Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa niin paljon, että olen seonnut. Myyn huonekalujani ja teen kuolinsiivousta.

Vierailija
16.02.2024 |

Itseviha on niin jäätävä ettei pysty elämään. Siivoan kaappeja, myyn huonekalujani. En nuku, en käy missään. Olen niin helvetin ahdistunut. 

Onneksi on rauhoittavia. En muista koskaan olleeni näin huonona ja umpikujassa. Tuntuu, että kaikille on parempi jos minua ei enää ole. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on välillä siivota oikein kunnolla.

Vierailija
2/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä, että kohtelet muita ihmisiä hyvin. Saat hyvää, kun teet hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä tosissasi vai tarinoitko? 

Vierailija
4/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita siitä, että kohtelet muita ihmisiä hyvin. Saat hyvää, kun teet hyvää. 

Tämä olisi oikeasti hyvä juttu mutta ei se mene niin, ei ainakaan enää nykyisin. Ei osata arvostaa hyvää kohtelua tai rehellisyyttä. Siihen vastataan helposti ilkeydellä. Jotkut eivät kestä hyviä kohteliaita ihmisiä.

Vierailija
5/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mikä on tilanteesi? Tarvitsetko apua itsellesi? Auttavatko lääkkeet sinua?

Vierailija
6/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan kyse oli kasvukivuistasi ja uudistumisesta ihmisenä? Hävität konkreettisesti sen vanhan, jota et enää elämässäsi tarvitse. Ahdistus voi olla välillä tarpeellistakin ja pysäyttää sinut vauhdista, jossa olit menossa itsellesi vahingolliseen suuntaan. Luota siihen, että elämmä kirkastuu. Se on ikivanha klisee, mutta pitää joka kerta paikkansa. Täytyy vain jaksaa odottaa ja kärsivällisesti.

Vierailija
7/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä vihaat itseäsi? Sille on jokin syy. Miksi sinä ajattelet että muiden mielestä olisi parempi jos sinua ei olisi? Pelkäätkö ettet saa esimerkiksi hyväksyntää vai oletko kenties satuttanut muita, loukannut tms.?

Vierailija
8/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ryssätkin kohta kaasuttaa.

Vierailija
9/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan että kaikki sinun tunteesi ovat sallittuja. Sinulla on niihin kaikkiin oikeus. Olet rohkea kun sanot ääneen miltä sinusta tuntuu. Seuraan ketjua ja voin vastata sinulle. Jos sinulle tulee hätä niin menehän lääkäriin tai soitat 112. Sinä et ole yksin vaikka sinusta tuntuisikin siltä. Sinä riität.

Vierailija
10/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla saattaa olla hyvin levoton sekä ahdistunut olotila. Se voi olla todella turvattoman tuntuista. Voi olla että ei oikein edes tiedä mitä tulisi tehdä. Auttaako se siivoaminen sinua? Ovatko sinun ajatuksesi sekaisin, vaihtelevatko ajatukset yhdestä toiseen ja tuntuuko ettet oikein ole varma mitä tehdä? Sekin kuuluu asiaan. Sinulla voi olla hädän tunteita. Tarvitsetko sinä apua, pyydä sitä jos tarvitset. Ei tarvitse hävetä, moni kokee tuota samaa hetkittäin. Ihminen kipuilee ajoittain voimakkaastikin. Älä tee mitään tyhmää. Olet tärkeä ihminen.

Vierailija
11/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan vain. Liian moniulotteista kertoa ymmärrettävästi. Inhoan tätä uhriutumista ja sekavia tunteitani. En siedä olla itseni kanssa, häpeä on niin valtava. Häpeä kai juontaa riittämättömyydestä ja typeryydestäni. Ei ole yksinkertaisesta kertoa mutta halveksun elämääni ja koen ettei minun kuulu olla täällä. Minussa kaikki huutaa, että on lähdettävä. Olen suistunut ajat sitten eikä helpotusta ole enää näkyvillä. Haluan tuhota itseni lopullisesti, niin syvää inho on. Ap

Vierailija
12/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut eivät näe sinua noin.

Vierailija
13/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan itseinhon lisäksi minua kuvottaa kaikki muukin. Tämä elämä itsessään. Ihmiset, tämä yhteiskunta. Sanat. Kuvottaa kaikki tämä mitä näkee ja oma maailmankuva. 

Ainoa hieno asia on eläimet ja luonto. Mutta olen niin mukavuudenhaluinen ja laiska etten pystyisi elämään luonnossa. Olen ihan sekaisin. Ap

Vierailija
14/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan vain. Liian moniulotteista kertoa ymmärrettävästi. Inhoan tätä uhriutumista ja sekavia tunteitani. En siedä olla itseni kanssa, häpeä on niin valtava. Häpeä kai juontaa riittämättömyydestä ja typeryydestäni. Ei ole yksinkertaisesta kertoa mutta halveksun elämääni ja koen ettei minun kuulu olla täällä. Minussa kaikki huutaa, että on lähdettävä. Olen suistunut ajat sitten eikä helpotusta ole enää näkyvillä. Haluan tuhota itseni lopullisesti, niin syvää inho on. Ap

Ymmärrän. Onko sinulla nyt kaikki kuitenkin hyvin siellä missä sinä olet? On hyvä asia että et kiellä tunteitasi. Onko sinulla joku ihminen tai taho josta saat apua heti jos tarvitset? Hätänumero on aina tietenkin olemassa. Mainitsemasi tunteet ovat hyvin yleisiä ja sinäkin prosessoit itseäsi ja vaikutat olevan hyvin tietoinen tilanteestasi. Se on hyvä havainto. 

Vierailija
15/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan itseinhon lisäksi minua kuvottaa kaikki muukin. Tämä elämä itsessään. Ihmiset, tämä yhteiskunta. Sanat. Kuvottaa kaikki tämä mitä näkee ja oma maailmankuva. 

Ainoa hieno asia on eläimet ja luonto. Mutta olen niin mukavuudenhaluinen ja laiska etten pystyisi elämään luonnossa. Olen ihan sekaisin. Ap

Hienosti kuvattu. En tiedä auttaako tai helpottaako tämä tieto sinua mutta olen tuntenut tuota samaa ja hyvin monesti, voimakkaastikin! Se voi saada aikaan fyysistä kuvotusta sekä todellista pahoinvointia fyysisesti. Sinä annat kaiken tulla kauniisti itsestäsi ulospäin. Kerro rohkeasti lisää ajatuksiasi jos sinä haluat. Voimia sinulle. Nauti tunteistasi, nauti totuudesta jonka sinä ymmärrät, hyväksyt sekä tunnet. Sinä vain vahvistut.

Vierailija
16/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat myynnissä?

Vierailija
17/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle! Kriisipuhelimeen voi soittaa 24/7. Numero on 09 2525 0111.

https://mieli.fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin/

Hyvä, että kirjoitit tänne, se voi olla myös tapa purkaa pahaa oloa. Myös puhuminen jollekulle, joka ei tuomitse, on hyvä askel. Kriisipuhelimessa sinua ei tuomita.

Vierailija
18/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ensin siihen että pidät huolta itsestäsi. Muutaman kilometrin ulkoilu joka päivä on ehkä helpoin ja halvin tapa parantaa oloa. Lähde kotoa vaikka kirjastoon tai mihin vaan, se antaa hieman perspektiiviä asioihin kun pääset hetkeksi pois kotoa.

Vierailija
19/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli vain huutaa. Kun en tiedä mitä tehdä. Haluaisin juosta ulos ja paeta jonnekin. Enkä edes tiedä mitä pakenisin. Sattuu vain niin paljon, etten tiedä miten päin olen. On pelottavaa elää itsensä kanssa. En hallitse enää lainkaan, olen todella impulsiivinen. Enkä nyt kaipaa mitään diagnooseja.

Ihmiset vain latelevat niitä tietämättä edes ihmisen elämästä juuri mitään. Haluavat olla oikeassa, kahlita, lokeroida. Että mä inhoan tätä elämää, itseäni ja tätä kaikkea. En käsitä mikä on. En kestä tätä kaikkea vain. Ap 

Vierailija
20/48 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun pitää lopettaa netissä pyöriminen, alkaa käydä töissä ja olla siellä luonnossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi