Naiset viidenkympin tuolla puolen - onko siellä vielä elämää?
Itsellä pukkaa hirveää ikäkriisiä. Täytän parin vuoden kuluttua 50 ja nyt tuntuu, että edessä on vain hitaasti kituvat reilut 10 vuotta ennen eläkettä. Sitä "piristää" ainoastaan vaihdevuodet. Taistelen masennusta vastaan. Lapset on kaikki kohta aikuisia ja muuttavat kotoa. Kadun hirveästi, etten tehnyt lapsia lisää joskus nelikymppisenä. Ehkä olisin sillä tavoin välttynyt näiltä ajatuksilta, ettei mun elämällä ole mitään merkitystä.
Kohtalotoverit siellä viidenkympin toisella puolella - onko siellä vielä elämää?
Kommentit (45)
Miksei olisi? Elämä on sitä miksi sen teet. Sen pitäisi olla ihan oma rakennelma mutta olen huomannut että kovin monet, varsinkin naiset, rakentavat sen toisten (miehen, lapsien, työn,,) varaan. Sitten kun muutos yhteen tai useampaan asiaan tulee niin monilta lähtee pohja pois elämältä. En tiedä miksi tunnut niin pelkäävän tulevaa koska siihen ei ole mitään syytä. Ja ei sinun tarvitse katua ettet tehnyt 'vielä yhtä' lasta vanhenpana. Koska sinulla on jo kohta aikuisia lapsia niin ennemmin tai myöhemmin alkaa tippua lapsenlapsia ja sitten sitä touhua heidän kanssa riittää :)
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Elämä on sitä miksi sen teet. Sen pitäisi olla ihan oma rakennelma mutta olen huomannut että kovin monet, varsinkin naiset, rakentavat sen toisten (miehen, lapsien, työn,,) varaan. Sitten kun muutos yhteen tai useampaan asiaan tulee niin monilta lähtee pohja pois elämältä. En tiedä miksi tunnut niin pelkäävän tulevaa koska siihen ei ole mitään syytä. Ja ei sinun tarvitse katua ettet tehnyt 'vielä yhtä' lasta vanhenpana. Koska sinulla on jo kohta aikuisia lapsia niin ennemmin tai myöhemmin alkaa tippua lapsenlapsia ja sitten sitä touhua heidän kanssa riittää :)
Olipas elämänmyönteinen ja jalat maassa kirjoitettu viesti! Miksi pitäisi pelätä, miksi varautua johonkin ikävään tai katua valintoja. Elämä kantaa varttuneempaakin tyttöä.
Niinpä. Jos terveyttä riittää, elämää riittää. Älä toivo päiviä lisää elämään, vaan elämää lisää päiviin...
Jos rinnat roikkuu, tukka hapsottaa - siitä viis. Ulkoinen on niin paljon vähemmän kuin sisäinen. Asenne ratkaisee.
Ei ole mitään sen kauniimpaa, kuin tyytyväinen kasikymppinen. Rypyistä viis. Ryhti suoraan. Pidä puolesi. Herkuttele. Ota lasi viiniä, tai kaks.
Hymyile, kuin maailma olis sinun. Se on!
N a u t i😏
N63
Vierailija kirjoitti:
Jepjep. Tottakai niille elo maistuu joilla rakastava kumppani. Kokeilkaa olla yksin10 vuotta ilman kosketusta ja seuraa ja tulkaa uusiks kertoo miten kivaa on
Ei se minunkaan elämäni helppoa ole, eikä ero ollut iloinen asia. Ilman kosketusta ei tarvitse silti olla, kun tekee asian eteen jotain.
Lapsia ja perhettä 30 vuotta, koko aikuisikä. Vaikka avioliitto loppui, olen ansainnut vapaat vuodet.
Työelämä on mennyt sen verran typeräksi, että nyt aion tehdä ne uudistukset mitkä pitääkin. Olen lykännyt niitä liian kauan.