Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kolesterolilääkkeistä?

Vierailija
13.02.2024 |

Tilanne siis se, että olen vasta 29 mutta normaalipainoisena ja muuten perusterveenä kokonaiskolesterolini on yli 8 yli huomattavan kohonnut ja nyt tuli tieto että ilmeisesti lääkehoitoa suositellaan. Olisin hyvin kiitollinen, jos lääkitystä käyttäneet voisivat kertoa kokemuksia valmisteista. 

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että voisi olla sivuvaikutuksia. Rosuvastatiiniä olen popsinut yhden joka ilta vuosia. Menee hyvin muiden lääkkeiden mukana

Vierailija
22/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-16 kiloa uhraa lähtee kun aloittaa 2 vko kaalikuurin sen päälle vielä ananas vihreä tee kuuri. Ei rasvaa ei suolaa ei sokeria. Vaikka 10 litraa päivässä mutta et liho. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä perintönä korkea kolesteroli, johon puututtiin vasta syvän laskimotukoksen jälkeen. Rosuvastatin pienellä annoksella riittää alentamaan arvot ns. vihreälle. En ole havainnut sivuvaikutuksia.

Vierailija
24/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14-16 kiloa uhraa lähtee kun aloittaa 2 vko kaalikuurin sen päälle vielä ananas vihreä tee kuuri. Ei rasvaa ei suolaa ei sokeria. Vaikka 10 litraa päivässä mutta et liho. 

Sanonko, mihin voit sen ananaksen tunkea. Poikittain.

Vierailija
25/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ruokavalio ja liikunta.

Ruokavalioon lihaa ja eläinrasvaa! Kasvikset minimiin ja sokerit, tärkkelykset sekä siemenöljyt pois kokonaan.

Kasvikset minimiin?🤪 Muista (kolesteroli)lääkkeet!!!

Korkea kolestroli pitää aivot kunnossa, hormonitasot optimissaan ja syövät minimissään. Matala kolestrolitaso nostaa sen sijaan kuolleisuutta huomattavasti. Alle 8 kokonaiskolestrolilla ei lääkehoitoa kannata edes miettiä.

Minulla 5.5 (josta ldl vähän yli 3) tänään dB hoitaja suositteli kolesterolilääkitystä

Miksi kävit db-hoitajalla?

Minulla

Vuosikontrollin aikani tänään. Kunhan saan muita asioita kuntoon että löytyy jakaminen niin kokeilun ensin muita keinoja laskuun ja vasta ihan viimeinen vaihtoehto kol.lääkitys

Vierailija
26/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosuvastatin mulla, 20 mg. Arvot ovat laskeneet, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt.

Vierailija
27/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomaa mitään sivuvaikutuiksia. Lääkkeillä kolestrolit normaalitasolla.

Vierailija
28/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea kolestroli on vain hyvästä eikä sitä kannata yrittää keinotekoisesti laskea.

Tämä. Lääkärit ei edes tiedä hyvän ja huonon kolesterolin eroa. Se huono kolesteroli laskee kun syödään ruokia mitkä sisältää hyvää kolesterolia esim kanamunat ja voi.

Vierailija
29/112 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rosuvastatin mulla, 20 mg. Arvot ovat laskeneet, eikä mitään sivuvaikutuksia ole ilmennyt.

Mutta parempiin tuloksiin pääsin ruokavaliomuutoksella, se oli aika tiukkaa sitten ja ei se pitemmän päälle toiminut, kun en pystynyt noudattamaan dieettiä.

Vierailija
30/112 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nyt käynyt kokeissa, mutta viimeksi sain ruokavaliolla laskettua. Lääkkeet eivät houkutelleet.

Kävin läpi kaiken, mitä syön normaalisti. Mikä siinä sisältää joko kovaa rasvaa tai kolesterolia. Vähenivät mm. kananmunat ja keksit. Aina ei osaa ajatella jostakin ruuasta.

Vierailija
31/112 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalioon lihaa ja eläinrasvaa! Kasvikset minimiin ja sokerit, tärkkelykset sekä siemenöljyt pois kokonaan.

Miksi joku kirjoittaa toiselle tällaista? Ei edes vitsikästä.

Vierailija
32/112 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kirjoittaa toiselle tällaista? Ei edes vitsikästä.

Ei se mikään vitsi olekaan.

Vierailija
33/112 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosuvastatin täälläkin käytössä eikä seiso enää ollenkaan, no eipä paljon kyllä haittaakaan.

Vierailija
34/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä onko kukaan kokeillut jotain luontaisempaa, kuten kasvisstanoleita/-steroleita, mitä lie?  Esim. käsikauppatavarana apteekista saatavaa SENIKOL-valmistetta saa mainoksen mukaan antaa jopa lapsille (yli 5v), ei kuulemma mitään tunnettuja haittavaikutuksia, mutta pitäisi alentaa kolesterolitasoa jo muutamassa viikossa?

Kyllä vain kuulostaa houkuttelevammalta kuin jokin Rosuvastatin tai muu statiinilääke kaikkine aina kuitenkin mahdollisine uhkakuvineen.

Vierailija
35/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli ohimenevä näön sumentuma Rosuvastatinista, joka myös sekoitti mahan.  Heti alussa.  Mitä olisi voinut tullakaan, jos olisin jatkanut.

Ihan hirveitä tapahtunut joillekin ihmisille, löytyy tietoa, kun englanniksi googlaa Rosuvastatin rare side effects tms.  Toki nämä tosiaan ovat rare eli harvinaisia seuraamuksia, mutta itse taisin kuulua niihin harvinaisiin tapauksiin.

Monen monet ihmiset sanovat, ettei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, mutta eihän kaikkia pikku tuntemuksia aina osaa yhdistääkään lääkkeeseen ja varsinaiset seuraamukset voivat olla vasta vuosien päästä.

Vierailija
36/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on niinkin, että joskus väärin olettaa jonkin oireen johtuvan lääkkeestä.

Vierailija
37/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos korkea kolesteroli se on saatava laskeen. mulla kolesteroli lääke laski arvoja,lisäksi jätin juustot ja kovat rasvat.salaattikuuri päälle niin auttoi.myös kävelylenkit.

Vierailija
38/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä onko kukaan kokeillut jotain luontaisempaa, kuten kasvisstanoleita/-steroleita, mitä lie?  Esim. käsikauppatavarana apteekista saatavaa SENIKOL-valmistetta saa mainoksen mukaan antaa jopa lapsille (yli 5v), ei kuulemma mitään tunnettuja haittavaikutuksia, mutta pitäisi alentaa kolesterolitasoa jo muutamassa viikossa?

Kyllä vain kuulostaa houkuttelevammalta kuin jokin Rosuvastatin tai muu statiinilääke kaikkine aina kuitenkin mahdollisine uhkakuvineen.

Luontaisempaa olen käyttänyt, nimittäin kookosöljyä ruokalusikallinen päivässä.

Vierailija
39/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeitä ei tarvita, jos pitää huolen että liikkuu ja syö oikein.

Jos syy on geneettinen, ei ruokavalio ja liikunta muuta tilannetta

Vierailija
40/112 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos korkea kolesteroli se on saatava laskeen. mulla kolesteroli lääke laski arvoja,lisäksi jätin juustot ja kovat rasvat.salaattikuuri päälle niin auttoi.myös kävelylenkit.

Mikä on se kolesteroliarvo, mikä pitää saada laskemaan ja miksi? Mitä arvoja sun syömäsi lääke laski? Mitkä oli sun HDL ja triglyjen suhde? Noiden suhde vaikuttaa LDL:n kokoon, joka taas vaikuttaa "haitallisuuteen"

Salaattikuuri ei noin ylipäänsä kyllä kuulosta mitenkään terveeltä ihmiselle, ehkä jänis sillä pärjää.