Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko oikeasti ihmisiä jotka ei juo vettä ollenkaan? Itse juon joka päivä 6-7 litraa vettä.

Vierailija
15.02.2024 |

Siis onko oikeasti ihmisiä jotka ei juo vettä ollenkaan? Itse juon joka päivä 6-7 litraa vettä.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vaarallista. 10 litraa päivässä muutaman päivän, niin kuolee. 

Sanoi fysiologiaa luennoinut lääkäri. 

Olen jo vuosia juonut näin paljon eikä ole mitään ongelmaa ollut.

Ap

Käytätkö suoloja veden kanssa, vai saatko niitä ruuasta.?

Vierailija
62/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden juomista rajoittaa hammassärky. Takana on hammas jota on nyt paikkailtu ja korjailtu reilulla parilla tonnilla viimeisen 20 v aikana. Se hajosi lopullisesti yhdeksi isoksi kraateriksi ja nyt oli neuvo lahottaa se loppu riekale niille sijoilleen kun on korjauskelvoton. Hermo kuulemma kuolee ennen kesää ja sitten särky lakkaa, sen jälkeen käski tulla otille jos on enää tarpeen. Veden pitäisi olla ruumiinlämpöistä että sitä voisi juoda kun sitä menee sinne koloon. Juon jäähtynyttä kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Puhut varmaankin desilitroista? Turha valehdella,

tiedämme hyvin kuinka paljon ihmisen tulee juoda vettä että arvo kehossa nousee yli puoleen,

esimerkiksi kun mittaamme itseämme kehon koostumus vaa-alla. Minun on arvo 55 ja voin erittäin hyvin.

Vierailija
64/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo erikseen juuri ollenkaan.

Kahvia menee paljon mutta sehän on vettä myös.

Liikaa on yli 5 litraa kyllä. Vesi tulisi saada ruoasta, ei litkimällä sitä mielin määrin.

Vierailija
65/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppasi laimenee liikaa, jos juot 6-7 litraa vettä päivässä. Normaali määrä terveelle aikuiselle on 1-2 litraa. Vähemmän johtaa nesteenvajaukseen ja enemmän kehon nesteiden laimenemiseen, mikä ei sekään ole terveellistä.

Vierailija
66/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veden juomista rajoittaa hammassärky. Takana on hammas jota on nyt paikkailtu ja korjailtu reilulla parilla tonnilla viimeisen 20 v aikana. Se hajosi lopullisesti yhdeksi isoksi kraateriksi ja nyt oli neuvo lahottaa se loppu riekale niille sijoilleen kun on korjauskelvoton. Hermo kuulemma kuolee ennen kesää ja sitten särky lakkaa, sen jälkeen käski tulla otille jos on enää tarpeen. Veden pitäisi olla ruumiinlämpöistä että sitä voisi juoda kun sitä menee sinne koloon. Juon jäähtynyttä kahvia.

Eikä ole kokoaikana tehty juurihoitoa? Juurihoidettu hammas ei tunne särkyä.

Vierailija
67/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika veden juonti ei ole terveellistä, se huuhtoo kaikki suolot pois elimistöstä.

Vierailija
68/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytätkö suoloja veden kanssa, vai saatko niitä ruuasta.?

Saan ruoan mukana suolaa

Ap

Vierailija
69/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon aamulla kupin teetä, lounaalla lasin vettä tai maitoa ja päivän mittaan 2-3 kuppia kahvia. Siinä se. Jos leikkaan nurtsia tai kolaan lunta tunnin, saattaa tulla jano, ja silloin imaisen 0,33 l vissyn.

Vierailija
70/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on joku sairaus. Diabetes, kilpirauhasen liikatoiminta,. Hakeudu lääkäriin. T. Lääkäri

5 vuotta diabetes hoitamatta? En usko, enkä usko, että olet lääkäri.

Vesitystauti taitaa olla.

Vierailija
71/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesitystautilaiselle tuo juomismäärä on ihan normaali.

Vierailija
72/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aamulla pari lasia vettä heräillessäni eli 4dl.

Töissä juon 3-4 litraa vettä työpäivän aikana. Keskiraskas liikkuva työ lämpimässä.

Illan mittaan tulee juotua varmaan litra ja yöllä aina herätessä lasillinen.

Lisäksi juon 5dl kahvia, pari lasia maitoa ja 1 lasin tuoremehua päivän aikana.

Autossakin on aina vesipullo mukana.

Ihan normipäivä.

Vierailija
73/81 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti juot juu.

Juon 12-15 lasia vettä päivässä, minun vesilasi on 500ml. Juon heti herättyä jo 1 litran vettä.

Ap

Vedenjuonnin haitat

Liiallisen vedenjuonnin lievempi, mutta mahdollisesti elämää haittaava seuraus ovat tiheät vessakäynnit. Tarvetta suurempi nesteiden nauttiminen onkin luonnollisin syy lisääntyneeseen virtsaamistarpeeseen.

Jos vettä juo tarpeeseen nähden ylenpalttisesti, nestetasapaino häiriintyy. Kun elimistön kertyy liikaa vettä, nesteet laimenevat ja natriumpitoisuus voi laskea jopa vaarallisen matalaksi. Pahimmillaan tila vaatii sairaalahoitoa.

Litramääriä on vaikea arvioida, mutta jo 45 litraa nopeasti juotuna on hirveän paljon ja saattaa olla, että riski hyponatremialle kasvaa.

Joihinkin sairauksiin liittyy lisääntynyttä jano

Siis jo 4 - 5 litraa on aivan liikaa.

Vierailija
74/81 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on joku sairaus. Diabetes, kilpirauhasen liikatoiminta,. Hakeudu lääkäriin. T. Lääkäri

2 typ db voi olla vuosia hoitamatta ilman että ihminen tajuaa sitä. Noin selkeillä oireilla kyllä juoksisin lekuriin jo!

Vierailija
75/81 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi huono juomaan. En tunne janoa edes helteellä. Krapulassa janottaa, mutta silloinkin juon maitoa.

Kupissa on enimmäkseen kahvia ja muu neste tulee kasviksista ja hedelmistä. Vesilasin otan kyllä vitamiinipillerin kanssa.

Vierailija
76/81 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo limua ja maitoa kahvin kanssa.

Vierailija
77/81 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä. Toivottavasti näet tämän. Pissa voi olla oranssia muistakin syistä kuin nestehukasta. Se voi kieliä joidenkin elinten toimintahäiriöstä tai jopa syövästä. Eli nyt äkkiä sille lääkäriin selvittämään onko joku vikana. 

Vierailija
78/81 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, kuin aapeella. Juon itseasiassa enemmänkin. Kahvia lisäksi. Toki tuloksena krooninen hyponatremia ja olen ollut pari kertaa tiputuksessakin.

Mulla on kyllä ihan ahdistuksen laukaisema pakonomaisuus. Toistakymmentä vuotta kitannut vettä. No-dokaamisongelma tämäkin. 

Vierailija
79/81 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon jonku 14 litraa päivässä

Vierailija
80/81 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella saattaa olla 10-20 vuottakin diabetes hoitamattomana....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän