Lähden tänään viikon työmatkalle. En jättänyt kotiin mitään ohjeita tai antanut miehelle neuvoja selviytymiseen.
Ollaan ajauduttu tilanteeseen, jossa me kaksi työssäkäyvää ihmistä ei päästä yhteisymmärrykseen kotitöistä ja näkymättömästä metatyöstä. Mies toki "auttaa", mutta kaikki vastuu kaikesta tuntuu olevan koko ajan minulla. Minä tiedän, kenellä lapsella pitää olla luistimet minäkin päivänä, milloin on hammaslääkärit, paljonko lapset painavat ja mikä niiden vaate- ja kenkien koko on. Minä suunnittelen ruokalistat ja katson, mitä kaapeissa on ruokakauppalistaa varten. Minä pesen pyykit, ripustan ja viikkaan. Imuroin, vaihdan lakanat, tiskaan, teen ruoan. Tai siis niiden vastuu on minulla ja mies auttaa, jos pyydän.
Tänään lähden iltapäivällä viikon työmatkalle. Mies jää kolmen lapsen kanssa kotiin. En ole jättänyt minkäänlaisia ohjeita, en kauppalistoja, en mitään. Toivon, että tämä viikko olisi miehelle herätys. Vessapaperi loppuu huomenna, ruokaa ei ole, murot ja kaurahiutaleet lopussa, myös miehen kahvimaito loppui aamulla. Normaalisti olisin tietenkin varautunut näihin jo monta päivää sitten, kun olisin käynyt jääkaappeja ja kuivakaappeja läpi, mutta nyt en.
Pyykkejä en ole pessyt moneen päivään, pyykkikorin kansi ei mene enää kiinni. Olen viimeksi imuroinut ja pessyt vessat viime lauantaina ja lapsiperhe kun ollaan, sotku näkyy jo.
Lauantaina on keskimmäisen lapsen kaverisynttärit. Lahjaa en ole hankkinut mukaan annettavaksi, enkä laittanut mitään juhlavaatteita valmiiksi.
Olen ehkä pikkumainen, mutta tämä viikko tulee meille molemmille tarpeeseen.
Kommentit (449)
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea, mutta eiköhän mies osaa juoda olutta sohvalla ilman sinuakin
Tämä on tätä nykyään. Mitään ei jakseta lukea. Keskittymiskyky ei vaan riitä. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoesimerkki oli oikein hyvä. Jos minä lähden reissuun, tarkistan luonnollisesti aina itse, että kaikki tarvitsemani asiat ovat kunnossa. Jos mieheni hoitaisi autoasiat (meillä tosin molemmat huolehtivat omistaan), kysyisin häneltä itse, tarvitseeko jotain huomioida sen suhteen, ja hoidanko minä vai hoidatko sinä. Tämä pätee ihan kaikkeen, meillä molemmat osaavat huolehtia itsestään ja kaikesta, mistä tarvitsee ylipäätään huolehtia. Vaikka toinen yleensä hoitaisi jonkun asian tai ruudun, on molempien vastuulla pysyä kartalla niistäkin asioista.
Ilmasto vs. sää. Teillä noin, kaikkialla ei.
Eli se olisi sinusta
Jännä työpaikka, jos työtehtäviä ei erikseen sovita, vaan jokainen alkaa hoitamaan itselleen mieluisimpia tehtäviä.
Ja ei, en kyllä yhteiskäyttöautossa olettaisi kahta kättä heiluttaen, että minä vai ajan ja toinen hoitaa kaikki ylläpiton liittyvät asiat. Haluan tasan tarkkaan tietää, milloin auto on huollettu ja onko katsastusaika ajoissa varattu.
Aivan, unohdin että keskustelussa on lähinnä ikääntyneitä hoitsuja jotka tarvitsevat taulukon sille mitä he tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme lasta? Mikset ap tehnyt vastaavaa jo aiemmin?
Naiset ajattelevat vain vulvallaan.
Tarkoititko ap vai kaikki naiset? Olisiko tässä naisvihaa?
Onko ap ainoa jolla on tuollainen ongelma, vai tuntuuko että se koskisi suurempaakin naisjoukkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ex-käly teki samantapaisesti ja kun hän palasi lomalta, oli vastassa onnellisten lasten porukka: sä et äiti tiedä, miten kivaa meillä on ollut!
Seuraavina viikkoina lapset jokaisessa komentamistilanteessa ilmoittivat, että mene taas matkalle, niin täällä on mukavampaa. Isä oli ostanut kaverille paremman synttärilahjan kuin äiti ikinä, isä ei koko ajan valittanut, isä antoi tehdä sitä ja tätä, mene äiti pois. Isä oli ostanut oikeaa pizzaa, isä ei valittanut, vaikka ruokaa ei syöty, isä toi luistimet koululle keskellä päivää jne.
Veli erosi aika pian tuon jälkeen. Kaikki olivat onnellisempia.
Muuten olisi tämä satu mennyt, mutta olisit edes keksinyt kaverin synttärin tilalle jonkun muun asian
Kaverin synttärilahja o
Päiväkodissa näkee, että nämä paremmin selviävät isät tuovat lapsia yöpuvuissa hoitoon, kun äiti on matkoilla. Usein myös sadevaatteet tai muut tarvikkeet puuttuvat.
Joo niin varmaan. Autokorjaamoissakin näkee kuinka naiset tankkaavat bensakäyttöisiin dieseliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ainoa jolla on tuollainen ongelma, vai tuntuuko että se koskisi suurempaakin naisjoukkoa?
Vain miesvihakiimanarttumällirännin mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M7beillä ex-käly teki samantapaisesti ja kun hän palasi lomalta, oli vastassa onnellisten lasten porukka: sä et äiti tiedä, miten kivaa meillä on ollut!
Seuraavina viikkoina lapset jokaisessa komentamistilanteessa ilmoittivat, että mene taas matkalle, niin täällä on mukavampaa. Isä oli ostanut kaverille paremman synttärilahjan kuin äiti ikinä, isä ei koko ajan valittanut, isä antoi tehdä sitä ja tätä, mene äiti pois. Isä oli ostanut oikeaa pizzaa, isä ei valittanut, vaikka ruokaa ei syöty, isä toi luistimet koululle keskellä päivää jne.
Muuten olisi tämä satu mennyt, mutta olisit edes keksinyt kaverin synttärin tilalle jonkun muun asian&nbs
Voi mussakka, sulla ei nyt tää vain suju.
"Aivan, unohdin että keskustelussa on lähinnä ikääntyneitä hoitsuja jotka tarvitsevat taulukon sille mitä he tekevät."
Mitähän itse teet työksesi, jos työn kokonaisprosessista ei huolehdi kukaan, vaan jokainen tekee ne työtehtävät jotka mieleisikseen kokee?
En ole hoitaja, mutta onneksi potilaita ei taideta noin hoitaa, vaan työnjaon oltava selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun naiset sankoin joukoin täällä haukkuvat miehiä tuollaisesta käytöksestä. Jutuistanne päätellen se on siis tooodella yleistä.
Sanotko siis ettei ole vaan miehet ovat lähes kaikki hyvä kotitöiden tekemisessä, ml. lastenhoito ? Vai onko naisilla taipumus valita huonoja miehiä.
Vaikea valinta edessä joten jätät vastaamatta tai haukut minut :)
Itse olet miehesi valinnut ja lapset tehnyt. Turha inistä.
Vierailija kirjoitti:
"Aivan, unohdin että keskustelussa on lähinnä ikääntyneitä hoitsuja jotka tarvitsevat taulukon sille mitä he tekevät."
Mitähän itse teet työksesi, jos työn kokonaisprosessista ei huolehdi kukaan, vaan jokainen tekee ne työtehtävät jotka mieleisikseen kokee?
En ole hoitaja, mutta onneksi potilaita ei taideta noin hoitaa, vaan työnjaon oltava selkeä.
Vain ne jotka mieleisikseen kokee? No mutta eihän tuossakaan ole ongelmaa kun nainen kerran kokee mieleiseksi hommaksi esim. sen siivoamisen jota se tekee vuodesta toiseen ilman että miehen kanssa on keskusteltu asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ne jotka mieleisikseen kokee? No mutta eihän tuossakaan ole ongelmaa kun nainen kerran kokee mieleiseksi hommaksi esim. sen siivoamisen jota se tekee vuodesta toiseen ilman että miehen kanssa on keskusteltu asiasta.
Älä kääntele aihetta, vaan vastaahan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hoidatte seksin tuon viikon aikana?
Ukko pumppaa kouraansa ja vaimo saa isoa käyrää hotellissa HR-osaston Mikalta.
Mikahan on 12 vuotta nuorempi?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun naiset sankoin joukoin täällä haukkuvat miehiä tuollaisesta käytöksestä. Jutuistanne päätellen se on siis tooodella yleistä.
Sanotko siis ettei ole vaan miehet ovat lähes kaikki hyvä kotitöiden tekemisessä, ml. lastenhoito ? Vai onko naisilla taipumus valita huonoja miehiä.
Sulla vaan ei tää nyt oikein suju. Vähän yritystä nyt miesvihakiimanarttumälliränni.
Tässä keskustelussa riehuva miehiä "puolustava" hyypiö on oikeasti pelottava tapaus. Miksi jollekulle menee niin syvään nenään herneenpalot jonkun ventovieraan purkauksesta, että rienaa viesti- ja sivukaupalla aloittajaa - ketjusta ja aiheesta toiseen? Miksi? Miten paha olla pitää itsellä olla että triggeröityy niin paljon?
t. sivustaseuraaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ex-käly teki samantapaisesti ja kun hän palasi lomalta, oli vastassa onnellisten lasten porukka: sä et äiti tiedä, miten kivaa meillä on ollut!
Ottamatta nyt kantaa tarinan aitouteen, lapsesta varmasti olisikin kivempaa kaverivanhempi ku
Miksi komennat, miksi et kasvata? Tässä on meidän eromme - minä haluan (vaikka äiti olenkin) kasvattaa lapsista omilla aivoilla ajattelevia ihmisiä, joille vanhempien esimerkki on iso osa kasvatusta. Sinä puolestasi näet lapsesi olentona, joka ei komentamatta tee sitä, mitä vanhempi haluaa.
Jotain meillä on lapsissa vialla, koska he eivät elä karkilla ja muroilla, tekevät oma-aloitteisesti läksynsä ja käyvät jalkapalloharkoissa vapaa-aikana, koska en ole sitä kieltänyt, vaikka pelaaminen sinun lapsillesi jonkinlaisena mörkönä onkin. Meillä lapsia on kasvatettu aina, siksi heitä ei tarvitse käskyttää. Harmi, että sinun lapsiltasi puuttui järkevä vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt kantaa tarinan aitouteen, l
Miksi komennat, miksi et kasvata? Tässä on meidän eromme - minä haluan (vaikka äiti olenkin) kasvattaa lapsista omilla aivoilla ajattelevia ihmisiä, joille vanhempien esimerkki on iso osa kasvatusta. Sinä puolestasi näet lapsesi olentona, joka ei komentamatta tee sitä, mitä vanhempi haluaa.
Jotain meillä on lapsissa vialla, koska he eivät elä karkilla ja muroilla, tekevät oma-aloitteisesti läksynsä ja käyvät jalkapalloharkoissa vapaa-aikana, koska en ole sitä kieltänyt, vaikka pelaaminen sinun lapsillesi jonkinlaisena mörkönä onkin. Meillä lapsia on kasvatettu aina, siksi heitä ei tarvitse käskyttää. Harmi, että sinun lapsiltasi puuttui järkevä vanhempi.
Aha. Sinä nyt käsität komentamisen naama punaisena huutamisena, vaikka todellisuudessa se on patistelua ja ruutuajan rajoittamista. Ruokaa ei tarvitse syödä, mutta sillon ei myöskään vartti ruoka-ajan jälkeen aleta ottaa muroja koska "kauhee nälkä". Ja joo. Lapsille on normaalia tietyissä ikävaiheissa kapinoida vastaan, eikä mennä kuin robotit. Sillon etenkin täytyy osata pysyä johdonmukaisena.
Ja hieman nyt epäilen, että omat alle 10v lapsesi osaisivat toimia kaikessa kuin pienet aikuiset, kuten nyt väität.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa riehuva miehiä "puolustava" hyypiö on oikeasti pelottava tapaus. Miksi jollekulle menee niin syvään nenään herneenpalot jonkun ventovieraan purkauksesta, että rienaa viesti- ja sivukaupalla aloittajaa - ketjusta ja aiheesta toiseen? Miksi? Miten paha olla pitää itsellä olla että triggeröityy niin paljon?
t. sivustaseuraaja
Sehän onkin jo vuosia riehunut palstalla. Ihmeellisesti hän ottaa itseensä ihan kaikki aloitukset, joissa vain mainitaankin sana "mies". Onneksi hän ei ole syntynyt naiseksi, sen verran usein täältä saa lukea h**rittelua ynnä muita nättejä nimityksiä naisista. Sitähän ei muuta ehtisi tekemäänkään kuin kiukuttelemaan täällä, jos jokaisesta solvauksesta ottaisi herneen henkilökohtaiseen nenäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kääntele aihetta, vaan vastaahan kysymykseen.
Miksi vastaisin johonkin minkä sinä olet keksinyt olkiukoksi :D
Oletko jo lakannut tappamasta lapsiasi? Vastaa kyllä tai en
Vierailija kirjoitti:
Hankala viikko tulossa miehelle. Toivottavasti on myös herätys mutta älä ylläty kun tulet takaisin, jos pyykkivuori on vaan kasvanut ja hampurilaisia haettu mäkkäristä koko viikko.
Tuota minäkin pelkään. Hampurilaiskääreet on pitkin kämppää ja lapsi on mennyt likainen paita päällään ja Alepan karkkipussi lahjanaan kaverisynttäreille silloin, kun muut vieraat ovat jo olleet tekemässä lähtöä. Mutta raportoihan toki viikon päästä miten kävi! Sinulla on kaikki oikeus toimia kuten nyt toimin. Itse olen sinkkunainen, kun en tuollaista p*rseilijämiestä jaksaisi hetkeäkään.