Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia kolesterolilääkkeistä?

Vierailija
13.02.2024 |

Tilanne siis se, että olen vasta 29 mutta normaalipainoisena ja muuten perusterveenä kokonaiskolesterolini on yli 8 yli huomattavan kohonnut ja nyt tuli tieto että ilmeisesti lääkehoitoa suositellaan. Olisin hyvin kiitollinen, jos lääkitystä käyttäneet voisivat kertoa kokemuksia valmisteista. 

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli huono kolesteroli 2,7 vaikka olin tehnyt riokavalioremontin, söin paljon kalaa jne , kasvisstanolia yms mutta ei apuja. Erittäin pieni kolesterolilääkeannos ( 5 ) pudotti sen 0,9 muutamassa viikossa. Nyt otan pillerin joka toinen päivä, eikä nousua ole enää tullut. 

Vierailija
122/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipid Control - https://nplink.net/1pghlo67 Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät ole herkkiä ja tietoisia omadta kehostaan, eivöt koe sivuvaikutuksoa koska heidän tietoisuutensa ei riitä havannoimaan niitä. Herkillä tietoisilla kovat sivuvaikutukset noista myrkyistä, en ikinä käyttäisi. 

Arvolipid kasvipohjainen kokeile sitä. 

Vierailija
124/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla perinnöllistä tuo sinun korkea kolesteroli. Ja jos näin on, niin sitä ei pelkällä liikunnalla ja ruokavaliolla saada normaaliksi. Itselläni kokonaiskolesteroli ja LDL vain hieman koholla, mutta pyysin työterveydestä kolesterolilääkityksen. Syynä kummankin vanhempani suvuista tuleva valtimotautiriski. Mielummin otan lääkkeet kun makaan muiden armoilla halvaantuneena. Siinä vaiheessa on myöhäistä aloittaa lääkitys...

Kuolet syöpiin ja muihin sairauksiin lääkityksen seurauksena. Ihan helvetin tyhmä päätös.

Jos on tarvetta täällä puhua jaskaa ja syytellä ihmisiä tietämättä asioista yhtään mittän, niin taidat itse olla ihan helvetin tyhmä.

Vierailija
125/125 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 29- vuotiaalla on kokonaiskolesteroli 8, on kyseessä tod näk familiaarinen hyperkolesterolemia, eikä ruokavaliolla pystytä siihen vaikuttamaan. Ise keskustelisin kardiologin kanssa ja otattaisin kaikki muutkin rasva-arvot HDL, HDL/LDL-suhde, triglyseridit jne). Mutta jos on kyse perinnöllisestä muodosta, lääkitys olisi varmaan viisas vaihtoehto.