Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studiossa Satonen ja Eloranta

Vierailija
14.02.2024 |

Tv1

Kommentit (167)

Vierailija
101/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täydellinen esitys millaista on paikallinen sopiminen: työnantaja sanoo että näin on ja sillä siisti. Neuvottele siinä sitten.

Minulla on kokemusta paikallisesta sopimisesta. Kehityskeskustelussa puhuin palkasta, kun työmäärä lisääntyi ja sain yhden lähteneen työt omieni lisäksi hoidettavaksi. Olen selkeesti pinemmällä palkalla töissä kuin moni muu samaa työtä tekevä. No esimies pyysi kääntymään hänen esimiehensä puoleen tässä palkka-asiassa. Näin tein ja esimiehen esimies pyysi kääntymään oman esimiehen puoleen. Kun sanoin, että hän pyysi kääntymään sinun puoleen, niin kesti joitakin viikkoja ja ei korotusta, koska sen kevään palkankorotukset oli jo käsitelty. Siitä on nyt pari vuotta eikä vieläjään ole otettu esille, että palkkaani korotettaisiin vaikka siihen olisi selkeä peruste.

Samasta työstä kuuluu saada sama palkka. Nyt vaan yhteyttä liittoon! Tämän takia ne ovat olemassa. 

Vierailija
102/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivon, että sairaslomien väärinkäyttäjät saa kynsilleen. On veetuttanut seurata vierestä, kun tietyt työntekijät saikuttaa aina, kun ei vaparia tule omiin menoihin. Työntekijöillä näyttää nykyisin olevan oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Työnantaja maksaa sun palkan, sä teet työt. Työnantaja ostaa työpanoksesi, jonka sinä teet parhaalla ammattitaidollasi. Näin se menee. Se ininä saa jo loppua.

Mä niin toivon, että muistat nauttia kun ruokasi on valmistanut vatsavaivainen kokki ja tarjoillut räkäinen tarjoilija. Toivottavasti sinun käy mahdollisimman huonosti.

Älä viitsi uhriutua. Tee työsi, hoida itsesi ja ansaitse palkkasi. Ole aikuinen, kanna vastuusi.

Ei ole mikään pakko olla samassa ammatissa ja samalla työnantajalla koko loppuelämää:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suomalinen pörssiyhtiö investoi Suomen, kurssi laskee. Kun  yhtiö irtisanoo, kurssi nousee.

Osakkeen omistaja

Vierailija
104/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yksi lähtee niin toinen tulee tilalle. Mikä ongelma tässä on? Ei kukaan työnantaja omista ketään työntekijää.

Työntekijä on ihan vapaa lähtemään ja vaihtamaan työpaikkaa ja ammattiakin ihan koska vain haluaa. 

Vierailija
105/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijä on vapaa menemään saikulle.   Ei tarvi lakkoilla sit.

Vierailija
106/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, Putkonen väittää, että demarit kostaa persuille ay-liikkeen kautta.  Persu-duunarit ei koe noin, vaan ovat vain yksinkertaisesti huolissaan toimeentulostaan jatkossa.  

Tämähän se onkin hykerryttävä osuus, kun me duunarit omien lompakoidemme kautta tunnemme taloustilanteen ja siihen liittyvät realiteetit tarkemmin kuin meidän asiaa väitetysti muka ajavat AY-liikkeet :D Ei tarvita sen perusteella ydinfyysikon tutkintoa tajuamaan millä asialla ja KENEN asialla AY-satraapit näillä lakoilla ovat. Se on ainakin tullut selväksi että ei palkkojensa maksajien eli jäsentensä asialla. Ajavat demareiden asiaa verhoutumalla AY-liikkeiden kiistattomiin MENNEISYYDEN ansioihin ja niillä ratsastamalla, samalla kun todellinen tavoite on vain jatkaa demaroinnin pysyvyyttä. Pitkässä juoksussa hallituksen päätökset on perusteltuja vaikka ne kipeää NYT tekevätkin. Kun ei olisi demaroitu neliraajassa 2009 lähtien, niin tässäkään tilanteessa ei tarvisi nyt olla.

Vierailija
107/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmoraali on aika pahasti hukassa, jos sairauslomaa käytetään väärin. Siksipä eka sairauspäivä omavastuulle. 

Vierailija
108/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku palstan mestarileipuri tehdä Satosen näköisen pullapojan? Olisi varmasti hittituote. Sen nimi voisi olla vaikka Syöministeri.

🤡

😂😂😂😂 En kyllä suuhun laittaisi, mutta voihan tuon puluille syöttää

Vierailija
109/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-liike ei kuulu nykyaikaan.

Niin, sitä voi miettiä mihin tarpeeseen näitä ammattiliittoja alettiin aikanaan perustaa. Ei se tarve ole mihinkään kadonnut...

Kyllä on. Silloin muinoin ay-liike lakkoili työolojen vuoksi, nyt sosiaalitukien vuoksi. 🙄

Ja tämähän se onkin joka vituttaa niin lujasti! En minä omaan liittoni maksa sen tähden että ne toitottaa demareiden sosiaalikommarointi paskaa päivätyönään. Minä maksan sinne siksi että minun ja minun alalla toimivien palkat on mahdollisimman korkeat ja työehdot hyvät. Tuo sosiaalisyöpä ei kuulu AY-liitoille millään tavalla, se on poliitikkojen alaa ja asiaa.

Vierailija
110/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-liike ei kuulu nykyaikaan.

Niin, sitä voi miettiä mihin tarpeeseen näitä ammattiliittoja alettiin aikanaan perustaa. Ei se tarve ole mihinkään kadonnut...

Kyllä on. Silloin muinoin ay-liike lakkoili työolojen vuoksi, nyt sosiaalitukien vuoksi. 🙄

Ja tämähän se onkin joka vituttaa niin lujasti! En minä omaan liittoni maksa sen tähden että ne toitottaa demareiden sosiaalikommarointi paskaa päivätyönään. Minä maksan sinne siksi että minun ja minun alalla toimivien palkat on mahdollisimman korkeat ja työehdot hyvät. Tuo sosiaalisyöpä ei kuulu AY-liitoille millään tavalla, se on poliitikkojen alaa ja asiaa.

Noita työehtojahan nyt yritetään romuttaa ja siksi lakkoillaan? Ja luuletko, että heikennysten myötä palkat nousevat?

Vierailija
111/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täydellinen esitys millaista on paikallinen sopiminen: työnantaja sanoo että näin on ja sillä siisti. Neuvottele siinä sitten.

Minulla on kokemusta paikallisesta sopimisesta. Kehityskeskustelussa puhuin palkasta, kun työmäärä lisääntyi ja sain yhden lähteneen työt omieni lisäksi hoidettavaksi. Olen selkeesti pinemmällä palkalla töissä kuin moni muu samaa työtä tekevä. No esimies pyysi kääntymään hänen esimiehensä puoleen tässä palkka-asiassa. Näin tein ja esimiehen esimies pyysi kääntymään oman esimiehen puoleen. Kun sanoin, että hän pyysi kääntymään sinun puoleen, niin kesti joitakin viikkoja ja ei korotusta, koska sen kevään palkankorotukset oli jo käsitelty. Siitä on nyt pari vuotta eikä vieläjään ole otettu esille, että palkkaani korotettaisiin vaikka siihen olisi selkeä peruste.

Ja siitä seuraa potkut tavalla tai toisella.

Vierailija
112/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satonen panee Suomen kuntoon.

Vierailija
113/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shakkia.

Vierailija
114/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän piti vastata...

Vierailija
115/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti toimii lainaustoiminto taas.

Ketkä apinat tätä pastaa oikein koodaavat?

Vierailija
116/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tähän piti vastata...

Joo, lainaukset ei aina toimi palstalla.

Vierailija
117/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satonen panee Suomen kuntoon.

Siihen oli syynsä, että Sastamala oli ennen Vammala.

-winner-

Vierailija
118/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niin toivon, että sairaslomien väärinkäyttäjät saa kynsilleen. On veetuttanut seurata vierestä, kun tietyt työntekijät saikuttaa aina, kun ei vaparia tule omiin menoihin. Työntekijöillä näyttää nykyisin olevan oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Työnantaja maksaa sun palkan, sä teet työt. Työnantaja ostaa työpanoksesi, jonka sinä teet parhaalla ammattitaidollasi. Näin se menee. Se ininä saa jo loppua.

Harmittaako se, kun jengiä tulee kipeänä töihin ja sitten taudit tarttuvat?

Koska tuo iskee pahimmin juuri pienipalkkaisiin, joilla ei ole varaa luopua yhdenkään päivän palkasta.

Saikuttajat kyllä keksivät keinot jatkossakin.

Vierailija
119/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Satonen!

Sontanen. Sitti Sontiainen.

Vierailija
120/167 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitot auttaa vain, jos kuulutu liittoon, jos et, itke yksin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä