---TOUKOTAAPERTAJIEN VIIKONLOPPU---
Kommentit (31)
Tai siis ensin alkoi tosi kivasti. Heräsin klo 5 aamuvuoroon ja tunsin ekaa kertaa kädelle parit oikeen kunnon muks-potkut:)
Ikävämpi yllätys oli, kun harjasin autoa lumesta ja huomasin, että joku oli päättänyt heittää tiiliskiven auton takaikkunasta sisälle. Takalasi oli kokonaan sirpaleina ja katto lommolla. Eikun miestä herättään ja itse taksilla töihin. Mitään ei oltu varastettu. Kait jotain oli sit joku ottanu niin päähän, et oli päättänyt purkaa paineita:( Mies vähän nieleskeli, kun ei oo kauheen vanha auto. Onneks on vakuutukset.
Soittelin eilen neuvolaan maksa-arvoista ja tulokset oli ihan ok ja hemppakin oli hyvä 130. Pientä laskua oli tullut mun alun 151 lukemiin.
Nyt vaan sit odotan ma ultraa.
Onko täällä muita mammoja lounais-suomesta? Esim. akselilla Turku-Pori-Rauma-Vaasa?
Päivän pyykit pesty, tiskit tiskattu ja aamuvuoro takana. Taidan painua nukkumaan päikkäreitä!
Heissan kaikilla ja hyvää lauantaita!=)
Lueskelen noita eilisiä juttuja ja huomasin, kuinka sikana mulla oli noita kirjoitusvirheitä.:D noh toivottavasti selkoa kuitenkin saitte?:)
Tääkin on tällänen pikakirjoitus, kun pitää noi koirulit lähteä lenkittämään. Jalat ristissä oottavat, että millon mamma pääsee koneelta pois.
Eli siis tapaamisista. mulle sopii kyllä ihan, että Treen porukan kanssa nähdään tai sitten, jos yhdistetään niin, että etelä- suomen porukka tapaaminen jossain etelässä keskellä kaikkia ja sitten pohjoinen puolisko vois järjestää heidän keskipaikoilla tapaamisen. Tai sitten monta tapaamista..heh..:)
nyt siis lenkille!
T: Daim ja pömppis
siis unohtu, että minähän olin treeltä..:)
T: Daim
Kohta lähdetään miehen kanssa ulos syömään:P kunhan sisko saapuu ensin meille poikaa hoitamaan:D ihana päästä miehen kans kahdestaan edes hetkeksi johki...edelliskerrasta on jo jonku aikaa!! on se kiva päästä edes ulos syömään :)
KOLMEPLUSYKS Täälä kans väsy väsy väsy...tuntuu et aina väsyttää!! mulla ei kyl ollut edes hemppa laskenut,et väsyttää jostain muusta syystä! toivottavasti selviää onko sulla lisäraudan tarvetta ja väsymys siitä hiipuis:)
ALMAEINO Hui kamalaa,onpas tosi kurjaa että joku on turmellut teidän autoa:( tollanen varmasti ärsyttää kun huomaa ennen töihin lähtöä ja muutenkin vaikka vakuutukset onkin,mutta aina tuommonen tuo lisää vaivaa kun joutuu korjata yms. no onneks ei mitään oltu varastettu!!
Ai niin HEIDILLE tervetuloa myös minunkin puolesta!!!!! on meillä jo tosi iso porukka tulevia toukomammoja:D mukavaa!!
Nyt mentävä vaihtamaan vaatteita ja kohta poikakin varmaan herää päikkäreiltä sekä siskoni saapuu....=) kivaa lauantaipäivää kaikille!!
toymama 21 tasan;)
Mulla taas on siinä hyvä sauma että jos tarvii lääkäriin päästä niin ainakin sairaalaan ottavat heti tutkimuksiin on tosta turnerin mosaiikista jotain hyötyä,mulla on uusi ultra rv28 vauvan kasvun takia,vähän sitä ihmettelin kun luin jostakin että 20vk vauva painaa noin 325g ja mulla painoi 358g.
Tapaamisista:eikö eripuolilla olevat äidit voisi suunnitella omaa tapaamista ettei tarvisi joidenkin ajaa tai tulla pitkienkin matkojen takaa esim. tamperelaiset voisivat tavata omana porukkana jne.Itse en ainakaan pääse tapaamisiin kun ei ole ajokorttia.
Käytin tytöt vain pikaisesti pihalla, kun kaverilta tulikin viestiä, että yheltä lenkille. Ootetaan sitten kaveria.:)
Eilen oli ihana päivä. Uimassa ensin aamupäivällä kaverin kanssa, sitten syömään ja leffaan kavereitten ja miehen kanssa. mukavaa oli.:) pikkutyyppi alkoi vaan mahassa leffan aikana liikuskelemaan ja lopussa oli niin kamala vessahätä, että voi kauhia!:D Pitäs aina olla välitauot, jos leffa kestää 2 ja puoli tuntia. Bondi käytiin kattomassa ja melkoinen apinamieshän toi oli siinä alussa.:D
Oon muuten huomannut, että maanantaista lähtien tuntunut ihme vihlaisua tuolla alamahassa? Nivusten/alamaha kohdalla. Supistuksia ei varmaan ole, koska maa ei kovetu ym? Esikoista ootan, joten vähän ihmeissäni olen noista. Pitäiskö ottaa kävelyn ja liikunnan kannalta rauhallisesti vai mitähän noi ovat?
Uimassa kyllä huomasin varsinkin kun potkuja tein, niin alko vihlomaan. jätinkin osan treenistä väliin..:/
Tulipas omaa napaa..höh.. mutta oikein kivat lauantain jatkot teille kanssasisaruksille ja mahoille.:) Lähen vaihtaan noita ulkoilukamppeita ym. Illalla onkin yhen kaverin synttärit, jotenka huomisiin luultavasti!
T: Daim ja pömppis rv 22+5 (onkohan päivät oikein..noh tonnepäin kuitenkin)
Oltiin äsken miehen äidin synttäreillä ja neiti oli niin väsynyt että simahti jo kotimatkalla autoon! (Matka kestää huimat 10min!) Yleensä havahtuu siihen kun auto pysähtyy ja avaa oven mutta nyt ei mitään reaktiota! Siirsin sitten vaunuihin jatkamaan unia..
almaeino kyseli lounais-suomessa asuvia! Täällä yksi Raumalainen! Satakuntalaisia ei muistaakseni kauhean montaa meissä toukotaapertajissa ollut..
Mutta tapaamisesta olisin minäkin kiinnostunut! Mutten kyllä taida jaksaa ihan tampereelle asti huristella... =)
Tänään päästään mekin miehen kanssa kahdestaan ulos syömään! Olikos se toymama joka myös oli lähdössä! Rentoudutaan nyt oikein kunnolla ja nautitaan olostamme! Vauvan syntymän jälkeen kun ei heti kuitenkaan malta mihinkään lähteä!!
-Alpukka rv23+6
Daim; täällä kanssa vasemmalla puolella alamahassa/nivusissa pistävää kipua ainakin kun kävelee liian nopsaan. Johtunee noista kohdunkannattimista... Loppuraskaus onkin sitten yhtä lyllertämistä selkä/nivuskipujen takia.
Hauskaa vapaailtaa Toymamalle ja Alpukalle :)
Mullakaan ei autoa/ajokorttia ole, joten mieluusti tapaan ihmisiä Tampereelta, kun bussilla pääsee liikkumaan. Ja kun on vielä tuo esikoinenkin, niin enhän voi kovin kauas edes lähteä julkisilla matkustamaan. Siis jos vasta mammalomalla tavataan, muutenhan vois yrittää järkätä vaikka joku ilta tapaamisen, kun jotkut on kuitenkin töissä :)
Eli kaikki jotka ovat halukkaita näkemään Tampesterissa tässä mun osoite: oma.on@par.as.
Voidaan sitten sopia tarkemmin missä ja milloin voitas nähdä..
Käytiin äskön tutkimassa tuplavaunu valikoimia ja aikas Emmaljunga painotteista oli. Eihän niissä mitään vikaa ole, mutta se hinta... Kokeilin niitä X-adventure twingon tilalle tulleita Alaska twin s, en tykännyt yhtään, vaikutti jotenkin leluilta.
No, onhan tässä vielä aikaa pohtia noita vaunujuttuja. Itse vaan tykkään ostaa jos sattuu edullisesti joku hyvä omalle kohdalle.
Kohta lähdetäänkin kaverin luokse kylään pojan kanssa, siellä onkin sitten 3 samanikäistä leikkikaveria :)
Oikein hyvät viikonlopun jatkot kaikille!!
Onnipapunen, Käpy 23+4 & " Iivari" 1v4kk
Kivaa, että joku on samoilta nurkilta. Olen siis syntyjäni raumalainen ja päädyin Porin kautta Turkuun asumaan.
Rauma on kyl sen verran pieni paikka, voi olla, että tunnetaankin?!
Jos haluat mailata: emmi_79@yahoo.com.
Tulinpas pikasesti kurkkaamaan kuulumisianne. Ja toivottamaan hyvät viikonloput. :)
Tervetuloa minunkin puolesta heidiS23! Ihanan iso joukko jo meitä toukomassuja. :)
almaeinolla ei ollut hyvin kyllä aamu alkanut. Tosi kurjaa tuollainen. :(
Taisi muutamalla olla syömäänmeno tänään. ;) Nauttikaahan olostanne!
Meillä olisi ensi viikonloppu " poika-vapaata" . :D Menee nyt sitten mummulaan kun vatsataudin takia peruuntui viime viikonloppu. Mummu odottaa innoissaan jo. :)
Tänään käytiin herkuttelemassa vaarin luona lasagnella. Nam! :P Ja tunsinpa tänään ekaa kertaa (?!) seisaallaan pikkusen potkuja. <3
Kova jumputus oli koko kyläilyn ajan, saas nähdä miten jaksaa illalla äitiänsä ilahduttaa. On se vaan niin ihanaa ja ihmeellistä!
Mukavia viikonlopun jatkoja teille kaikille ja hyviä vointeja!
t:tiitiäinen, poika 2v ja Oiva rv 20+4
Laitoin tuosa puolessa välissä viikkoa, että alko ruskea vuoto. Kävin sitten lääkärissä ja kaikki todettiin olevan ok. Magnesiumia kirjotettiin. Tää määrätään heti alkuraskaudesta lähtien vitamiinitabletteja raskaanoleville, mutta mä en tämän pahoinvointini kans ole niitä voinu ottaa, on tullu viä huonompi olo. Kysyin onko siitä mitään haittaa, totes, ettei se mitään. Magnesiumin pitäs auttaa siihen vuotoon ja ummetukseen. Eli jos joku muukin kärsii ummetuksesta niin voin todeta, että mulla tuo veteen sekoitettava jauhe todellakin auttaa. Öisin herään usein et mahaa kiristää, en tiä oisko supistelua. Sit pitää mennä vessaan. Noi yöt siis alkaa jo nyt olla aika levottomia.
Muuten tää ei mitään uutta. Kotona möllötellään. Ei tämäkään kivaa ole, mutta mietin kyllä monesti, että kyllä tää itävallas suojellaan paremmin rsakaanaolevia kuin suomes eli tää vapautetaan aika nopeesti työstä, varsinki jos jollain on suppareita. Ei sen luulis niin suuri asia olevan, että raskaanolevat, jotka ei töis jaksa tai on supituksia laitettas kotia. Kyllä se ois kaikkia riskejä vältettävä. Raskaudet on kuitenkin vielä niin alussa, että vaavit tarvii vielä kohdun hyvää kasvulaustaa. Tsemppiä suppareista kärsiville ja muistakaa huilata, kyllä ne työt joskus tulee tehtyä ja töissä on aina mahis ottaa joku toinen. Vauva ensin.
Huuheli 22+0
Hei!
Kävin tässä hiljan ensimmäistä kertaa täällä keskustelupalstalla ja koska paikka oli outo enkä muutoinkaan ole kovasti tutustunut palstojen tapoihin, jätin viestin, jossa etsin tulevia (ja tietysti jo oleviakin) äitejä, joilla la on toukokuussa 07. Yhdessä vastauksessa toivotettiin tervetulleeksi " toukokuisiin" . Olenko nyt löytänyt oikean paikan?
23 vkoa on ensimmäistä raskautta takana ja maailmassa on moooonta ihmeellistä asiaa, jotka hämmästyttää ja kummastuttaa tulevaa äitiä. Siksi olisi kiva löytää juttuseuraa sellaisista, jotka elävät samaa vaihetta.
Onnellista odotusta kaikille!
paikka... Tervetuloa mukaan JanskuL ja Heidi, oliko vielä muitakin, en enää muista! Jos haluatte, tällä hetkellä sivulla 4 tai 5 löytyy TOUKOTAAPERTAJIEN esittelyt, LA:t ym, jonne voi itsensä lisätä. Pakko ei toki ole.
(.) ei mitään uutta. Väsyttää sen verran jo tähän aikaan illasta, että taidanpa mennä nauttimaan sängyn tarjoamasta monituntisesta nautinnosta... :) Isäntäkin jo koisaa, kun menee aamulla töihin.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Äippä rv 22+6
En aatellu ensiks jaksaa kirjoitella mut nyt sit kuitenkin rupesin.
Syynä on taas supistukset jotka on jonkin verran kipeitäkin ja tuntuvat reisissä..Hittolainen ku tässä ei tiiä mitä tässä tekis,lähtiskö sairaalas käymään vai mitä.ku mullahan noi paikat oli jo hitusen auennukki.
Ei tuu säännöllisesti eikä mitään,mut kuitenkin..No taidan nyt vaan seurailla tilannetta tässä.
Tervetuloa uusille ja pk-seutulaiset,olisko teillä mitään haluukkuutta nähdä tässä? Vai onko meitä muita täällä,kun tuntuu että kaikki on tampereelta tai sieltä päin:)
martina 23+5
Minäkin nyt taisin itteni änkeä tänne toukokuisiin! (Hyväksyttekö mukaan poppooseen...) Esikoiseni laskettu aika on 20.5.07!
Ihana muuten lukea teidän muidenkin kokemuksia/tuntemuksia raskausajalta! Itselläni tulee varmasti paljon paljon kysyttävää teiltä, varmaan olisi jo nyt, mutta kun en mitään muista!
Meidän vilperi muksii jo kovasti ja varsinkin näin illalla on aina vauhdikkaalla päällä. Ompas iso maha jo, kun katselee tälleen istualtaan sitä... :)
T: Mirmuska ja vilperi rv 21+6
Martina, minä ainakin olen täältä pääkaupunkiseudulta. Olen kiinnostunut tapaamisesta. Meillä taitaa vaan molemmilla olla se tilanne, että katotaan sitten sen hetkisen voinnin mukaan :) Muuten vielä Martina, mene vaan päivystykseen jos yhtään siltä tuntuu. Älä soita sinne, vaan mene suoraan. Mä ajattelin viimeksi, että tosi noloa, jos kaikki onkin hyvin, kun oikein änkesin itteni sinne, mutta olin lopulta niin helpottunut, että ei yhtään hävettänyt.
Heidi, mun on pakko tyhmänä kysyä, että mikä on Turnerin mosaiikki? Kuulostaa ihan tutulta, mutta en yhtään saa mieleen, että mikä se on. Niistä painoarvioista olit kirjoittanut. Ne on vaan arvoita, joita keskimäärin vauvat painaa ja senkin jonka olet luultavasti ultralaitteen laskemana saanut, niin on myös vain arvio niiden mittojen perusteella, jonka kone sai teidän vauvasta. Mulle just lääkäri sanoi muistista, että rv 20 vauva painaa noin 330g ja meidän vauvalle kone olikin sitten laittanut arvioksi 348g. Sehän on aika lähellä sitä teidän vauvan arviota. Ja lääkäri oli oikein tyytyväinen vauvan mittoihin.
Almaeino, olipa kurja toi autojuttu. Toivottavasti saatte korvauksen vakuutuksesta ilman, että bonukset menee.
JanskuL ja Mirmuska, tervetuloa lämpimästi mukaan. Tässä olisi vielä hyvän matkaa kaikilla edessä. Ja noista muista pinoista, joilla on jo oma kuukausi menossa (siis synnyttää) niin huomaa, että loppukuusta on aika hiljasta jo, kun suurin osa on synnyttänyt. Joten kiva vaan, kun saadaan vahvistusta tänne. Kaikki vaan ahkerasti kirjoittamaan. Muiden kuulumisia on niin kiva lukea.
Kävin tänään oikein isossa kaupassa pitkästä aikaa. Olen antanut miehen hoitaa tällaiset asiat, että jäisi kaikki turha nostelu yms. pois. Olin kun lapsi karkkikaupassa. Kaikkea olisi pitänyt saada ostaa. Kävin kääntymässä rintsikka osastollakin, kun on alkanut vähän puristaa tää normaalikoko, mutta en jaksanut alkaa kokeilemaan liivejä. Oli varmaan niin kiire sinne herkkuosastoille ;)
Laru rv 20+3 tai 20+4, kun kello on yli 12 :)
Nopeasti taas tulin kurkkaamaan kun ukko oli koneen päälle laittanut sillä välin kun oltiin pojan kans pihalla:) enhän mä sitten voinut olla tulematta lukemaan mitäs tänne kuuluu!!
JANSKUL ja apua MIRMUSKA vai miten se nimi meni...kuitenkin uudet ihanaiset TERVETULOA myös minun puolestani mukaan tänne mukavaan joukkoon!!:D
no joo enpä ehdikkään muuta....ruokahässäkät alkaa....myöhemmin lisää!!!!!!
toymama 21+1
Uusille tervetuloa, kivaa kun jengi kasvaa!
Mun " sinkkuviikonloppu" jatkuu, mies tulee työmatkalta tossa iltasella ja tuntuu, että kaikki kadoksissa olleet kaverit haluaa mun seuraa. Mä kyl olin aatellut viettää hiljaisen ja rauhallisen vkolopun omassa laatuseurassani kirjan ym. parissa, mutta löysin sitten itseni keskustan baarista. Täytyy kyl sanoa, ettei se ihan mun paikka ollut. Nautin siinä tyttöjen seurana lasin jaffaa ja vaikka oltiin savuttomalla puolella alkoi tupakan haju etoa. Lisäksi musiikki ja yleinen hälinä aiheutti levottomuutta vauvassa, ainakin siihen malliin jumputti mahassa. Olen mun kavereista ainoa, joka odottaa ja on hieman vaikeeta saada muut ymmärtään tätä tilannetta. Ensinnäkin tuntuu, että en osaa aatella enää muuta kuin omaa napaa ja vauvaa, vaikka tsemppasinkin ja kuuntelin/kyselin muiden elämästäkin ja toiseks muiden oli hieman vaikeeta ymmärtää miks mä en jatkanut yökerhoon vaan lähdin klo 23 bussilla kotiin. Ei mua ois saanut tän mahan kanssa minnekään " teinimestaan" ..
Olin kyllä tyytyväinen ratkaisuuni lähteä kotiin. Menin suoraan nukkumaan ja nukuinkin kymmeneen. Mut oli kyl kiva nähdä tyttöjä.
Se tässä keskusteluringissä onkin hyvä juttu, kun me kaikki odotetaan ja on samankaltaisia tuntemuksia. Mulla on tasan yks kaveri, joka sai vauvan viime elokuussa ja sekin asuu Kuopiossa. Kaikki muut tuntuvat vielä joko elävän sinkkuelämää tai odottavan oikeaa hetkeä työ, opiskelun ym. suhteen.
Huomenna ultraan ja suuhygienistille laittaan hampaat kuntoon.
Turussa kunnon lumipyry:)
AE 22+1
Turnerin mosaiikki on melkein sama kuin turnerin syntrooma mutta turneria ei ole joka solussa jollon sitä voisi sanoa että mosaiikki on turnerin syntrooman lievempi muoto mulla on 75% mahdollisuus saada terve lapsi vain pojista toinen puoli ois vammainen ,sille puolellehan mulla on jo 4 kertaa mennyt ainakin lääkäri epäili koska meni kesken ,parempi niin,mutta tämä pikkuinen on täysin terve tyttö ei edes peri minun sairauttani niin kuin ei tyttärenikään joka on tosiaan jo 7V ,pienenä neitikin syntyi 2580g ja 47cm mutta nyt mittoja on jo 123cm ja 22kg.
tiedän kyllä että painot oli vaan arvioita mutta onneksi kaikki on kunnossa.Mulle sanottiin ultrassa että eivät tajua miks neidin aikaan ravasin 4 kertaa keskusäitiysneuvolassa ultrassa kun enhän mä voi mitään 5kg muksua synnyttää kun ittellä on pituutta vaan 147cm(ton turnerin takia sekin),mutta on tässä turnerissa sekin hyvä puoli että lapsi ei voi periä mun kasvugeenejä ollenkaan turneri kuulemma estää sen joten tosta meidän ens syksyn koululaisesta povataan ainakin 170cm koska sen isä on 186cm pitkä.
Onneksi neiti on jo niin omatoiminen että on pihalla ilman vanhempia ja osaa itte ottaa ruokaa kun on nälkä saa ittekkin välillä huilata eikä travi koko ajan olla kyttäämässä mitä touhuaa,vaikka meillä on huomattavissa pientä uhmaa ja mustasukksisuutta syntymätöntä vauvaa kohtaan koska vain vauvalle tulee paketteja tällä hetkellä postin kautta kun oon huudellut vaatteita vauvalle huuto.netin kautta,pitää varmaan neidillekkin huutaa jotain jossain vaiheessa,mutta innolla on neiti mukana kattelemassa tulleita vaatteita ja lajittelemassa niitä oikeisiin kokoihin(tulee eri kokoja)ja nimeä isännän kanssa miettivät kovasti.
Mut kaippa sitä pitää mennä peseen pyykkiä ja keittään kahvia jotta pääsis tää päiväkin käyntiin.rv 20+4
Tervetuloa HEIDIS23!
Kylläpäs väsyttää! Onkohan hemppa laskenut, kun tällä viikolla on taas monena päivänä tullut otettua päikkärit, kun on niin väsyttänyt. Pitää maanantaina varmaan soittaa neuvolaan verikokeiden tulokset, muuten saan ne tietää vasta seuraavassa neuvolassa 22. päivä. Voisi olla lisärauta paikallaan, muissa raskauksissa olen sitä syönyt jo tässä vaihessa ja aikaisemminkin.
Nyt on kyllä pakko alkaa siivoamaan, vaikkei kyllä yhtään huvittais.
Kolmeplusyks + 11v. + 9v. + 2v. ja 24+3