkä tässä on taustalla se siveyden sipuli-ajatus itsestäni, joka kummittelee takaraivossa.

Pitkän suhteen, joka on ollut loppuaikoina väljähtänyt ja riitainen, on ihan normaalia hal

Edit. Pitkän suhteen JÄLKEEN* 

Vierailija
24/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä on ongelma johon terapiaa tarvitsisit? Miksi sinulla ei saisi olla irtosuhteita? Onko kyse jostain aataminaikuisista stereotyyppisistä käsityksistä millainen naisen pitäisi olla? Mieti ensin tätä.

Nimenomaan, miksi naisten tarvitsisi leikkiä siveyden sipulia, kun miehetkään eivät sitä tee! Itse kyllästyin tuohon vaiheeseen, kun en jaksanut jatkuvasti käydä sukupuolitautitesteissä. Selibaatti sopii paremmin.  

Vierailija
25/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tilittämistä ilmeisesti ihan normi paneskelusta. On sitten ilman jos ei tykkää. Mutta on se elämä aika tylsää ilman seksiä ainakin minun mielestäni.

Vierailija
26/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
27/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"miksi naisten tarvitsisi leikkiä siveyden sipulia, kun miehetkään eivät sitä tee!"

Puhut vain niistä miehistä kenen kanssa olet paneskellut.

Meitä toisenlaisiakin miehiä on paljon. Vedät puoleesi ne kenen elämäntyylin kuviot loksahtaa yhteen oman tyylisi kanssa.

Vierailija
28/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme tilittämistä ilmeisesti ihan normi paneskelusta. On sitten ilman jos ei tykkää. Mutta on se elämä aika tylsää ilman seksiä ainakin minun mielestäni.

Joo, ihmisiä tuntuu olevan niin kahta sorttia. Nämä perinteiset demiseksuaalit, jotka on teinistä asti saman kanssa ja hui, ihan toisen vieraan ihmisen kanssa pitäisi mennä nyt sänkyyn sen ikioman siipan jälkeen. Sitten se toinen sortti, missä lukemattomat yhden yön jutut ja polysuhteilut kuuluvat olennaisena osana elämään.

Vierailija
29/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siveyden sipulius on kauas karkonnut, kun taas kyläpyöräilet yhdeksi yöksi uusien karjujen luokse.

Vierailija
30/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se ongelma oikein on ap:lla? 

Aluksi hän oli huonossa parisuhteessa huonon miehen kanssa, päästäi siitä eroon ja saa nyt seksiä niin paljon kuin haluaa eri miehiltä.

Missasin sen ongelmakohdan tässä.

T. N50+ naimisissa haluttoman miehen kanssa ja unelmoi erosta

Vierailija
31/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä hiton konservatiivimisogyynien kokoontumisajot tällä palstalla on! ? Ihan normaaleja reaktioita demonisoidaan ja vedetään mutkat suoriksi. Ap, sulla ei ole mitään hävettävää tai seliteltävää.

Vierailija
32/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka haluavat irtosuhteilevan huithapelin kanssa vakavaan parisuhteseen.

Vierailija
33/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eron jälkeen useampi irto- ja s3ksisuhteita. Aika vähän mitään tuli kaduttua kun olin aina selvinpäin s3ksiä harrastettaessa ja kerroin avoimesti mistä itse tykkään. Kännipanoista varmasti tulisikin morkkis kun en siitä saisi mitään ja saattaa tehdä asioita mitä ei selvinpäin tekisi. Lopulta löytyi yksi ihana mies. Oon tyytyväinen että koin tuon villin sinkkuvaiheen ennen uutta suhdetta ja kyllä itsetuntokin nousi. Exän kanssa olin aina puutteessa ja en tuntenut itseäni haluttavaksi, päinvastoin.

Vierailija
34/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin terapiassa ja sen jälkeen tulos on ollut päinvastainen, panoja on kertynyt enemmän kuin ikinä ennen terapiassa käyntiä. En ole koskaan ollut näin itsevarma, omanarvontuntoinen (en hyväksy huonoa seksiä) enkä lähde enää parisuhteeseen kuin erittäin hyvin sopivan ihmisen kanssa.

Muistakaa myös että seksin liittäminen vain parisuhteeseen voi ajaa yhteen sopimattoman ihmisen kanssa vuosiksi.

Vierailija
35/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin terapiassa ja sen jälkeen tulos on ollut päinvastainen, panoja on kertynyt enemmän kuin ikinä ennen terapiassa käyntiä. En ole koskaan ollut näin itsevarma, omanarvontuntoinen (en hyväksy huonoa seksiä) enkä lähde enää parisuhteeseen kuin erittäin hyvin sopivan ihmisen kanssa.

Muistakaa myös että seksin liittäminen vain parisuhteeseen voi ajaa yhteen sopimattoman ihmisen kanssa vuosiksi.

Lisään vielä kirjoitukseeni että olin ikävuodet 16-27 juuri tuollainen että seksi kuuluu pääasiassa parisuhteeseen vaikka sitä voi tapailuvaiheessakin olla.

Vierailija
36/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olet vakuuttunut terapeuttisi ammattitaidosta? Erikoista, että joku terapeutti saa ihmisen muuttamaan käytöstään noin radikaalisti vielä itsetuhoiseen suuntaan.

Vierailija
37/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kassit kookkospähkinän kokoiset kuin Robison Crusoella , niin kyl maar naimaan sannalla taimaan.

Vierailija
38/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä on ongelma johon terapiaa tarvitsisit? Miksi sinulla ei saisi olla irtosuhteita? Onko kyse jostain aataminaikuisista stereotyyppisistä käsityksistä millainen naisen pitäisi olla? Mieti ensin tätä.

Nimenomaan, miksi naisten tarvitsisi leikkiä siveyden sipulia, kun miehetkään eivät sitä tee! Itse kyllästyin tuohon vaiheeseen, kun en jaksanut jatkuvasti käydä sukupuolitautitesteissä. Selibaatti sopii paremmin.  

Kommentoin vain tähän "miksi naisten pitäisi kun miehetkään eivät". Suurimmalla osalla jää lapsuuteen tämä "miks toi saa, mäkin haluan". Minusta se on huono perustelu. Häzzii mitä häzzii mutta ei nyt noin hölmöllä perustelulla.

Minulle on aika herttaisen yhdentekevää mitä miehet (kaikki miehet? 🙄) tekevät. Jos osa miehistä on törttöjä, en näe syytä sille että minun pitäisi olla kun en halua. Kenenkään muunkaan ei pitäisi, jos ei halua. Kunnioittakaa hyvät naiset itseänne vähän enemmän.

Vierailija
39/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on irtosuhteissa? Irtosuhteilet niin kauan kuin nautit siitä. Jos ei tunnu hyvältä, niin lopetat.

Vierailija
40/43 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on irtosuhteissa? Irtosuhteilet niin kauan kuin nautit siitä. Jos ei tunnu hyvältä, niin lopetat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi