Tekosyysi olla muuttamatta Tampereelle?
Kaikki löytyy, töitä on, asunnoilla hyvä arvokehitys, luonto lähellä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Tyylikkäänä ihmisenä erottuisin liiaksi katukuvassa.
Sekä Helsingissä että Tampereella asuneena tämä huvittaa minua suuresti, koska Helsingissä pistää silmään nimenomaan susirumien hipsterien ja pastellisävyisten suomenruotsalaisten (ja heitä imitoivien nousukkaiden) määrä. Tampereella näkee enemmän nuorekasta ja rentoa mutta samalla suhteellisen tyylikästä pukeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampere on liian punainen
Hetkonen. Nyt kerrot tarkemmin mitä tämä tarkoittaa? Olen pelkkänä korvana.
Kommareita ja demareita koko kylä täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huolineet minua sinne ikinä. Taitaa olla vähän hienomman herrasväen kaupunki. Joskus nuorena etsin asuntoa sieltä. Töihinkään eivät ota, joten senkään vuoksi ei ole sinne mitään asiaa.
Ei todellakaan ole hienomman herrasväen kaupunki. Juntteja täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkonen. Nyt kerrot tarkemmin mitä tämä tarkoittaa? Olen pelkkänä korvana.
Kommareita ja demareita koko kylä täynnä.
Jännästi ne kuitenkin sitten äänestää kokoomusta ja persuja kaupunginvaltuustoon ja eduskuntaan.
Olen maalaisjuntti enkä sovi sinne varakkaan keskiluokan sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Liian kallis nykyään. Ei riitä budjetti omakotitaloon, ja mihinkään ihmisvarastoon en muuta.
Tampere on Helsingin jälkeen Suomen vastenmielisin kaupunki.
Tampere on kaunis järvimaisemine ja harjuineen, mutta päihteidenkäyttäjiä sun muuta epämääräistä suksijaa on paljon ja keskustan seutu usein siivottomassa kunnossa.
Yritän keksiä tekosyyn millä pääsisi Tampereelta jonnekin muualle. Mutta usein se törmää siihen ettei toisella paikkakunnalla ole yhtään mitään (hyvä jos pikkukaupungista löytyy kahvila ja kauppa) tai riittävän kattavaa yksityistä lääkäriasemaa tai vaihtoehtoja hammaslääkärille, jos tulee joku poikkeustilanne (mikäli on raha siihen, usein ei ehkä ole). Teoriassa mietittynä kipeänä olisi vaikea matkustaa pitkälle ja takas, sitten jos tulee vanhaksi. Vaikka voi olla että keksin ratkaisun joku päivä. Ellei asu toisella puolella kaupunkia. Olisi hyvä jos Suomessa toimisi joku ettei tarvisi pelätä muuttoja ja joka asiaa kauheasti.
asuin siellä 25 vuotta ja opiskeluaikoina tuli mieleen että naapurkunnissa voisi olla paremmin. Niinpä päädyin "kermankuorijaan" jossa asiat vaan toimivat, sellaiseen maksaa mielellään veronsa, vrt ylivelkainen keskusnarkkighetto joka ajaa pk-yrityksetkin naapureihin.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ei ole liian myöhäistä tulla järkiin ja vaihtaa leiriä. Tervetuloa Tampereelle!
On jo hyvä työpaikka ja jopa velkainen asunto muulta paikkakunnalta. Miksi muuttaisin Tampereelle tässä tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Tampereen Tero.
Elääkö se vielä?