Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Motivoikaa mua elämään! Keski-ikä ja kaikki tuntuu turhalta

Vierailija
15.02.2024 |

Lasten vuoksi herään aamulla.

Mitä muuta? 

N40

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 41-vuotias ja mun elämäntilanteeni on sellainen, että olen juuri valmistunut uuteen ammattiin (opiskelin töiden ohella) ja aloittanut sivutoimisen yrityksen. Kasvatan sitä hiljalleen ja sopivan ajan kuluttua siirryn kokonaan yrittäjäksi. Lapset ovat teini-iässä. Toinen juuri täysi-ikäistynyt, toinen yläkoululainen. Äitiys on helppoa tässä vaiheessa. Parisuhde voi hyvin. Haaveillaan ulkomailla asumisesta. Sijoitetaan asioihin, jotka voi myöhemmin tuottaa passiivisemmin, jotta vapaa-aika alkaa lisääntymään. Mietitään matkoja ja välillä joku saadaan toteutumaankin. Tehdään ruokaa ja kuntoillaan. Tavataan ystäviä. Terveys on hyvä ainakin minulla, miehellä vähän enemmän terveyshuolia.

Ainoa suuri miinus tässä elämänvaiheessa on se, että seniorit kaipaa jo paljon apua ja aiheuttaa huolta. Myös lapset on aika kalliissa iässä (haluam

No jaa, harrastin nautinnollista seksiä niin sain lapseni.

Lepään, niin olen pirteä.

Ei se epämukavuus autuaaksi tee.

Ap

Vierailija
42/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä?

Niitä on tullut nyt tehtyä 25v ja saman verran taitaa olla edessä. Aika masentava ajatus sekin kyllä on :D

M45

Melko luuserimaista tehdä masentavaa työtä. Palstalla toki yleinen tilanne ja asenne. Intohimotyöläiset voi laskea yhden käden sormilla.

T. Keski-ikäinen kutsumusammattilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 52-vuotiaana tuntuu siltä, että mielenkiintoisen, tosin konkurssiin päättyneen 20v yrittäjäuran jälkeen ja sen myötä syntyneen hiljaiselon ja taloudellisen romahduksen jälkeen mikään ei oikein tunnu miltään - ei siis yhtään miltään.

Ei voi enää suunnitella matkoja, ei autoa, ei oikein mitään. Lapset alkaa olla isoja, vaimolla omat työt ja harrastukset ja itsellä kaverit käyneet vähiin - asunto on vaihtunut OK-talosta ahtaaseen kerrostaloasuntoon, mikä voisikaan olla masentavampaa. Tuloksena sairastuminen ja minimi-sairauspäiväraha, joka ei riitä mihinkään.

Ainoa mitä olen "keksinyt" niin mukavalla kelillä lähden kävelemään ja katselemaan merimaisemia, uusia reittejä ja katseltavaa ja yrittänyt suhteuttaa asioita, eli koittaa ymmärtää nykytilannetta, vaikka mitään parempaa ei ole näköpiirissä.

Ilmojen lämmettyä voi polkupyörällä suhata vaikka johonkin kivaan kahvilaan, ihmetellä maailman menoa ja

Ilmaista tekemistä löytyy vaikka mitä, jos osaa vain etsiä oikeista paikoista. Aloita kysymällä paikallisesta kirjastosta. Sairauksille ei voi mitään, mutta oman jutun löytämiseksi pitää nähdä vaivaa. Jos mikään ei kiinnosta ja kaikki masentaa, saatat sairastaa masennusta. Sekin on hoidettavissa. Paraneminen voi tosin viedä vuosia.

Vierailija
44/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on yksinkertaisesti kaikki liian hyvin.

Jos olisi sairastunut vakavasti, lähipiirissä yllätyskuolemia tai tapahtunut muuta ikävää oman vaikutuspiirin ulottomattomissa, siitä suorastaan iloitsee tasaisesta tylsästä arjesta, jossa kaikki on kerrankin hyvin!

Vierailija
45/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 41-vuotias ja mun elämäntilanteeni on sellainen, että olen juuri valmistunut uuteen ammattiin (opiskelin töiden ohella) ja aloittanut sivutoimisen yrityksen. Kasvatan sitä hiljalleen ja sopivan ajan kuluttua siirryn kokonaan yrittäjäksi. Lapset ovat teini-iässä. Toinen juuri täysi-ikäistynyt, toinen yläkoululainen. Äitiys on helppoa tässä vaiheessa. Parisuhde voi hyvin. Haaveillaan ulkomailla asumisesta. Sijoitetaan asioihin, jotka voi myöhemmin tuottaa passiivisemmin, jotta vapaa-aika alkaa lisääntymään. Mietitään matkoja ja välillä joku saadaan toteutumaankin. Tehdään ruokaa ja kuntoillaan. Tavataan ystäviä. Terveys on hyvä ainakin minulla, miehellä vähän enemmän terveyshuolia.

Ainoa suuri miinus tässä elämänvaiheessa on se, että seniorit kaipaa jo paljon apua ja aiheuttaa huolta. Myös lapset on aika kalliissa iässä (haluamme heille tarjota asioita, eivätkä lapset ole kosk

No kuntoilua vihaan. 

Ap

Pidemmän päälle kuntoilu on yksi niistä asioista, joka tulee parantamaan elämänlaatuasi kaikista eniten. On ihanaa kun kroppa toimii hyvin ilman sen kummempia kipuja ja energiaa riittää aivan eri lailla. Kokeile mahdollisimman paljon erilaisia lajeja niin saataat löytää jonkun josta tykkäät. Itse tykkään esim. seinäkiipeilystä, uimisesta, ratsastamisesta ja salsasta.

Vierailija
46/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa suuri miinus tässä elämänvaiheessa on se, että seniorit kaipaa jo paljon apua ja aiheuttaa huolta. Myös lapset on aika kalliissa iässä (haluam

Olen kokeillut kaikkea laidasta laitaan,kaikesta tulee hiki,huono olo ja väsymystä

Ap

Vierailija
47/73 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt 52-vuotiaana tuntuu siltä, että mielenkiintoisen, tosin konkurssiin päättyneen 20v yrittäjäuran jälkeen ja sen myötä syntyneen hiljaiselon ja taloudellisen romahduksen jälkeen mikään ei oikein tunnu miltään - ei siis yhtään miltään.

Ei voi enää suunnitella matkoja, ei autoa, ei oikein mitään. Lapset alkaa olla isoja, vaimolla omat työt ja harrastukset ja itsellä kaverit käyneet vähiin - asunto on vaihtunut OK-talosta ahtaaseen kerrostaloasuntoon, mikä voisikaan olla masentavampaa. Tuloksena sairastuminen ja minimi-sairauspäiväraha, joka ei riitä mihinkään.

Ainoa mitä olen "keksinyt" niin mukavalla kelillä lähden kävelemään ja katselemaan merimaisemia, uusia reittejä ja katseltavaa ja yrittänyt suhteuttaa asioita, eli koittaa ymmärtää nykytilannetta, vaikka mitään parempaa ei ole näköpiirissä.

Ilmojen lämmettyä voi polkupyörällä suhata vaikka johonkin kivaan kahvilaan, ihmetellä maailman menoa ja

Kohtele hyvin sitä vaimoa, niin ei nosta kytkintä.

Vierailija
48/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pysty tekemään mitään muuta, kuin siinä hetkessä miellyttäviä asioita, niin ihan takuulla elämä on tyhjää ja turhaa, kun kaikki jää saavuttamatta. Sieltä sohvalta sipsipussin takaa voi sitten katkerana huudella, että kun muilla keski-ikäisillä on sitä ja tätä ja mäkin haluun..

Vierailija
49/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen nyt toistaiseksi yövuoroja sekä lyhennettyä työaikaa. 3 viikon periodissa 11 vapaapäivää. Lapset koulussa, mies töissä. Äsken imuroin, nyt juon kahvia ja kuuntelen Iron Maidenia. Pyykkikone laulaa ja kohta alan neulomaan maailman rakkaimmalle äitille sukkia. Olen 50+

Vierailija
50/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle elämään tois uutta mies ja ehkä lapsi. t. sinkku 40v. Minne kaikki sopivat miehet ovat kadonneet

Vierailija
51/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua motivoi, kun opin uutta. Olen koko ikäni pitänyt itseäni tosi epäkäytännöllisenä ihmisenä, jolta ei luonnistu esim. mikään korjaustyö. Väärässä olin! Olen opetellut YouTuben avulla kaikenlaista, esim. tein kuistille rimoituksen, kivesin osan pihasta ja vaihdoin itse rikkoontuneet kattotiilet. Olen tehnyt pieniä putki- ja sähkötöitäkin (perushuoltoa, joka ei vaadi lupia, mutta joihin jouduin aina ennen tilaamaan ammattilaisen paikalle). Tosi hyvä fiilis, kun huomaa pystyvänsä asioihin, joita ei kuvitellut osaavansa :) Mitä nämä nyt sitten kenellekin ovat.

Vierailija
52/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulee sitä huonommalta sisäisesti tuntuu

Vierailija
53/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei pysty tekemään mitään muuta, kuin siinä hetkessä miellyttäviä asioita, niin ihan takuulla elämä on tyhjää ja turhaa, kun kaikki jää saavuttamatta. Sieltä sohvalta sipsipussin takaa voi sitten katkerana huudella, että kun muilla keski-ikäisillä on sitä ja tätä ja mäkin haluun..

Ei ole unelmia. Miksi pitäs nykyhetkessä kärsiä?

Ap

Vierailija
54/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua motivoi, kun opin uutta. Olen koko ikäni pitänyt itseäni tosi epäkäytännöllisenä ihmisenä, jolta ei luonnistu esim. mikään korjaustyö. Väärässä olin! Olen opetellut YouTuben avulla kaikenlaista, esim. tein kuistille rimoituksen, kivesin osan pihasta ja vaihdoin itse rikkoontuneet kattotiilet. Olen tehnyt pieniä putki- ja sähkötöitäkin (perushuoltoa, joka ei vaadi lupia, mutta joihin jouduin aina ennen tilaamaan ammattilaisen paikalle). Tosi hyvä fiilis, kun huomaa pystyvänsä asioihin, joita ei kuvitellut osaavansa :) Mitä nämä nyt sitten kenellekin ovat.

No ei sovi mulle,vihaan siivous takin.

Mun unelma on ollut raha, jotta joku tekisi kuvailemaan hommat ja siivouksen mun puolesta 

No en ole saanut paljon rahaa,vaikka sitä.olen tavoitellut. Nyt masennus asumme lian keskellä lasten kanssa.

Ap

Vierailija
55/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulla saattaa olla nyt etsikkoaika ja Jumala vetää sinua puoleensa

Jos yhtään kiinnostaa niin suosittelen tv7 tai Uuden Testamentin lukua

Vierailija
56/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelin työni ohessa uuden ammatin kun olin 39-41-vuotias. Nyt hyödynnän oppeja vapaa-ajan toiminnassa ja järjestötyössä. Just paras aika miettiä mitä uutta ja mukavaa voisi tehdä.

Nyt kun yritetään saada vetelää kansaa sohvalta ylös, suosittelen Suomen ladun toimintaa ja sen järjestämiä ohjaajakursseja. Edullista tai jopa lähes ilmaista toimitaa. Vaapaehtoistoimijoille tavallisesti maksetaan kuluja, jos jotain tulee toimintaa järjestäessä.

Vierailija
57/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 65 ja elämä on namia   kyllä se siitä

Vierailija
58/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot pielessä ja väärä asenne elämiseen

Vierailija
59/73 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä on yksinkertaisesti kaikki liian hyvin.

Jos olisi sairastunut vakavasti, lähipiirissä yllätyskuolemia tai tapahtunut muuta ikävää oman vaikutuspiirin ulottomattomissa, siitä suorastaan iloitsee tasaisesta tylsästä arjesta, jossa kaikki on kerrankin hyvin!

Yllätys kuolema ollut,suru ei motivoi elämään

Ap

Vierailija
60/73 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä