Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras pikkupaikkakunta, jossa olet asunut ja jonne voisit palata

Vierailija
13.02.2024 |

Vaihteeksi tällainen hyvän mielen ketju :)

Itsellä Oulu. Parinkymmenen ulkomailla vietetyn vuoden jälkeen olen alkanut lämmetä ajatukselle kotiseudulle paluusta.

Kommentit (411)

Vierailija
161/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forssa

Jos kommunismi kiinnostaa niin siinä tapauksessa suosittelen myös Karkkilaa, pthyi.

Vierailija
162/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu on ankea paikka. Kaikki on rakennettu autoilun ehdoilla ja siksi rumaa ympäristöä. Moottoritie halkoo kaupunkia ja palvelut levällään. Kaunista luontoa pitää hakea satojen kilometrien päästä kuten muutenkin Pohjanmaalla. Sinne en kaipaa.

Savonlinnaan kaipaan.

Oulua kuitenkin mainostetaan talvipyöräilyn epävirallisena pääkaupunkina. Nämä on toki makuasioita, mutta jotenkin tuntuu, että tässä on ainoa paikkansa pitävä asia moottoritie, joka halkoo kaupunkia - ja sekin on vähän miten sen ajattelee, kaupunki kun on käytännössä moottoritien ja meren välissä. Esim. rokualle tai hailuotoon on reilusti alle 100km, mutta kuka nyt mitäkin luontoa kauniina pitää.

Oulusta toki on pohjanmaalle pari sataa kilometriä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äpätti. Ei yhtään persua.

Ja jos ei jaksa katsella vihreää wokeporukkaa niin siinä tapauksessa Sastamala.

Vierailija
164/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Oulussa mutta ei sinne mitään kotiseuturakkautta koskaan jäänyt, päinvastoin nurkkakuntaisempaa porukkaa saa hakea.

Olen itse myös Oulusta. Kaupunki on ihan kiva, vaikkakin vähän kaukana kaikesta! Ilmapiiri oli nuoruudessani aivan järkyttävä, kiusaajien ja k.sipäiden kaupunki! 

Voisin sanoa ihan samaa lapsuuteni kaupungista Porista. Esim. kaikissa kouluissa joissa olin, oli joku ihme kyttäämisen ja kyräilyn ilmapiiri, ja todella paljon kiusaamista. Kaikilla luokillani oli surkea luokkahenki. Luulin pitkään tuon johtuneen itsestäni, mutta myöhemmin olen kuullut samoja kokemuksia monilta muiltakin, eli ihan yleinen juttu.

Mutta itse ketjun aiheeseen vastaan Rauman.

Vierailija
165/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin pikkupaikkakuntaan kannattaisi lähteä jos haluaa pk-seudulta lopullisesti pois?

Oikea vastaus kysymykseen on mihin tahansa pikkupaikkakunnalle pk-seudun ulkopuolelle.

Siis sellaiseen josta voisi löytyä töitäkin?

Vierailija
166/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut pienillä paikkakunnilla,  mutta vieraillut olen.  

Valkeakoski näytti ja vaikutti kivalle kaupungille.  

Vierailija
167/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imatra. Kaunista luontoa, ja vaikka palveluita karsitaan koko ajan niin Lappeenranta on lähellä ja sieltä löytyy kaikki mitä Imatralta ei. Lisäksi Imatralta ei ole mahdottoman pitkä matka pääkaupunkiseudulle jos haluaa päästä esim. tapahtumiin, lentokentälle tai risteilylle. 

Vierailija
168/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole näissä asunut, mutta ulkopuolisen silmin ihanan näköisiä ja historiaa omaavia taajamia/kyliä - Reposaari, Nokian Siuro

Vierailija
169/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppilanmäki Ylä-Savossa.  Vaikka palveluita ei ihan lähellä ole, on ihanan lämminhenkinen ja vireä pieni kylä ja kivat maisemat suurine korkeuseroineen.  On muuten sitä jännä maalaiskylä, että kaikki talot menevät nopeasti kaupaksi, jos myyntiin tulee.  Harmi että työt veivät muualle, no ehkä eläkkeellä sitten palaan takaisin.

Vierailija
170/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppilanmäki Ylä-Savossa.  Vaikka palveluita ei ihan lähellä ole, on ihanan lämminhenkinen ja vireä pieni kylä ja kivat maisemat suurine korkeuseroineen.  On muuten sitä jännä maalaiskylä, että kaikki talot menevät nopeasti kaupaksi, jos myyntiin tulee.  Harmi että työt veivät muualle, no ehkä eläkkeellä sitten palaan takaisin.

Lisäyksenä, että kuuluu Vieremän kuntaan.

Vierailija
171/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hpudas

Vierailija
172/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisio

Vierailija
173/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eno. Uskomattoman kaunis paikka, jossa ympärillä vaaramaisemaa, vettä ja metsää. Hienot uimarannat. Kaikki peruspalvelut löytyvät eikä ole kohtuuttoman kaukana Joensuusta.

Kontiolahti myös kaunis paikka Höytiäisen rannalla, upea hiekkaranta Vierevänniemellä. Toki ei niin "syrjäinen" kuin Eno, vaan enemmän Joensuun työssäkäyntialuetta. Kunnassa asuu paljon hyvätuloisia ja uusia omakotitaloja rakennetaan jatkuvasti.

Vierailija
174/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkakoski, Luonetjärvi

Vierailija
175/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iisalmi 

Vierailija
176/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oulu, pikkupaikkakunta? :D

Sanon Savonlinna 

On se mm. Los Angelesissa asuneen silmin :)

ap

Pysyittäiskö nyt kuitenkin vain Suomen kaupungeissa/kunnissa? Turha verrata Suomalaisia paikkoja johonkin Los Anglesiin tai Mumbaihin tai Tokioon, jonka asukaslukuon 39 105 000 asukasta.

Mutta ap:n kysymykseen vastaisin, että Saarijärvi on alkanut houkuttamaan , siellä on edelleen sukulaisia ja haluaisin tulle haudatuksi sinne :D En tänne missä nyt asun. Jo Keski-Suomen kotiseutulaulussa sanotaan: "Syntymä paikka, kun on sydän Suomen , siis sitä suottako kiittelin? Täällähän aukeni ens'elon huomen, tänne mä toivon hautanikin".

Vierailija
177/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petäjävesi.Siellä kaunis luonto ja siellä syntynyt.

Vierailija
178/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut Heinolassa, mutta paikka näyttää kauniilta.  Turusta tykkäsin myös. Täällä kerrotaan, että kotiseutu on paska paikka, koska koulussa kiusattiin, mutta luulen, että Suomesta (eikä varmaan muualtakaan maailmasta) löydy koulua/paikkakuntaa/kaupunkia, jossa ei ole kiusattu. Iseänikin kiusatttiin alakoulussa ja se kiusaaminen oli sekä fyysistä, että psyykkistä, mutta en minä sitä paikkakuntaa sen takia vihaa, että siellä oli kusipäisiä poikia samassa koulussa/samoilla luokilla, kuin minä. Esim vanhemmat siskoni tuossa samassa koulussa eivät kärsineet koulukiusaamisesta, kun siellä oli eri ihmiset silloin koulua käymässä. Ei ole pakkakunnasta kiinni tuo kuisaaminen siis. Omaan ikäluokkaan sattui vai ihan sairaita poikia.  Rikollisia ja alkkareita niistä sitten tulikin. 

Vierailija
179/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näitä voi verrata? Pitäisi olla ihmisiä, jotka ovat asuneet monella pikkupaikkakunnalla ja sitten niistä arvioivat parhaan. Mutta löytyykö sellaisia ihmisiä? Ap:n kysymys on mahdoton.

Vierailija
180/411 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa lounais-rannikon tai -saariston paikkakunta. Paitsi Pori, sitä en enää laske tähän, karmea paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme