Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viinirypälemehu! Onko kadonnut maapallolta?

Vierailija
14.02.2024 |

Muistan lapsuudesta, että kaupasta sai tummanviolettia viinirypälemehua. Taisi olla Valion, kartonkitölkissä. Se oli vahvaa ja tummaa, tavallaan viinimäistä mutta mehua.

Missä se on nyt?! Olen raskaana ja alkoholittomat viinit on hirveitä. En halua juoda aterialla limsaa tai maitoa tai pelkkää vettä. Tuo viinirypälemehu olisi hyvä, mutta eikö sitä tai mitään vastaavaa ole enää?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsllinnasta saa hyvää

ostan aina 

Vierailija
22/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teen itse omista viinirypäleistä talveksi mehumaijalla, on hyväö

Asutko Espanjassa?

Suomessakin voi kasvattaa. Tuntuu olevan jopa kohtuu yleistä puutarhaharrastajien keskuudessa. Miesystäväni äidilläkin on useampi köynnös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on myös mökillä Zilga-viiniköynnöksiä, mutta juuri nyt on vähän huono hetki ratkaista tämänhetkisen raskaana olon illallisjuomia niiden avulla. :)

Kiitos vinkeistä, saa laittaa lisääkin jos tulee mieleen. Mikään noista tähän mennessä mainituista ostopaikoista ei oikein ole meitä lähellä.

Hakusessa siis tosiaan täysmehutyyppinen rypälemehu, ei tiivisteestä, sokereista ja aromeista lantrattu mehuvalmiste.

Vierailija
24/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kannata myydä mitään valtavirrasta poikkeavaa kun 90% noudattaa samaa "ruokavaliota" eli vain ne perusmaut löytyy. Itse huomannut saman teevalikoiman osalta, prismoista ja cittareistakin häivytetään aika tehokkaasti pois hyviä maustamattomia vaihtoehtoja, liptonit toki pysyy ja kaikki mahdolliset aromisotkut. Onneksi nettikaupoista vielä saa monenlaista. Alkuperäiseen kysymykseen Cittareista näyttää tota Fontana-merkkistä löytyvän.

Vierailija
25/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkoholittomat viinit on aivan kauheita, mutta alkoholittomat oluet on monet ihan juotavia. Ootko ap maistanut? Ja olut nyt menee surimman osan ruokia kanssa.

Vierailija
26/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, olet alkoholisti.

Vierailija
27/48 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on myös mökillä Zilga-viiniköynnöksiä, mutta juuri nyt on vähän huono hetki ratkaista tämänhetkisen raskaana olon illallisjuomia niiden avulla. :)

Kiitos vinkeistä, saa laittaa lisääkin jos tulee mieleen. Mikään noista tähän mennessä mainituista ostopaikoista ei oikein ole meitä lähellä.

Hakusessa siis tosiaan täysmehutyyppinen rypälemehu, ei tiivisteestä, sokereista ja aromeista lantrattu mehuvalmiste.

Eikö noissa nettikaupoissakaan ole oikean laista mehua?

Vierailija
28/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kaipaillaan...

Vierailija
29/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granaattiomenamehu. Siis sokerilla osaksi. Koska ilman on karvas ja makeutusaine ei käy kaikkien vatsalle.

Vierailija
30/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yhdistelmämehu, jossa on viinirypälemehuakin löytyy. Itse olen kaivannut myös ihan pelkkää viinirypälemehua. 

Vierailija
31/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa mehutiivisteussä suurin osa rypälemehua (tai omena kun halvinta), samoin monissa "tuoremehuissa"

Vierailija
32/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitusmehuissa maistuu aina ne muutkin hedelmät. Pelkkää rypälemehua tosiaan sai ainakin lapsuudessani kylmähyllystä, varmaankin juuri Valion. En tiedä mihin on kadonnut.

Vierailija
33/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile Valion Luomu Mustikkamehua, se tuo mieleen Finskin lennot!

Miks Valion kun voi itse kerätä mustikat ja tehdä mehun?

Vierailija
34/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa alkoholitonta 0% "punaviiniä" - silkkaa rypälemehuahan se on.

Ei ole, se on käytettyä, ja itse ainakin suorastaan inhoan sitä fermentoidun makua, maistuu mun suuhun mädäntyneeltä. Oikeassa viinissä alkoholin terävyys vähän peittää sitä makua, mutta näissä mistä alkoholi on poistettu, ei ole mitään taittamassa pois sitä tympäisevää makua.

Vierailija
36/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ostin nuoremmalle pojalle 2010 v aikoihin,  se oli tosi hyvää.

Vierailija
37/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakaa alkoholitonta 0% "punaviiniä" - silkkaa rypälemehuahan se on.

Luitko aloitusta? Ap nimenomaan sanoi, että ei pidä alkoholittomista viineistä.

Ap on niin juoppo, että tarvitsee viinin makua elämäänsä koko ajan. No, vanha aloitus, joten lapsi lienee syntynyt ja ap on päässyt takaisin alkoholin pariin. 

Vierailija
38/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia nykyään juuri koskaan, joten rypälemehu kyllä kelpaisi

Vierailija
39/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gooleta rypälemehu. Ei sitä violettia löydy mutta muuta on kyllä

Vierailija
40/48 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin keitellään itse omista viinirypäleistä mehua pullokaupalla syksyisin. Jännästi siinäkin maku muuttuu paljon paremmaksi muutaman kuukauden säilytyksen aikana. On hyvää ja rypäleen terveysvaikutukset ilman alkoholia. Tosin juon kyllä ihan holillistakin punaviiniä, mutta sitä en tee itse.