Tekosyysi olla muuttamatta Tampereelle?
Kaikki löytyy, töitä on, asunnoilla hyvä arvokehitys, luonto lähellä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Tampere on liian punainen
Hetkonen. Nyt kerrot tarkemmin mitä tämä tarkoittaa? Olen pelkkänä korvana.
Ei Treella mitään työpaikkoja ole ainakaan akateemisille ihmisille. PUolet jengistää makaa himassa päivät pitkät tai tekee jotain pätkätyötä. Kunnianhimoiset duunit ovat pk-seudulla. Täällä riittää duunareita ja joutomiehiä. Rikoksis ja murhia tehdään lähes joka kuukausi.
Kaupunki on aivan karsea nykyään. Poliiseja ei ole missään ja sehän on houkuttanut puolet Suomen diilereistä ja nistei stä tänne.
Että tervetuloa vaan sekaan ja goodbye sivistys!
Ei ole huolineet minua sinne ikinä. Taitaa olla vähän hienomman herrasväen kaupunki. Joskus nuorena etsin asuntoa sieltä. Töihinkään eivät ota, joten senkään vuoksi ei ole sinne mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Huonot palkat. Kerran mua yritettiin houkutella töihin tamperelaiseen firmaan. Kun kerroin mitä tienasin nykyisessä työssä, mulle kerrottiin ettei edes toimitusjohtajalle makseta niin hyvin.
Tämä ei ole varmasti yleistä. Sinulla oli nyt huono tuuri mutta onneksi asiasi järjestyi. Samanlaista palkkaa maksetaan kaikkialla normaaleissa tavan töissä ihan tessien mukaan. Tietenkin joitakin paikkakuntaeroja voi pieniä olla.
R-äännettä sorautellaan liikaa ja mustamakkara maistuu paskalta.
Eipä siihen tarvita tekosyitä kun oikeitakin syitä löytyy. Suurin syyni itsellä on se, että asu edes Suomessa. Suomen suurista kaupungeista pidän Helsingistä eniten, Turku kakkosena ja Tampere olisi kenties kolmosena.
Ei minulla ole Tampereella töitä. Ja vaikka olisikin niin asuisin varmaan jossain ympäristökunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei Treella mitään työpaikkoja ole ainakaan akateemisille ihmisille. PUolet jengistää makaa himassa päivät pitkät tai tekee jotain pätkätyötä. Kunnianhimoiset duunit ovat pk-seudulla. Täällä riittää duunareita ja joutomiehiä. Rikoksis ja murhia tehdään lähes joka kuukausi.
Kaupunki on aivan karsea nykyään. Poliiseja ei ole missään ja sehän on houkuttanut puolet Suomen diilereistä ja nistei stä tänne.
Että tervetuloa vaan sekaan ja goodbye sivistys!
Akateemisten työt eivät ole jokaisella paikkakunnalla niin suuressa osassa, asiaan vaikuttaa myös koronavuodet sekä työntekijöiden vakiintuminen hyviin paikkoihin. Kaikkia töitä ei aina ole niin paljon, tätähän se koko elämä on. Täällä päin lännessä on poliisejakin näkynyt, hyvä että saavat työtänsä tehtyä. Se tuo turvallisuudentunnetta että asioihin puututaan ja että poliiseja näkee. He ovat kaupunkilaisten asialla. Erittäin hyvä asia. Tsemppiä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole huolineet minua sinne ikinä. Taitaa olla vähän hienomman herrasväen kaupunki. Joskus nuorena etsin asuntoa sieltä. Töihinkään eivät ota, joten senkään vuoksi ei ole sinne mitään asiaa.
Eiköhän meitä ihan tavallisiakin ole täällä. Toivottavasti löytyy kaikille asuntoja sekä opiskelupaikkoja ja niitä töitä. Täytyy vain sitkeästi hakea. Elämä jatkuu ja ajat muuttuvat joten ihmisetkin vaihtuvat. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonot palkat. Kerran mua yritettiin houkutella töihin tamperelaiseen firmaan. Kun kerroin mitä tienasin nykyisessä työssä, mulle kerrottiin ettei edes toimitusjohtajalle makseta niin hyvin.
Tämä ei ole varmasti yleistä. Sinulla oli nyt huono tuuri mutta onneksi asiasi järjestyi. Samanlaista palkkaa maksetaan kaikkialla normaaleissa tavan töissä ihan tessien mukaan. Tietenkin joitakin paikkakuntaeroja voi pieniä olla.
En tee töitä, jossa palkka määräytyy TES:n perusteella.
Vierailija kirjoitti:
R-äännettä sorautellaan liikaa ja mustamakkara maistuu paskalta.
No huh mutta totta! Tärkeyttä täytyy olla mutta sekin on toivottavaa sillä jokaisen tulisi olla skarppina kaupunkilaisena itsensä sekä jokaisen muunkin asialla. Yhteisöllisyyttä toivoisin lisää, vapautta sekä yleistä avoimuutta. Kaupunki on ollut ehkä aavistuksen hiljaisempi. Välillä on sellainen aavekaupungin energia. Heräilemme horroksesta. Makkarakin maistuu, värillä ei ole väliä. 😄
Muuttaisin mutten osa nääsiä riittävän hyvin. Voi nääs nääs nääs.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on se raitiotie.
Senhän vain pitäisi olla hyvä asia. Tampereesta on tullut New York.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee töitä, jossa palkka määräytyy TES:n perusteella.
Ymmärsin mutta sepä onkin eri asia. Välttämättä kyse ei ole Tampereesta tai sitten vain oli huonoa tuuria. Itseänsä ja omaa osaamistansa on hyvä arvostaa kuitenkin aina eikä tyytyä mihinkään arvottomaan.
Tekosyyni on sinä. En kestä asua samassa kaupungissa kanssasi.
Oikea syyni on Tampereen junttius, vaikka on siellä muutama kiva museo.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin mutten osa nääsiä riittävän hyvin. Voi nääs nääs nääs.
Mää voin opettaa mutta vain keittiössä kupposten äärellä nääs. Elä yritä harhauttaakaan tässä asiassa. Ei se nääsiminen nyt ehkä ole enää niin suuressa roolissa joten sinulla on hyvät mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Tampereella 30 vuotta. Tampere oli ennen kaunis ja siisti kaupunki. Ei ole enää. Täällä on törkyistä, täällä on ihme maleksijoita tuolla kaupungilla, täällä tapahtuu liikaa rikoksia, koirien eritteitä joka paikassa ja jopa ihmisten eritteitä. Roskaa, paskaa ja kusta. Huonot liikennejärjestelyt. Kaupunki on todellakin mennyt huonompaan suuntaan. Tänne on muuttanut huonoa ainesta, siksi katukuva on rumentunut. Ennen näki kaupungilla naisia turkit päällä, ihmiset olivat sivistyneempiä ja osasivat käyttäytyä, nykyään täällä on todella moukkamaisia ihmisiä ja juntteja, juna on tuonut liikaa rska sakkia tänne.
Muuta pois sieltä ruikuttamasta, tuollainen ylimielinen hapannaama sopii paremmin johonkin pohjanmaalle.
Olen vain tyytyväinen kun ette muuta Tampereelle, säilyy joku taso sentään täälläkin.