4-vuotiaan lapsen surmasta syytetyt vapautettiin, kansa raivostui Asiantuntijat jyrähtävät
Käräjäoikeus vapautti Joensuun lapsisurmasta syytetyt vanhemmat. Rikosoikeuden asiantuntijat kertovat, mitä päätöksen taustalla on.
https://iltalehti.fi/kotimaa/a/5e6e5caa-d669-4326-a7c6-76a02ca4d9c8
Kommentit (737)
Muistakaahan sitten että tunnekuohuissanne saatatte itse syyllistyä rikokseen täälläkin. Toivottavasti nämä keskustelun kohteena olevat ihmiset lukee näitä palstoja ja nettivinkaavat kaiken uhkailun.
Olen niin turhautunut tähän tilanteeseen
Mutta. Älkää vain tehkö veropetosta. Pientäkään. Edes yhden euron. Muuten joutuu elinkautiseen.
Sillä SE on suomessa SUURIN rikos mitä olla voi.
Ihmishenki. Pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, Koskela ja Eerika kaikista hirveimmät rikokset Suomessa.
Mitä noiden elämä olisi ollut? En haluaisi edes ajatella.
miten tällainen päätös voi olla mahdollinen?
Vierailija kirjoitti:
Tämä, Koskela ja Eerika kaikista hirveimmät rikokset Suomessa.
Kovin vähän sinä elämästä tiedät.
kyllä tämä saa minut vihaiseksi
Vierailija kirjoitti:
En tiedä itkeäkö vaino nauraa kun kuvitellaan, että nämä jätetään kokonaan tuomitsematta.
Ei kuvitella, että jätetään tuomitsematta. Mutta nyt on jo selvää, ettei tuomita murhasta. Eikä edes taposta. Rangaistukset sitten tietenkin tuntuvasti alemmat.
Olen todella huolissani tulevaisuudesta
Tämä ei ollut voitto ainoastaan heille vaan voitto koko oikeusjärjestelmälle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat sentään päässeet sairaalaan. Tämän pienen enkelin kohdalla kelvoton äiti ei saanut edes sitä aikaiseksi ja niinpä pieni viaton lapsi kuoli hirveissä tuskissa. Juuri tämä seikka tekee tapauksssta käsittämättömän julman. Jätetään pieni kuolemaan yksin ja itse sometetaan ja nukutaan viereisessä huoneessa hyvin. Niin sairasta.
2-3 lasta kuolee joka vuosi perheväkivaltaan ja satoja pieniä sen lisäksi hoidetaan sairaalassa. Kuinka voit kuitata sen sillä, että nämä ovat sentään päässeet sairaalaan?
Tuntuu kuin koko järjestelmä olisi romahtanut
Vierailija kirjoitti:
Muistakaahan sitten että tunnekuohuissanne saatatte itse syyllistyä rikokseen täälläkin. Toivottavasti nämä keskustelun kohteena olevat ihmiset lukee näitä palstoja ja nettivinkaavat kaiken uhkailun.
Joo ei siis ollenkaan kiinnosta! Täällä on onneksi poliisille aika paljon sarkaa purettavaksi.
H*lvetti mitä pellejä nää "asiantuntijat", eipä olleet poikaa puolustamassa kun hän kohtasi jatkuvaa väkivaltaa ja eli pelossa, ja nyt ihmisten pitäis jotenki ajatella näiden hirviöiden kunniaa?! Lapsen kunnia häpäistiin, kun päätettiin ettei murhasta tuomita. Onko tosiaan noin, et jos kaks ihmistä murhaa jonkun ja sit osoittavat toisiaan sormella eikä kumpikaan tunnusta, ketään ei tuomita vaikka joku ihminen menetti henkensä?2
olemmeko me turvassa enää missään?
Mitäpä veikkaavat, kuka noita puolustelisi. Itse ovat itsensä tähän jamaan ajaneet. Turha odottaa myönteistä kirjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
olemmeko me turvassa enää missään?
sun mutsilla
Vierailija kirjoitti:
Mutta. Älkää vain tehkö veropetosta. Pientäkään. Edes yhden euron. Muuten joutuu elinkautiseen.
Sillä SE on suomessa SUURIN rikos mitä olla voi.
Ihmishenki. Pikku juttu.
Ymmärrätkö, että veropetos on varastamista lastensuojelulta, mielenterveyshoidosta ja poliisien resursseilta.
Et varmaan. Talousrikollisista suurin osa pääsee suorittamaan rangaistustaan kotiin nilkkapannan kanssa. Toki varastamansa rahat pitää myös palauttaa.
mmiksi meidän täytyy elää tällaisessa maailmassa?