Pidin viimeksi vuonna 2020 kerralla yli kaksi viikkoa lomaa. Haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (36)
Itse 16 v työelämässä ja pisin pitämäni lomapätkä yhteen pötköön on ollut kolme viikkoa (tasan kerran). Kesällä 2025 päätin että pidän vihdoin neljän viikon loman putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse 16 v työelämässä ja pisin pitämäni lomapätkä yhteen pötköön on ollut kolme viikkoa (tasan kerran). Kesällä 2025 päätin että pidän vihdoin neljän viikon loman putkeen.
Kesällä 2025?
Just oon 12-viikkoa lomilla.Aloitin tammikuun alussa kesäloma ja maaliskuun viimeisellä viikolla pitäis palata töihin.Hyvin on lämmöt ollu +19 - +28 välillä koko kesäloman.:)
Onnea. Tein viimeksi 2007 täyden viikon töitä.
Vierailija kirjoitti:
Just oon 12-viikkoa lomilla.Aloitin tammikuun alussa kesäloma ja maaliskuun viimeisellä viikolla pitäis palata töihin.Hyvin on lämmöt ollu +19 - +28 välillä koko kesäloman.:)
Miksi haluat tiedottaa asiasta tässä ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Tein viimeksi 2007 täyden viikon töitä.
Jäitkö silloin eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä 2025?
Tarkoitatko että aiot silloin lomailla neljä viikkoa?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko palkinnon / kruunun kun olet tehnyt niin ahkeasti töitä ilman lomia :D Kaikella ne ihmiset kehuu :D
Kehuu? Tilanne on aivan hirveä. Ei ole kenenkään etu, että pätkätyöläinen uupuu, kun ei pääse lomille lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän noin puolet vuodesta lomaa. Joulun ja uudenvuoden tienoilla kuukauden. Kesällä pidemmän monen kuukauden pätkän ja usein syksyllä ja keväällä monen viikon pätkiä.
Enkä ole teille jatkuvasti töissä raataville yhtään kateellinen. Minun puolestani saatte tehdä töitä vaikka kellon ympäri hautaan saakka. Ihan oma valinta sekin.
Pappa betalar? Jotenkin se eläminen on köyhänkin kustannettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän noin puolet vuodesta lomaa. Joulun ja uudenvuoden tienoilla kuukauden. Kesällä pidemmän monen kuukauden pätkän ja usein syksyllä ja keväällä monen viikon pätkiä.
Enkä ole teille jatkuvasti töissä raataville yhtään kateellinen. Minun puolestani saatte tehdä töitä vaikka kellon ympäri hautaan saakka. Ihan oma valinta sekin.
Pappa betalar? Jotenkin se eläminen on köyhänkin kustannettava.
Ei ole ollut varaa kieltäytyä ottamasta työtä vastaan, kun sellaista on ollut tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 35 vuotta töissä hoitoalalla ja pisin lomani on ollut 3 viikkoa. Loman ajankohtaa ei tietenkään voi itse päättää. Silloin tällöin olen kuitenkin saanut pitää kesälomani heinäkuussa.
Oho. Johtuuko tuo työsopimusten ketjuttamisesta? Miksei 35 vuoden aikana ole missään vaiheessa ollut pidempää lomaa?
Monessa työpaikassa lomaa saa pitää max 3 vko putkeen, loput lomasta saa pätkissä. Meillä täytyy pitää viikko touko- tai syyskuussa, loput lomasta on kesäkuun toiselta viikolta elokuun toiselle viikolle kestävä aikana.
Miehen kaveri ei ole pitänyt lomaa ainakaan 10 vuoteen. Tienaa palkkatyössä varsin mukavasti, mutta on kaikki lomansa auttamassa isänsä firmassa. Sanoo sitä hyväksi harrastukseksi, jossa ei tarvitse erikseen kuntosalilla käydä.
Viime kesänä lomani oli viikon. Jotenkin en sääli laiskoja duunareita.
- Freelance-opettaja
Vierailija kirjoitti:
- Freelance-opettaja
Missä opetat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Freelance-opettaja
Missä opetat?
Kiinnostaisi tietää. Eikö oppilaitoksissa yleensä ole joku lomatauko?
Tietysti. Olen henkisesti ollut pitkään aika zombi, kun töistä ei missään vaiheessa pääse kunnolla palautumaan.