Miesviha ja miehet työpaikalla
Kehittäviä neuvoja, kiitos.
Olen pärjäillyt tähän asti hyvin, koska olen työskennellyt vain naisten kanssa. Olen nyt joutunut kommunikoimaan myös työpaikan miesten kanssa.
Osaan käyttäytyä, olen hymyillyt ja tervehtinyt asiallisesti, mutta yhtään pidempi läsnäolo, aivan, pelkkä läsnäolo ahdistaa.
Minulla on taustalla huonoja kokemuksia miehistä ja viha on syvällä. En anna sen näkyä ja selviän hyvin ohimenevistä hetkistä, mutta yhtään pidemmät tulevat aiheuttamaan ongelmia. Voin aina poistua, tietenkin, mutta on sekin hieman outoa. Kaipaan siis vinkkejä miesten läsnäololle siedättymiselle ja pidempien työasioiden hoitamiselle.
Kommentit (60)
Saiko aikaisemmat naisvaltaiset työpaikat hakeutumaan sinut Pertti sukupuolenvaihtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota risti mukaan ja suojaudu sillä.
https://karenullo.com/wp-content/uploads/2015/10/spanish-dracula-repell…Voi kun joku tällainen tehoaisi :D
Mielikuvaharjoittelulla voit ajatella ympärillesi suojakehän.
Mielesi automaattisesti tuomitsee puolet maailman ihmisistä, minkälaisen neuvon oletat tällaiseen asiaan löytävän?
Olen pahoillani että sinulla on huonoja kokemuksia vastakkaisesta sukupuolesta.
Terapiaa tosiaan kaipaisit jotta voisit työstää asiaa, se nyt on ihan selvä.
Jos olisin sinun tilanteessasi, varmaan yrittäisin hoitaa asian itse. Meditoisin ongelmaa niin kauan että saisin katarsiksen aikaiseksi ja ongelma ratkeaisi. Näin ehkä pääsisin käsiksi siihen menneisyyden tapahtumaan josta ongelma on lähtöisin ja saisin asian käsiteltyä loppuun asti. Tässä tosin saattaa jonkun aikaa kestää, eli mikään pikafiksi tämä tuskin on.
Pysy erossa vauva palstalta, siinä on hyvä alku :)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistut miesten seurasta ilman syytä? Ja miksi näin? Terapia tekisi sinulle hyvää.
Tällaisia naisia on olemassa. Varmaan jotain traumoja. Onhan niitä naisia vihaavia miehiäkin.
Jos juttelet heidän kanssaan hetkisen, huomaat nopeasti, että olet saanut palstalta aivan väärän käsityksen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin sinun tilanteessasi, varmaan yrittäisin hoitaa asian itse. Meditoisin ongelmaa niin kauan että saisin katarsiksen aikaiseksi ja ongelma ratkeaisi. Näin ehkä pääsisin käsiksi siihen menneisyyden tapahtumaan josta ongelma on lähtöisin ja saisin asian käsiteltyä loppuun asti. Tässä tosin saattaa jonkun aikaa kestää, eli mikään pikafiksi tämä tuskin on.
Todennäköisesti meditoisin tätä ongelmaa seuraavalla tavalla:
Ensin yrittäisin meditaatiossa saada tietoisesti luotua saman ahdistuksen päälle muistelemalla ahdistavia tilanteita. Sen jälkeen kun olen saanut olosuhteet oikeaksi, alkaisin kyselemään itseltäni voisiko tätä jo katsoa tarkemmin mistä loppuun asti käsittelemättömästä menneisyyden traumasta tämä triggeröitymiseni kumpuaa. Sitä kautta voisin päästä käsiksi alkuperäiseen tilanteeseen ja läpielää sen itsrmyötätunnolla ja itsehoivalla. Ja näin ollen tämä asia mahdollisesti saisi rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota risti mukaan ja suojaudu sillä.
https://karenullo.com/wp-content/uploads/2015/10/spanish-dracula-repell…Voi kun joku tällainen tehoaisi :D
Mielikuvaharjoittelulla voit ajatella ympärillesi suojakehän.
Tunnistin alkavan paniikin ja astuin taakse päin, ja sitten vähän lisää. En haluaisi olla niin epäkohtelias. Huomaahan ihmiset sen, jos toinen laukkoo kauemmas. Luulee vielä, että haisee pahalle tai jotain... Välimatka auttaisi, mutta tietyissä jutuissa mahdotonta. Suojakehäni on rikottu niin monesti, että on vaikeaa uskoa siihen. Työpaikalla ei toki pitäisi päästä tapahtumaan mitään, mutta jos joudun olemaan liian lähellä, niin alan täristä tai jäykistyn ja menen lukkoon. Eipä siinä enää työasioita pysty hoitamaan. Mutta sentään tunnistan oireilun, joka mahdollistaa asian käsittelyn.
Onko sulla veljeä tai jotain muuta mies sukulaista tai tuttua, joka on kiva ihminen luonteeltaan? Alat viettää aikaa hänen kanssaan, juttelemaan kaikesta ja kun näin opit pitämään miehiä myös ihmisinä niin toivottavasti alkaa vihakin vähän helpottamaan. Kaikki miehet eivät ole pahoja. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Niitä on monta tapahtumaa, muistan ja tiedän ne kaikki. Viimeksi viime syksynä joku kaheli istui penkillä päiväsaikaan, heitti housunsa ja lähti tulemaan kohti. Siihen tuli onneksi sivullisia paikalle. Täysin absurdeja juttuja julkisissakin paikoissa on tapahtunut. Yritän ajatella, että kaikki miehet eivät ole hulluja, mutta noita hulluja on sattunut kohdalle niin monta, etten oikein usko normaalijärkisiin miehiin. Minua on myös aiemmin ahdisteltu työpaikalla.
Keskity välillä niihin pahoihin naisiin niin ehkä muutut rationaalisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistut miesten seurasta ilman syytä? Ja miksi näin? Terapia tekisi sinulle hyvää.
Tällaisia naisia on olemassa. Varmaan jotain traumoja. Onhan niitä naisia vihaavia miehiäkin.
Edellisillä työpaikoilla on mm. kourittu takamuksesta ja rinnoista. Siksi en tunne olevani turvassa työpaikallakaan miesten seurassa.
Ja mihinköhän tämä miesvihasi tai kammosi perustuu? Terapian tarpeessa olet ehkä.
Siedätyshoitokln voisi tehota, asioi huomenna pelkästään miespuolisten työkavereiden kanssa, saattaa iltapäivää kohden jo helpottaa..
Vierailija kirjoitti:
Tapa ittes?
En missään nimessä. Elämä on nautinnollista aina silloin kun ei tarvitse olla tekemisissä miesten kanssa :)
Hyvä tietää, että naiset vihaavat miehiä, niin itsekin voi hyvällä omallatunnolla vihata naisia.
Miehet joukkonussivat sinua ajatuksissaan ja runkkaavat vartalollesi työpaikan vessassa. Laskevat liemet pelokkaille kasvoillesi samalla kun toinen käsi kuristaa sonua ja toinen puristelee utaretta. Kulli onkin jo anaalissa. Lopulta nautit itsekin💋
Voi kun joku tällainen tehoaisi :D