Fazer Mignon munan maku
Joko olette tänä vuonna maistaneet Fazer mignon munia?
Maistoin. Rakenne muuttunut. Kuin kumia. Kauhean makea. Ihan kuin jotain sokerilientä olisi lisätty siihen. Kuminem kova rakenne.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Koko kammottava Mignon pitäis jo heittää johki helvettiin. Mitä oon ymmärtäny, niin sen tuotteen tekeminen ei edes tuota mitään todellista voittoa Fazerille. Sitä vaan pidetään yllä jonkun ikivanhan historian takia. Itse en ole koskaan ostanut yhtäkään Mignon munaa enkä tiedä ketään lähipiirissä joka sitä tuotetta ostaisi.
Ai no sittenhän se joutaa johonkin helvettiin, jos SINÄ ja SINUN lähipiirisi ei niitä osta. Eihän silloin kenenkään muunkaan tarvitse.
Minäkään en juo kahvia. Eikä kukaan muukaan perheessämme. Siis turha tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tykännyt siitä tahmeasta, paksusta mössöstä. Asun ulkomailla ja jostain syystä suomalaiset ystävät tuovat niitä kilokaupalla tuliaisiksi, jos pääsiäisen aikaan osuvat kylään. Yritän syöttää ne heille itselleen ja loput menevät kylmästi biojätteeseen.
Aika tylyä.
Tylyä olisi sanoa asiasta tylysti
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että tuo kaakaomassakin vaihdettu johonkin bulkimpaan. Ei Fazeria kiinnosta enää laatu, vain katteet.
Mistä saa sitä bulkimpaa kaakaomassaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri, mantelit (18%), hasselpähkinät (18%), kaakaovoi, kaakaomassa, aromi. Saattaa sisältää kananmunaa ja muuta pähkinää.
Vuonna 2018:
Sokeri, kaakaovoi, manteli 15 %, hasselpähkinä 15 %, kaakaomassa ja vanilliiniaromi.[1][2] Mignon-munan ainoa eläinperäinen raaka-aine on kananmunankuori.[4]
Mignon-munassa ja -konvehdeissa käytetään ecuadorilaista Arriba-kaakaomassaa.[2]
Eli kaakaovoin määrää vähennetty, mantelia ja hasselpähkinää nostettu.
Metsään meni. Ei hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer ei tunnetusti enää paahda itse manteleita eikä pähkinöitä. Siitä seurauksena sekä Mignonin että Wienerin uusi maku.
Onko tämä totta vai pelkkää trollausta?
Joo on totta. Luopuivat mantelilastujen paahtamisesta itse, koska kustannukset ja Wiener Nougat konvehtien maku muuttui heti sen myötä.
En löydä Fazerin virallista mediaviestiä tästä.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sininenkin on muuttunut rakenteeltaan, ei sula suussa enää.
Ei ja on jotenkin ällötyävää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazer ei tunnetusti enää paahda itse manteleita eikä pähkinöitä. Siitä seurauksena sekä Mignonin että Wienerin uusi maku.
Joo on totta. Luopuivat mantelilastujen paahtamisesta itse, koska kustannukset ja Wiener Nougat konvehtien maku muuttui heti sen myötä.
Siitä oli jokin aika sitten pieni uutinen jossain yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne haluu julkisesti myöntää, että käyttävät nykyään jotain takahikiällä paahdettua kamaa versus yli satavuotinen historia. Kunhan halvalla saavat ja brändi kantaa ostajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tykännyt siitä tahmeasta, paksusta mössöstä. Asun ulkomailla ja jostain syystä suomalaiset ystävät tuovat niitä kilokaupalla tuliaisiksi, jos pääsiäisen aikaan osuvat kylään. Yritän syöttää ne heille itselleen ja loput menevät kylmästi biojätteeseen.
Aika tylyä.
Tylyä olisi sanoa asiasta tylysti
Emäntähän on oikein ystävällinen kun jakaa herkut vieraiden kesken. Muistan lapsena ihmetelleeni kun äiti vei jotain pullaa tuliaiseksi ja sitten sitä ei tarjottukaan. Vaan jotain pahaa ruokaa pelkästään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai ne haluu julkisesti myöntää, että käyttävät nykyään jotain takahikiällä paahdettua kamaa versus yli satavuotinen historia. Kunhan halvalla saavat ja brändi kantaa ostajia.
Jep, jos jossain yhteydessä on myönnetty ääneen, että näin tehdään, niin myöhemmin kommentti on vaivihkaa siivottu pois. Kuraahan suurin osa Fazerin karkeista on nykypäivänä. Uudet suklaamautkin aina ihan järkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Nonni! Selvisi tämäkin.
Ostin Wienernougata jouluksi jokunen vuosi sitten pitkästä aikaa ja kauhistuin. Ensin luulin, että se on jotain vanhentunutta varastoa mutta ei, päivämäärä oli tuore.
Sitten selvisi, että siihen olikin käytetty palmurasvaa! Ja nyt siis, että mantelikin on jotain bulkkia. Jep-jep.
Laitoin tästä Iltalehdelle vinkin, että selvittäisi totuuden liittyen tähän paahtoon sun muuhun.
Mul on muutes hyvä kamu siellä duunissa valuosastolla ja hän sanoi, että kaikki tuotannossa tietää, että Fazer ei enää paahda yhtään mitään. Se paahtolinja on seissyt siellä tyyliin 2 vuotta ilman mitään toimintaa. Se mistä se nykyinen bulkkikama tulee, niin on kyllä puhdas arvoitus.
Mönsieur Mignon on tunnettu huonosta alapäähygienistaan.
Tavallaan harmi, ja toisaalta ihan hyvä, että nykyään herkut maistuu paskalle. Eipähän tarvitse enää ostaa ja syödä roskaa, vaan voi taas opetella itse tekemään kaikki kunnolliset, laadukkaat jälkkärit. Sitä jaksaakin tehdä sen verran harvoin, että eipä tule sitten enää mutusteltua. Säästyy rahat ja hampaat, ja kroppa kiittää. Sitten voi firmat miettiä miten paljon saavat enää asiakkaita jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan harmi, ja toisaalta ihan hyvä, että nykyään herkut maistuu paskalle. Eipähän tarvitse enää ostaa ja syödä roskaa, vaan voi taas opetella itse tekemään kaikki kunnolliset, laadukkaat jälkkärit. Sitä jaksaakin tehdä sen verran harvoin, että eipä tule sitten enää mutusteltua. Säästyy rahat ja hampaat, ja kroppa kiittää. Sitten voi firmat miettiä miten paljon saavat enää asiakkaita jatkossa.
Kyl ne asiakkaat silti ostaa. Ihmiset siis ostaa brändiä mut ei laatua. Kun brändi on tehty betoniksi, nii sen jälkeen mahdollisuus sekoilla firmassa on jopa luvattoman rajaton. Ja ihmiset ostaa siltikin ihan vaan vanhasta muistista ja geeniperimästä.
Ei ole palmuöljyä ja hyviä ovat edelleen🙂
Mun oli pakko ostaa eilen yksi ja maistaa. Makeaa edelleen. Edellisestä kerrasta yli 20 vuotta. Taidan maistaa parinkymmenen vuoden kuluttua uudestaan jos elän
Vierailija kirjoitti:
Ei ole palmuöljyä ja hyviä ovat edelleen🙂
Ja se että fazeri ei enää paahda ite niitä raaka-aineita ei maistu sun mielest mitenkää siinä lopputuotteessa?
Voi olla, että tuo kaakaomassakin vaihdettu johonkin bulkimpaan. Ei Fazeria kiinnosta enää laatu, vain katteet.