Kokemuksia kolesterolilääkkeistä?
Tilanne siis se, että olen vasta 29 mutta normaalipainoisena ja muuten perusterveenä kokonaiskolesterolini on yli 8 yli huomattavan kohonnut ja nyt tuli tieto että ilmeisesti lääkehoitoa suositellaan. Olisin hyvin kiitollinen, jos lääkitystä käyttäneet voisivat kertoa kokemuksia valmisteista.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä ei tarvita, jos pitää huolen että liikkuu ja syö oikein.
hoikillakin voi olla korkea koleteroli
Korkealla kolestrolilla ei ole mitään väliä jos TG/HDL suhde on hyvä. Jättäkää HH-kuona kauppaan niin ei suonetkaan tukkeudu.
Alentajaa aloin levittää leivän päälle ja leivoinkin sillä mustikkapiirakat keksien tilalle. Laski huimasti parissa kuukaudessa 6.5:stä normaaliin 4.9:ään. Sain jättää lääkken ottamatta. Alentaja toimii, käytän sitä jatkuvasti.
Ei lääkkeiden tehoamisesta tiedä ennenkuin niitä on hetken käyttänyt ja käynyt kokeissa.
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella. Itse käyttänyt puolisen vuotta n 10v kohonneen kolesterolin jälkeen. Välillä sain omin toimin alas ja välillä repsahdin. En ottas noin nuorena, elämän tavat kuntoon ensin!
Minä jouduin jo vaihtamaan tapuja kun ihoa kutittaa niin vietävästi. Kolesterolilääke ei korjaa ongelmaa, vain oiretta
Minun lapsilla on ollut kolesterit korkealla jo alle kouluikäisenä, johtuu meidän geenimutaatiosta eli kaikki nostaa kolesterolia. Äidillä löytyi -92 tuo mutaatio ja minä kävin myös tarkistuttamassa, oli vajaa 9. Kyllä syön lääkettä
Vierailija kirjoitti:
Parempi ruokavalio ja liikunta.
Aivan, mutta ei niin helposti toteutettavissa kuin määräykset antavat ymmärtää, ihminen ei pysty kaiken aikaa kontrolloimaan syömistään ja riittävää liikkumista, jos nämä kaksi ovat ainoastaan toimenpiteet parempaan, väitän, että liian monelta jää homma kesken hetken huuman ja aloituksen jälkeen. Tämä vaatii erittäin tiukkaa sitoutumista, mutta sitä harva kykenee tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla perinnöllistä tuo sinun korkea kolesteroli. Ja jos näin on, niin sitä ei pelkällä liikunnalla ja ruokavaliolla saada normaaliksi. Itselläni kokonaiskolesteroli ja LDL vain hieman koholla, mutta pyysin työterveydestä kolesterolilääkityksen. Syynä kummankin vanhempani suvuista tuleva valtimotautiriski. Mielummin otan lääkkeet kun makaan muiden armoilla halvaantuneena. Siinä vaiheessa on myöhäistä aloittaa lääkitys...
Ei siinä halvaannuta ja olla kenenkään hoivissa enää vaan jos liian korkea LDL niin siinä lähtee henki heti pidempään jyllätessään, eli suonet tukkoon ja kuolema, ei siinä enää jäädä mihinkään makoilemaan muualle kuin hautaan.
Mulla perinnöllinen korkea kolesteroli joka ei laskenut tarpeeksi ruokavalion ja liikunnan avulla. Nyt statiinit ja kolesteroli on laskenut hyvin. Ei haittavaikutuksia 👍🏻😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi suositella. Itse käyttänyt puolisen vuotta n 10v kohonneen kolesterolin jälkeen. Välillä sain omin toimin alas ja välillä repsahdin. En ottas noin nuorena, elämän tavat kuntoon ensin!
Minä jouduin jo vaihtamaan tapuja kun ihoa kutittaa niin vietävästi. Kolesterolilääke ei korjaa ongelmaa, vain oiretta
elämäntavat kuntoon, ei aina auta, kokemusta on
Auttaa kyllä, jos ymmärtää, mitä kannattaa syödä ja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hoikkienkin kannattaa syödä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, hoikkienkin kannattaa syödä oikein.
Voi kuule, jos perimä aiheuttaa korkean kolesterolin, niin ei siinä oikein syömiset auta. Kannattaa ottaa asioista selvää laajemmin kuin perusneuvoja lukemalla.
Vierailija kirjoitti:
Alentajaa aloin levittää leivän päälle ja leivoinkin sillä mustikkapiirakat keksien tilalle. Laski huimasti parissa kuukaudessa 6.5:stä normaaliin 4.9:ään. Sain jättää lääkken ottamatta. Alentaja toimii, käytän sitä jatkuvasti.
Arvo 4.9 ei ole normaali, vaan Suomen määritelty viitearvo, jolla ei ole mitään tekemistä normaalin kanssa.
Ei ole ollut mitään ongelmia kolesterolilääkkeen kanssa. Kuten ei puolisollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut mitään ongelmia kolesterolilääkkeen kanssa. Kuten ei puolisollakaan.
Ei tule ongelmia kun jättää turhat lääkkeet syömättä.
Kolesterolilääkkeet hoitavat VAIN laboratorioarvoja ei itse geneettistä tautia!!
Nähty ja koettu niin monta kertaa. Korruptoitunut lääkärikunta kauppaa ehdotonta hengissä pysymistä ja sydänterveyttä näiden myrkkyjen avulla!!
Täyttää huuhaata, kuolleisuus ja erityisesti äkkikuolleisuus niille,jotka sadun ovat uskoneet! Nämä eivät oireita noteeraa,koska luotto lääkkeeseen luja.
Hoitaa siis vain lab arvoja. Edistävät varhaista muistisairautta ja dememtiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla perinnöllistä tuo sinun korkea kolesteroli. Ja jos näin on, niin sitä ei pelkällä liikunnalla ja ruokavaliolla saada normaaliksi. Itselläni kokonaiskolesteroli ja LDL vain hieman koholla, mutta pyysin työterveydestä kolesterolilääkityksen. Syynä kummankin vanhempani suvuista tuleva valtimotautiriski. Mielummin otan lääkkeet kun makaan muiden armoilla halvaantuneena. Siinä vaiheessa on myöhäistä aloittaa lääkitys...
Kuolet syöpiin ja muihin sairauksiin lääkityksen seurauksena. Ihan helvetin tyhmä päätös.
Täällä nämä itseoppineet tohtorit antavat neuvoja. Voi elämän kevät! Tuskin edes olet kuullut familiaarisesta muodosta kohonneesta kolesterolista puhuttaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut todella hyvä rosuvastatin. Lämmin suositus.
Miksi suosittelet lääkkeitä? Minkälaisella koulutuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolet syöpiin ja muihin sairauksiin lääkityksen seurauksena. Ihan helvetin tyhmä päätös.
Täällä nämä itseoppineet tohtorit antavat neuvoja. Voi elämän kevät! Tuskin edes olet kuullut familiaarisesta muodosta kohonneesta kolesterolista puhuttaessa.
Ja sä et muusta ymmärrä kuin tuosta mainitsemastasi, kun niin tuot sitä niin esiin.
elämäntavat kuntoon, ei aina auta, kokemusta on