Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä alat/ammatit sopii ujoille ihmiselle?

Vierailija
12.02.2024 |

Olen miettinyt tradenomin opintoja, mutta rupesin miettimään, että ei ehkä tulisi mitään. Eikö tuokin ole lähtökohtaisesti asiakaspalveluammatti kuin merkonomikin?

Mitkä olisi introvertille ujolle sopivia aloja?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala! 

Vierailija
2/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssä on jotain, mikä on itselle erityisen merkityksellistä ja luotto itseen tietotaidon kanssa, niin se voi helpottaa introverttiydenkin kanssa. 

Itselleni tällainen on ollut eläintenhoitoala. Eläimet rauhoittavat läsnäolollaan, joten oma olo helpottuu työkavereidenkin kanssa ja tiedän, että ovat minun ihmisiä samoilla mielenkiinnonkohteilla. Samaten mua helpottaa se, että olen asiakaspalvelija ja tavallaan eri asemassa asiakkaiden kanssa. Asiakkaille olen osa kalustoa.

Olen siis eläintenhoitaja kotieläinpihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-ala! 

Taitaa olla yhtä tyhjän kanssa, kun koodaaminen ei nappaa? Itselle älyttömän tylsää tuo ja vaikeaa.

Ap

Vierailija
4/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runoilija.

Vierailija
5/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis

Vierailija
6/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset insinöörin hommat.

Vierailija
7/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ammatti jossa huomaat että et olekaan ujo ihminen, eli sellainen jossa on itseohjautuvasti sosiaalista vuorovaikutusta. 

Ns. ujous on tapa. Se on opittu tapa ja jokaisen ihmisen oletetaan kasvavan ja kehittyvän aikuisuuteen. 

Ns. ujous on rajoittava ajatusmalli. Kokeile vaikka. 

Et ole käsityksesi itsestäsi, et ole ajatuksesi. Olet paljon enemmän ja enemmän kuin osaat kuvitellakaan. 

Kokeile vaikka. Voit yllättyä.

Jokun aikaa asuminen toisenlaisessa yhteisössä voi auttaa, varsinkin ulkomailla Euroopan ulkopuolella.

Kokeile vaikka. 

Vierailija
8/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-ala. 

Koodaaja etänä kotoa käsin. Perfect.

Vierailija
9/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalta hammashoitaja. Asiakkaat jännittää ja jos vielä sattuu puheliaampi työpari niin avot. 

Vierailija
10/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityöammatit, artesaanit: puusepät, ompelijat, suutarit, kulta- hopeasepät, kivenhiojat, tehdastyöt kolmivuorotyö ym...

Vierailija
11/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja

Vierailija
12/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä vaan. Töissä voi ottaa roolin, joka auttaa esim asiakkaiden kanssa työskentelyssä, koska tilanteet toistuu pääosin samankaltaisina. Esiintymisessäkin kehittyy, kun huomaa, että oikeastaan samat läpinät toistuu usein. Ja harjoittelemalla paranee

Vierailija
13/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin nuorempana todella ujo. Kouluttauduin ompelijaksi joille ei tietenkään ole töitä joten olin työtön. Työkkäri olisi pakottanut menemään puoleksi vuotta ompelupajalle jonne en halunnut (olin ollut siellä jo kuukauden ja tiesin että paikka oli kamala), joten pakotin itseni uskaltamaan menemään työharjoitteluun vaatekauppaan. Siellä sitten pikkuhiljaa rohkaistuin ja nyt olen ollut myyjänä jo 20 vuotta eikä kukaan töissä uskoisi että olen joskus ollut todella ujo.

Vierailija
14/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu, siinä oppii vetämään päälle työminän, jonka jälkeen koko elämä on helpompaa kun sen ujouden voi peittää sillä.

Vierailija
15/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövartija, jonkun teollisuuslaitoksen portilla. Ei tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
16/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ujo tradenomi, olen töissä taloushallinnossa mutta en tilitoimistossa vaan suoraan firmaan palkattuna. Eli ei ole asiakkaita eikä tarvitse olla tekemisissä kuin lähimpien työkaverien kanssa. Lisäksi teen etätöitä niin että käyn vain kerran viikossa näyttäytymässä työpaikalla.

Vierailija
17/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspavelija ja ujo, mutta tämä on pieni putiikki ja hiljainen. Ihmiset kai pitää mua vain herttaisena kun kädet aina tärisee jne. En pystyisi kuitenkaan missään mäkkärissä olla tai cittarin kassalla. Liian hektistä olisi.

Vierailija
18/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlyfans

Vierailija
19/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on surullista tarinaa Suomen tulevaisuudesta.

Niin moni jumittaa noissa ajatusmalleissa, eikä ole millään lailla utelias kokeilemaan uusia ulottuvuuksia persoonaansa. 

Milenterveysongelmat vaan jatkavat lisääntymistään, väkiluku laskee ja vastakkainasettelu lisääntyy.

Ihminen on sosiaalinen eläin luonnostaan ja vuorovaikutus hyvinvoinnin ja terveyden yksi perusta.

Vierailija
20/31 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Kotikammio tai olohuone. Lenkit ja menot erikseen. Tai sellainen jossa voit toimia neutraalina putiikin pitäjänä ja leikit koronasulkua, että on pleksit, seinämät ja asiakkaiden tilauksille lokerikot josta noutavat. Joku varasto tai kammio. Edes museo ei takaa rauhaa. Etävastaanotto vaikka yksitellen, jos opetat vaikka neulomista ja kurssivideot erikseen. On hyvä keksiä vaihtoehtoja.