Luopuiko Kekkonen vapaaehtoisesti vallasta?
Vai miten meni?
Ajattelin vaan Bideniä, että miten saisi poistumaan eläkkeelle.
Kommentit (24)
Islannin kalastusreissu oli jo hirvittävä ja tilanne tuli jo täten eteen ja tiesi valtakamppailun jo vallasta mikä ollut ihan mieleinen Karjalaisineen.
Ei enää kyennyt edes luopumaan. Adjutanttien talutettavissa
Hän ei luopunut vallasta, vaan lääkäri kirjoitti lääkärin todistuksen, että ei ole enää kyvykäs hoitamaan Presidentin tehtävää.
Kekkosessa ja Bidenissa on se ero että Biden on ollut pressana vain yhden kauden ja on tuskin niin juopunut vallasta etteikö asiallisella suostuttelulla voisi jäädä sivuun. Kekkosesta oli 25 vuoden aikana tullut lähes tulkoon Suomen diktaattori, varmasti olisi mielellään hallinut kuolemaan asti.
No ei todellakaan. Hän vain lakkasi kykenemästä suorittamaan tehtäväänsä. Ja oli itse asiassa ollut kyvytön jo hyvän tovin, ennen kuin totuus oli pakko paljastaa kansalle. Tämä tosiaan tehtiin vasta pakon edessä. Kuka viimeiset kuukaudet oikeasti sitä valtaa käytti, kuka tietää?
Mutta mieluummin höperö vanhus kuin persoonallisuushäiriöinen wannabe- diktaattori.
Kekkonen ei ihan niinku omasta tahdostaan jättäny sitä presidentin hommaa. Sen aikaan hän oli ollu vallassa tosi pitkään ja sit alko tulee terveysongelmia ja semmosta. Lisäks Suomen politiikka oli muuttumassa ja porukat rupes puhuu siitä kuka sen jälkeen voisi olla presidentti. Joten vaikka virallisesti Kekkonen ei sanonu, että "hei, mä lähden" niin se joutus kuitenki jättää presidentin hommat terveydellisistä syistä. Sit seuraavaks Mauno Koivisto valittiin presidentiks vuonna 1982.
Ei tietenkään luopunut vapaaehtoisesti hänkään sittä.
Sehän oli jo ihan kuutamolla siinä vaiheessa, kun valta-asemansa menetti. Ja kuitenkin Suomi pyöri pitkälle entiseen tahtiin silloinkin. Ei "sota" yhtä miestä kaipaa.
Sekä Biden että Kekkonen pitkän linjan poliitikkoja
hyviä luomaan kontakteja ja ylläpitämään suhteita
tosi suosittuja kansan keskuudessa
Olen todella innoissani mahdollisuudesta saada Trump takaisin presidentiksi. Hänen aikanaan usan kukoisti ja hän puolustaa maan etuja voimakkaasti. Odotan innolla, että hän palaa ja jatkaa hyvää työtään Yhdysvaltain hyväksi! #Trump2024
Terveys meni niin huonoksi ettei pystynyt enää jatkamaan. Pitkään sitä tilannetta salattiin ja häntä pidettiin näennäisesti presidenttinä vaikka ei hän enää itse kyennyt enää tehtäviään hoitamaan.
Ei KekkonenKAAN siitä vapaaehtoisesti luopunut. Miksi olisi pitänyt?
Kekkonen oli ollut parsakaali jo pitkään, ennen kuin asia julkistettiin. Suomi oli aikanaan aivan Neuvostoliiton kaltainen maa.
Sitä pidettiin väkisin vallassa. Oli pahasti muistisairas. En tiedä, ketkä takapiruja oli ja käytti Kekkosta sätkynukkena.
No smpn rauniolta persut nousi.
15: Kuka de facto piti valtaa Kekkosen ollessa yhtä de facto kasvis? Sen haluaisin todellakin tietää. Joitain nimiä olen joskus nähnyt tähän liittyen, mutta lähinnä akateemisessa tutkimuksessa, hyvin pienissä piireissä siis.
Olihan Manu kai tuuraamassa loppuajasta?
Minun mielestä ei luopunut. Tarvittiin voimakasta suostuttelua ja käden ohjausta että pisti nimensä paperiin. Meni niin höperöksi ettei tajunnut luopua vallasta.