Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidin viimeksi vuonna 2020 kerralla yli kaksi viikkoa lomaa. Haluatko kysyä minulta jotain?

Vierailija
16.02.2024 |

Mitä haluat tietää?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nykyään ihan normisettiä työelämässä.

Vierailija
2/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 35 vuotta töissä hoitoalalla ja pisin lomani on ollut 3 viikkoa. Loman ajankohtaa ei tietenkään voi itse päättää. Silloin tällöin olen kuitenkin saanut pitää kesälomani heinäkuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 35 vuotta töissä hoitoalalla ja pisin lomani on ollut 3 viikkoa. Loman ajankohtaa ei tietenkään voi itse päättää. Silloin tällöin olen kuitenkin saanut pitää kesälomani heinäkuussa.

Oho. Johtuuko tuo työsopimusten ketjuttamisesta? Miksei 35 vuoden aikana ole missään vaiheessa ollut pidempää lomaa?

Vierailija
4/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vuonna 2014, kun olin äitiyslomalla. Terkkuja vaan pätkätyöläiseltä. Tämä tulee olemaan monen kohtalo tulevaisuudessa... 

Vierailija
5/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, joilla on ollut vähän lomia? Määräaikaisena töitä on ollut otettava kun niitä tarjotaan. Lomaa on kertynyt huonolla kertymällä eikä sitä yleensä ole voinut pitää silloin kun olisi itse halunnut.

Vierailija
6/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä lomaa, mutta täällä sitä vaan kirjoitellaan arkipäivänä puoli yhdeksän aikaan aamulla?

Juu, olen työtön itse.

Vierailija
7/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitänyt pari kuukautta vuodessa palkattomia kun taloustilanne sen sallii ja vapaa-ajalla on kaikkea mukavaa tekemistä.

Vierailija
8/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ikinä lomaa, mutta täällä sitä vaan kirjoitellaan arkipäivänä puoli yhdeksän aikaan aamulla?

Juu, olen työtön itse.

Aika moni tekee nykyään vuorotyötä. Ei mennä aamulla töihin, vaan työvuoro voi alkaa vaikka yhdeltä päivällä.

Vierailija
9/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen työtön itse.

Aika moni tekee nykyään vuorotyötä. Ei mennä aamulla töihin, vaan työvuoro voi alkaa vaikka yhdeltä päivällä.

Ja jos on la tai su töissä, vapaata on viikolla.

Vierailija
10/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut viimeksi viikon pituisella lomalla vuonna 2013. Sen jälkeen on ollut vain joitain muutaman päivän mittaisia "lomia". Ollaan yrittäjiä. Mutta eipä tästä voi muita kuin itseään syyttää...

Vierailija
11/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Johtuuko tuo työsopimusten ketjuttamisesta? Miksei 35 vuoden aikana ole missään vaiheessa ollut pidempää lomaa?

Vakituinen työsuhde. Kesälomakaudella ei ole mahdollista pitää kolmea viikkoa pidempiä lomia, koska toiminnan pitää pyöriä samaan tapaan kuin muinakin aikoina. Näin taataan se, että kaikilla työntekijöillä on mahdollisuus edes jonkinlaiseen kesälomaan. Talvikaudella saisi varmasti pitääkin neljän viikon loman, mutta en ole kokenut sitä mielekkäänä, koska muu perhe ja ystävät ovat tuolloin töissä.

Vierailija
12/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä. Olen ollut lomalla viimeksi vuonna 2019. Haluatko kysyä jotain? 

Vierailija
13/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vastavalmistuneena tein töitä kaksi vuotta ilman yhtäkään lomaa.

Otin kaikki sijaisuudet joita sain, ja niitähän oli. Saattoi olla muutama viikko, kuukausikin. Muutama päivä. Ja aina sen jälkeen yksi päivä välissä ja taas jatkoin uuteen.

Näin meni kaksi vuotta, laitonta, tiedetään mutta halusin kokemusta ja tietysti rahaa.

Sen kaksi vuotta jaksoin, sitten alkoi tuntua henkisellä puolella joten oli pakko hellittää.

Sain kuitenkin myös hyvän työntekijän maineen joten eräässä sijaiuudessa osaston esimies tuli sanomaan että jos haen paikkaa saan sen. Kyseessä siis avoimen viran sijaisuus. Hain, ja sain.

Tästä on jo aikaa, nykyisin tuskin onnistuisi. 

Vierailija
14/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisin yhtäjaksoinen työrupeama itselläni on ollut 6kk ilman yhtäkään vapaapäivää. Alkoi olla aika zombie olo lopussa.

Vierailija
15/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työssä, mutta myös lomalla samalla. Kolme viikkoa Kanarialla etätöissä. Aamulla 6-12(8-14 Suomen aikaa) töitä ja tavattavissa. Sitten lounas ja ulos. Illalla taas pari tuntia paperitöitä. Marraskuussa samalla tavalla kolme viikkoa toisella saarella.

Vierailija
16/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaatko pidempiä lomia?

Itse pidän joka kesä ainakin viiden viikon kesäloman, ja silti tuntuu ettei meinaa tehdä kaikkea mitä suunnitteli.

Vierailija
17/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän enemmän vapaa-ajasta ja teen asioita mistä nautin. Työttömänä nyt vuoden :)

Vierailija
18/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko palkinnon / kruunun kun olet tehnyt niin ahkeasti töitä ilman lomia :D Kaikella ne ihmiset kehuu :D

Vierailija
19/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän noin puolet vuodesta lomaa. Joulun ja uudenvuoden tienoilla kuukauden. Kesällä pidemmän monen kuukauden pätkän ja usein syksyllä ja keväällä monen viikon pätkiä.

Enkä ole teille jatkuvasti töissä raataville yhtään kateellinen. Minun puolestani saatte tehdä töitä vaikka kellon ympäri hautaan saakka. Ihan oma valinta sekin.

Vierailija
20/36 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen työtön itse.

Oletko kuullut kahvitauoista? Sellainen sisältyy työpäivään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä