---TOUKOTAAPERTAJIEN VIIKONLOPPU---
Kommentit (31)
Oikein lumista sunnuntaita kaikille!
Kiitoksia tervetulotoivotuksista, tuntui kuin olisi kotiin tullut, kun näin lämpimästi otetaan vastaan! Kirjoitan mielelläni itsestäni sellaisen esittelyn, jos vaan annatte tarkemmat koordinaatit, mistä paikka löytyy.
Tässä ensihätään lyhyesti: Olen 27-vuotias tamperelainen ja odotan esikoistani, la 12.5. Olen ammatiltani ravintolan vuoropäällikkö mutta selkäkipujen vuoksi olen ollut lähes koko raskauden pois töistä. (Kela on tosin eri mieltä työkyvyttömyydestäni kuin lääkärit, joten olen jo kolmisen kuukautta taistellut, jotta saisin edes jotain tukea. Kela kumoaa hakemukset ja työterveyslääkäri ei päästä töihin..)
Perheeseen kuuluu avomies ja kaksi kissaa. Mies on muusikko ja tekee hullun lailla töitä, joten olen paljon yksin. Sunnuntai on aina viikkoni kohokohta, koska se on mieheni vapaapäivä. Hän on aivan uuvuksissa ja nukkuu ja minä kihisen innosta viereisessä huoneessa, kun en malttaisi odottaa hänen heräämistään.
Ensi viikolla muutamme uuteen asuntoon Amurissa. Löysimme ihanan puutalokolmion, vanha pieni kaksiomme jää kyllä pieneksi, kun uusi perheenjäsen saapuu. Edessä on hiukan remonttia ja paljon siivoamista...arg! Toivottavasti saamme uudessa kodissa heti netin toimimaan, koska välillä tuntuu, että olen hiukan mökkihöperöitynyt ja tämä on ainoa yhteyteni ulkomaailmaan.
Kysynpä nyt, kun jollakin varmaan on asiasta kokemusta/tietoa: Mitä teen, kun kädet puutuvat ihan koko ajan? Kuulemma kuuluu raskauteen mutta on kauhean epämukavaa.
Olen innoissani päästessäni tutustumaan teihin kaikkiin!
Jutellaan pian lisää, nyt menen herättämään tuota unikekoa!
Onnea tyttösestä HEIDIS23! Ihan " normaalikokoiselta" tuo 7v tyttösesi kuulostaa. Oma tyttäreni oli mielestä suunnilleen tuon kokoinen, vaikka perheemme lapset ovat ehkä kuitenkin siitä pienemmästä päästä. Ja kasvuennuste on ainakin mahtava! Tuo Turner kuulosti aika hurjalta, tämä raskausaika kun on usein muutenkin (varsinkin alussa) sellaista epävarmaa ja saa pelätä kaikenlaista (keskenmenoja, tuulimunaraskauksia yms.), niin sitten tuo vielä lisänä:(
Meillä vanhin poika oli juuri 7v kun pikkuveli syntyi ja aika vähällä mustasukkaisuudella selvittiin. Onhan se tietysti iso juttu, kun on ollut seitsemän vuotta perheen " vauva" ja sitten paikan vie toinen. Yritimmekin korostaa, miten on kiva kun hänen kanssa voi tehdä kaikenlaista, mitä vauvan kanssa ei voi. Ja antaa sitä kahdenkeskistä aikaa. Tosi kivasti halusi auttaa pikkuveljen hoidossa ja nyt on pikkuveljen " idoli" numero yksi.
Kolmeplusyks ja 24+4
JANSKUL kävin nostamassa tota toukojen ewsittelypinoa, pitäisi olla nyt ekalla sivulla. Tohon käsien puutumiseen ei kai ole mitään parannuskeinoa, paitsi synnytys heh.heh. On kyllä tosi inhottavaa!
Nyt, siis aamupalalle.
Kolmeplusyks ja 24+4
Tulinpa nyt paremmalla ajalla tänne uudestaan...poika nukahti ja uunissa lohi paistumassa+perunat kiehuu,joten hyvää aikaa:D
Eilinen päivä meni kivasti...oltiin sielä syömässä miehen kans...tai ihan vaan PIZZALLA,mun teki niin kovasti mieli pitsaa et päätettiin sitten mennä pizzalle:P namnam hyvää oli ja aivan ähkyksi tietysti söin:) kävästiin sitten kyläilemässäkin tuttavapariskunnan luona! on se vaan niin erilaista olla kahdestaan liikkeellä,kuin lapsi mukana.varsinki nuo kyläilyt....tänään kävästiin miehen tädin luona ja oli tolla pojalla tutkimista niin et sai koko ajan olla sen perässä!!
Kiva että ALMAEINON ilta meni kivasti kaveriporukan kans:D mulla vähän sama homma et koti kutsuu ajoissa,ei jaksa/huvita yömyöhään missään olla. tosin baaris en oo aikoihin käynyt enkä jotenki haluakkaan nyt mennä.tanssia kyllä tykkään,mut en mahan kanssa:D
eikä nuo baarit oikein houkuttele yhtään....joten kavereita ei usein näe!
lähellä asuvilla kavereilla ei lapsia,mut sitten ne kaverit joilla lapsia asuu kauempana et ei kovin usein näe..onneks puhelimet on keksitty...ja tää netti:D täälä on mukavaa mammaseuraa:D
Nyt jos menis takasin tonne keittiön puolelle.....sunnuntain jatkoa kaikille!!!
Onko lie koskaan vielä ollu näin pitkä..=)
Kaikille uusille tervetuloa!
Voi että, harmittelut teille joilla kovasti supistaa..=/ Se on kyllä tosi inhottavaa.. Martina ainakin mietiskeli, että meniskö sairaalaan vai ei, mä olen just samanlainen näissä asioissa..=) Tuntuu että ne kuitenkin nauraa siellä päin naamaa, että meehän takas kotia..
almaeino: Mulle taas kävi ihan toisella tavalla viime baarireissulla..=) Mulle tuli serkku Vantaalta, joka on tosi kova tanssimaan, niin ku mä. No, mentiin sit muutaman tytön kans baariin. Kello oli vähän yli 1, kun nämä mun lapsettomat kaverit alko et lähetään kotia... Ja mä oisin voinu vielä ihan hyvin jatkaa..=) No, mutta minkäs teet ku se tanssi on verissä niin.. Ja seuraava baarikerta onki sit millon lie, kai sitä yritti jemmaan tanssia..=)
Kai se on tuo puutuminen tosiaan vaan kestettävä, mistä JanskuL kyseli.. Mulla ei muuten puudu, kuin yöllä. Herään siihen aina välillä, ja samoin lonkka (vaimikälienytonkaan) puutuu kans, kun kylellään nukkuu..
Tosta nukkumisesta.. Muistelen viime raskaudesta, et mulle ois jossain sanottu ettei tietyn raskausviikon jälkeen suositella selällään nukkumista.. Mutta kun en muista enempää, tietäskö joku?
Meillä oli tänään ensimmäinen asuntoesittely! Saas nähä, poikiiko tästä viel mitään.. =) Muutama oli kuulema harkinnu tarjouksen jättämistä..
Onko teistä muuten kukaan muuttanu miehen perässä johonkin? Kun mä en ole muuttamassa edes kauas, ja siellä on mullakin jo tuttuja niin silti mua kauhistuttaa.. Ois kiva kuulla kokemuksia muilta..
Mutta nyt alan syömään, ihana mies teki ruuan..
miitu78 rv 24+0
Huh huh, tulipas taas maha täyteen kun söin... Ihanaa uunilohta ja perunamuussia (jollakin tais olla melkein samanlainen ruokalista tänään...)! Ja nyt kun on masu täynnä niin innostu vilperikin potkimaan niin kovasti!
Huomasin tuossa olevani nuorimmasta päästä tässä poppoossa :), kun ikää multa löytyy (vasta) 18 vuotta!
Mulla on tosiaan niin huono muisti että en muista näitä nimimerkkejä, mutta jotkut olivat olleet baarissa pitämässä hauskaa. Itse olen muutamaan otteeseen käynyt baarissa raskausaikana, enkä voi sanoa että siellä olo olisi minusta mukavaa, tai että viihtyisin sielä! Se tupakansavu saa minut voimaan pahoin ja päätä käy särkemään se kauhean kova musiikki. Ja sitten kun olen tälläinen iltauninen, niin käy vielä väsyttämäänkin ja sitten ärsyttämään... :D! Ei ole helppoa!
Mieheni onkin moneen otteeseen nauranut ja ihmetellyt mielialan vaihteluja (ja ne vaihtuu mulla usein)! Kerrankin nauroin niin kovasti tuolta synnytys asiaa- palstalta " älyttömintä mitä mies on sanonut synnytyksessä" - ketjulle, että tuli kyyneleet silmiin ja sitten rupesi itkettämään ihan kauheasti ja sitten taas nauratti, kun oli niin hyviä juttuja ja taas itkettiin, enkä enää lopulta tiennyt kumpaa tein, enkä saanut sitä hirnumista lopetettua :D! Mieheni nauroi vieressä ja lopulta se sitten tajusi tulla lohduttelemaan minua.
Asiasta kukkaruukkuun, olen tullut niin hajamieliseksi tämän raskauden aikana, etten edes muista enää millä raskausviikolla sitä mennäänkään... Tänäänhän se viikko vaihtui, mutta montakos niitä viikkoja sitten oli!!?? Tarkistetaampa neuvolakortista...: Joo, 22 viikkoa :)!
Mutta nyt tää mamma käy tuon kissan viereen tuohon sohvalle köllöttää, kun miestä ei saa häiritä, se nukkuu ja lähtee vielä tänään yövuoroon, huh huh!
Hyvää illan jatkoa kaikille, masuille myös :)!
T: Mirmuska ja vilperi rv 22
Lämpimät tervetulo toivotukset minunkin puolestani uusille! Testaanpas muistiani, olikos JanskuL ja Heidi? Sekaan vaan ainahan tänne uusia mahtuu meidän kans turinoimaan ;) Välillä on hiljaisempaa ja sit taas aktiivisempaa:)
Edelleenkin suppareista kärsiville toivon, etteivät saisi vielä aikaiseksi mitään...vaikka jollain oli jo tainnut saadakin. Toivotaan parasta. Hys pois vain vielä!!!Mullakin supparit palasivat takaisin ja painontunne alapäähän :( Ylihuomen saa nähdä sit mikä tilanne on. Lepoa, lepoa, lepoa, että takapuolikin on jo puuduksis :)
Vilkaisin tos äsken tammikuisten pinoon.....voih....ei kauaakaan, kun myökin taas toivotaan oikeen noita suppareita ym. merkkejä. Välillä tuntuu, ettei tuo aika riennä mihinkään. Sit taas toisinaan havahtuu, että hups jokos ollaan näin pitkällä :))
Nyt on lapsukaisilla meno taas aika vauhdikasta, joten tän äiteen turinat oli taas tässä :)
Lalla ja pallero rv 24+3
viikonlopun työt on takanapäin ja pääsin lueskelemaan tätä meitin pinoa.. oli tullut ainakin 3 uutta? Tervetuloa!!
Mulla ei kuulu masuun uutta, kovasti on noita harkkasupistuksia, eli kovettuu masu helposti ja kiristää. Samoin liitoskipuja tuntuu nivusissa, joten pitkät kävelyt on tuskaa! samoin yöllä kääntyminen tekee tosi kipeää nivusiin.. Muuten on mennyt hyvin.
Hyvää sunnuntaita kaikille, ihanaa kun on lunta!!
t:minnis80 rv 20+4
Reistaileeko kellään muulla tuo kirjautuminen? Nytkin vasta viidennellä kerralla antoi mun vastata tähän ketjuun. Ja vain yhden viestin saa lähetettyä yhellä kirjautumisella. Outoa.
Uusille lämpimästi tervetuloa!!
( .): Supistelut olleet vähissä viikonloppuna, JES!! Jospa siinä oli jotain kohdun kasvupyrähdystä tai jotain. Ja tietty nyt kun on huilannut taas enemmän. Saas nähdä taas ens viikko, mutta tietääpä sitten että se on kiinni omista touhuista eikä esim. tulehduksista tms.
TUNNEAILAHTELUISTA: Raihnainen olo (miten jo tässä vaiheessa?!?)pisti masikseen, mutta tänään taas ollut positiivinen olo, kun on fyysinen olo ollut parempi. Nyt tuntuu, että mikäs tässä raskaana ollessa, ja puolen välin ylikin ollaan menty!! Mulla riippuu siis ihan päivästä ja hetkestä vastaus kysymykseen " Miten on mennyt?" ... Mies välillä ihastuttaa ja välillä raivostuttaa, ja se taitaa olla jo ihan pihalla, miten pitäs olla. Siispä tyytyy olemaan hiljaa;D Onneksi on nähnyt tän läpi kaks kertaa aiemmin, joten ei ota tosissaan aivan kaikkea...
Koitan lähettää tän, etten kirjoita enempiä turhia.
OnnellinenMamma rv 22+3/21+3 kait?
PS. Huhuilen edelleen niitä Oululaisia! Saadaanko porukkaa kasaan?
Oikein on tänään annettu aihetta suppareille, eikä meinaa vielä loppuakaan. Piti pihaa kolata kuuden aikaan lumesta, mutta en jaksanut kuin puolet (siinäkin on jo jonkun piha tuplaten :D). Nyt sitten tultiin sisälle uudelta reissulta, oli isäntäkin mukana traktorilla, ei tarvinnut kuin vähän siistiä reunoja ym. Autoakin putsasin, että löydän vielä aamulla. Valehtelematta oli ainakin 15 cm lunta auton katolla. Jännittää vaan onko tiet aurattu yön aikana (kuten tähän asti), tai meikä ei pääse täältä minnekään... Olisi eskarissa tapaaminen opettajan kanssa klo 9.
Mussutan täällä kebabia salaatin kanssa ja odotan, että sauna lämpiää... :) Onneksi ei ole ollut taipumusta liian varhaisiin suppareihin. Kakkonen lähti vauhtiin kyllä lumen lapioinnilla, mutta silloin oli jo rv 39+4, joten ei haitannut tippaakaan. :)
Lopettelenkin tähän ja jatkan syömistä, nam!
Lumesta haltioissaan äippä rv 23+0
Voi ALMAEINO, kun sulla oli ikävä päivän aloitus eilen:(
Tervetuloa mukaan uudet JANSKUL ja MIRMUSKA!
HUUHELI hyvä, että vuodon suhteen kaikki oli ok, toivottavasti nyt kuitenkin loppuu ja supistukset myös.
ALPUKALLA ja TOYMAMALLA taisi olla mukava vapaa-ilta eilen:)
MARTINA1 on kai täällä meitä pääkaupunkiseutulaisiakin ja olisi mukava tavata täälläkin. Tamperelaisia taitaa olla eniten ja ei sinne lähteminenkään nyt ole ihan poissuljettu asia, mutta pitkän ajomatkan takana kuitenkin. Tapaamisia voisi vaikka järjestellä 3-4, esim. Oulussa, Tampereella ja Helsingissä ja jossain muualla tms.
(.) " Heräsin" vasta juuri äsken, siis kello 11.00. Kauheeta! Lapset heräsivät varmaan siinä kello yhdeksän aikoihin ja siitä lähtien sitten olen löhöillyt ja torkahdellut välillä. Saakohan sitä nyt sitten illalla enää unta. Nyt tarttee mennä katsomaan itselle aamupalaa. Joku muukin mainitsi ruoan, mutta taisi puhua lounaasta heh heh.
Kolmeplusyks ja 11v., 9v., 2v. ja 24+4