A-studiossa Satonen ja Eloranta
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon, että sairaslomien väärinkäyttäjät saa kynsilleen. On veetuttanut seurata vierestä, kun tietyt työntekijät saikuttaa aina, kun ei vaparia tule omiin menoihin. Työntekijöillä näyttää nykyisin olevan oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Työnantaja maksaa sun palkan, sä teet työt. Työnantaja ostaa työpanoksesi, jonka sinä teet parhaalla ammattitaidollasi. Näin se menee. Se ininä saa jo loppua.
Suomessa on jo satoja tuhansia yksinyrittäjiä, jotka tekevät monella alalla aiemmin palkansaajien tekemiä töitä. Miksei kaikki ihmiset voisi alkaa yrittäjiksi? Miksi työnantajan pitää maksaa osan eläkemaksut ja lomat samaan aikaan kun muiden pitää maksaa ne itse. Heti tulee mieleen esim. graafikot, kääntäjät, sisällöntuottajat eli toimittajat, kirjanpitäjät jne, joista suuri osa on pakotettu yrittäjiksi ilman mitään sosiaaliturvaa. Miksi tehdastyöläinen ans
Juuri tämän takia EK haluaa murentaa ammattiliitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satonen kyllä näytti eilen kaapin paikan.
Oliko se joku homoilta? Kuka tuli kaapista?
-winner-
Mä luulin, että ne olis loppuneet pressanvaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Onko iso pää vai katilön pienet kädet?
Oletteko huomanneet, että Satonen soittaa jatkuvasti ilmahaitaria. Samaan tapaan kuin mielenterveysavokki Trump.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AY-liike ei kuulu nykyaikaan.
Koska Petteri haluaa päiväkoteihin työntekijöitä 10 euron päiväpalkalla?
Äläs nyt ala haaveilemaan. Se on 9€/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä niin toivon, että sairaslomien väärinkäyttäjät saa kynsilleen. On veetuttanut seurata vierestä, kun tietyt työntekijät saikuttaa aina, kun ei vaparia tule omiin menoihin. Työntekijöillä näyttää nykyisin olevan oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Työnantaja maksaa sun palkan, sä teet työt. Työnantaja ostaa työpanoksesi, jonka sinä teet parhaalla ammattitaidollasi. Näin se menee. Se ininä saa jo loppua.
Suomessa on jo satoja tuhansia yksinyrittäjiä, jotka tekevät monella alalla aiemmin palkansaajien tekemiä töitä. Miksei kaikki ihmiset voisi alkaa yrittäjiksi? Miksi työnantajan pitää maksaa osan eläkemaksut ja lomat samaan aikaan kun muiden pitää maksaa ne itse. Heti tulee mieleen esim. graafikot, kääntäjät, sisällöntuottajat eli toimittajat, kirjanpitäjät jne, joista suuri osa on pakotettu yrittäjiksi ilman
Eikö nimenomaan se olisi reilua, että kenenkään lomia ja eläkkeitä ei tarvitsisi työnantajan maksaa? Maksakoot itse, niin kuin muutkin yksinyrittäjät. Sopikoot sinne tehtaisiin tai sairaaloihin vaikka viikon urakoita kerrallaan. Kummasti alkaa saikutus vähetä.
Ettekö huomanneet Elorannan munausta ohjelmassa jossain 7-8 minuutin kohdalla?
Eloranta vastustaa paikallista sopimista, palkkojen lasku pelottaa. Satonen vastaa, että Ruotsissa paikallinen sopiminen on nostanut palkkoja koska tuottavuus on noussut, ja se on nostanut sekä työntekijöiden että työnantajien tulotasoa. Eloranta nyökkää ja sanoo, että näin on käynyt myös Suomessa.
Ay-liike käyttää teitä, lakkoilijat. Tajuatteko?
Suomessa on jo satoja tuhansia yksinyrittäjiä, jotka tekevät monella alalla aiemmin palkansaajien tekemiä töitä. Miksei kaikki ihmiset voisi alkaa yrittäjiksi? Miksi työnantajan pitää maksaa osan eläkemaksut ja lomat samaan aikaan kun muiden pitää maksaa ne itse. Heti tulee mieleen esim. graafikot, kääntäjät, sisällöntuottajat eli toimittajat, kirjanpitäjät jne, joista suuri osa on pakotettu yrittäjiksi ilman mitään sosiaaliturvaa. Miksi tehdastyöläinen ansaitsee ilmaiset lomat, mutta graafikko ei?