Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita läheiset ja perheenjäsenet, jotka äänestivät oikeistohallituksen puolueita?

Vierailija
13.02.2024 |

Olen itse kroonisesti sairas osatyökykyinen, en mitenkään pysty fyysisellä työkyvylläni täysiin kokopäivätunteihin, tuntipalkkani on pieni, ja hallituksen leikkaukset rokottavat valmiiksi pientä budjettiani pahasti.

Olenko ainoa, jota ahdistaa läheiset ja perheenjäsenet, koska he äänestivät oikeistohallituksen puolueita? Tiedän, että esim. kaikki lapsuudenperheeni jäsenet äänestivät kokoomusta, persuja tai kristillisdemokraatteja. Välejäni heihin on etäännyttänyt tämä oikeistolainen politiikka, jota heidän kannattamansa puolueet ovat panneet voimaan. Ahdistaa myös se, miten kristityt ovat äänestäneet KD:tä, jolle köyhien leikkaukset ovat ookoo. Itse olen tunnustuksellinen kristitty, ja tuokin kristittyjen kannatus kyseiselle puolueelle tuntuu pahalta.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Olen samanlaisessa asemassa kuin sinä, myös osatyökykyinen. Suunnitelmissa oli esim. etsiä edullisempi vuokra-asunto, mutta miten etsin kun jatkossa kuukausibudjettini tulee olemaan niin pieni, etten saa takuuvuokraa ja muuttokustannuksia kokoon. Tämä vain yhtenä esimerkkinä... Lapsuudenperheessä kaikki muut kuin minä ja lähihoitajana työskentelevä siskoni äänestivät hallituspuolueita. Hallituspuolueita äänestäneet perheessäni on hyväpalkkaisia ja hyvällä eläkkeellä. Välit heihin etääntyneet ja elän aivan erilaisissa sosioekonimisissa todellisuuksissa kuin he, en pysty heidän lapsilleenkaan koskaan mitään synttärilahjoja esim. ostelemaan.

Vierailija
2/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Noin 1/10 lähipiiristäni äänesti vasemmistopuolueita. Suon senkin heille. En katsos ole suvaitsematon toisenlaisille mielipiteille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jotkut on itsekin aika köyhiä eikä tunnu tajuavan ketä kannattaa silloin äänestää. Menevät voittajan kelkkaan ja imagokeskeisten lankaan.

Vierailija
4/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto Suomi on parempi Suomi. Tajusin sen itsekin vasta vanhemmalla iällä. Vassareista en ole hyötynyt mitään.

Ei ahdista. Piristää itseasiassa.

Vierailija
5/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Itse äänestin nimenomaan "kristittyjä", kun ajattelin, että oikeistohallitus tulee, mutta että kristityt eivät veisi köyhiltä ruokaa pöydästä. Väärässäpä olin. Tästä lähtien tulen aina äänestämään vasemmistoa, ihan sama mikä on maan taloustilanne.

t. vahingosta viisastunut

Vierailija
6/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on lähinnä alkanut ahdistaa se kuinka moni on paljastanut vassariksi tai heidän sympatiseeraajakseen lähipiiristä. Kaikki eivät saa yhtä hyviä kortteja elämään, mutta ei se sitä tarkoita ettei jokaisen pitäisi yrittää.

Vierailija
7/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä mun läheiset äänesti, arvaillla voin, mutten tiedä.

Vierailija
8/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ahdistaa. Vielä enemmän ahdisti se miten iso ongelma monelle tuntui olevan vastaehdokkaana homoseksuaalisuus ja miten isoon ääneen sitä piti kauhistella. Eivät varmaan tajunneet että nuorisosukupolvea pöydässä istui ainakin yksi ei-hetero, josta oli varmaan kiva kuunnella miten hankalia tunteita se isovanhemmissa herättää.

Vierailija
9/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi koittaa sille ahdistumiselle kaikesta tehdä jotain se on se pääasia. Ei se kuka on mitäkin äänestänyt 

Vierailija
10/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
11/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, hyvä jos ovat samoilla linjoilla kanssani.

Vierailija
12/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa vihervammistoa kannattvat öyhöttävöt ystävät, jotka eivät kestä sitä, että kaikki eivät ajattele kuten he. Siis se totaalinen järjen puute. Tyyliin kaikki jotka ei äänestäneet Pekkaa on taatusti homofobisia. 

Vierailija
13/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopöljäkkeet eivät ole ikinä asuneet oikeistomaissa. Jos olisivat, eivät ikinä äänestäisi tuota porukkaa. Suomi on ollut hyvä maa nimenomaan siksi, että täällä työntekijätkin ovat pystyneet elämään ihmisarvoista elämää vrt. USA, Bangladesh, mitä näitä kehitysmaita on.

Vierailija
14/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Äitini esim. äänesti KD:tä, mutta nyt häntä ketuttaa nämä leikkaukset, joita KD on ollut mukana suunnittelemassa. Hän on itse köyhä eläkeläinen, kristitty, ja pitää kristinuskon tärkeänä arvona sitä, että köyhistä pidetään huolta. Äänestää KD:tä ja luulen että jatkossakin jatkaa kuitenkin samaa hommaa, koska "haluaa että kristillisdemokraatit puolueena säilyy". Ei hän varmaan oikein ymmärrä edes, mitä vasemmistolaiset ja oikeistolaiset arvot tarkoittavat politiikassa. Itse olen aina ymmärtänyt KD:n niin, ettei puolueena mitenkään erityisesti kanna huolta köyhistä tai esim. sairaiden pienituloisten köyhyydestä. Eikös alunperin ole kokoomuksesta irtautunut puolue.

Vierailija
15/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdisti Marinin hallituksen tapa hoitaa kaikki velkarahalla ja jättää epämiellyttävät päätöksen tekemättä. Ahdistus helpottui oikeistohallituksen myötä.

Vierailija
16/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sä pystyt hengittämään kuitenkin, tsemppii.

Vierailija
17/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Äitini esim. äänesti KD:tä, mutta nyt häntä ketuttaa nämä leikkaukset, joita KD on ollut mukana suunnittelemassa. Hän on itse köyhä eläkeläinen, kristitty, ja pitää kristinuskon tärkeänä arvona sitä, että köyhistä pidetään huolta. Äänestää KD:tä ja luulen että jatkossakin jatkaa kuitenkin samaa hommaa, koska "haluaa että kristillisdemokraatit puolueena säilyy". Ei hän varmaan oikein ymmärrä edes, mitä vasemmistolaiset ja oikeistolaiset arvot tarkoittavat politiikassa. Itse olen aina ymmärtänyt KD:n niin, ettei puolueena mitenkään erityisesti kanna huolta köyhistä tai esim. sairaiden pienituloisten köyhyydestä. Eikös alunperin ole kokoomuksesta irtautunut puolue.

KD on oikeistopuolue, mutta heillä on harhautuksena nimessä kristillisyys. Ja Essayah'han on itsekin joku hihhuliuskovainen, eli ehkä äänestäjät typeryyksissään ovat ajatelleet, että puolueen arvot olisivat kristilliset. Onpahan sekin nyt nähty, että Suomen kristilliset tulkitsevat Raamattua niin, että on hyvä ottaa köyhiltä ja antaa rikkaille.

Vierailija
18/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko toitottaa ääneen ketä äänestää,vai onko sovittu että tämä numero on ainoa oikea,muuten lyödään välit poikki?

Vierailija
19/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on ahdistuksen aiheet. Olisi hyvä tutustua sanaan demokratia. Ei sitä tarvitse ahdistua,jos on eri mieltä. Ja jokaisella on mahdollisuus Suomessa opiskella koko eliniän. Henk.koht.minulla menee hyvin verraten siskooni. Kävin kouluja enkä luuhannut diskoissa,ravintoloissa,poikaystävien kainaloissa. Keskityin ammatinhankintaan. Nyt siskon mielestä olen lempilapsi,kun minulla on hyvä ammatti. Ihan kuin vanhemmat olisivat ne kouluni käyneet.Hänellä oli aivan sama mahdollisuus,mutta kun ei ollut kiva käydä koulua.

Vierailija
20/61 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden kanssa oikein mistään voi puhua, ajatukset niin irti todellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi