Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytkö taloyhtiösi kokouksissa?

Vierailija
12.02.2024 |

Lisäksi huoneistojen määrä?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai käyn. En siis asu itse taloyhtiön hallinnoimassa kiinteistössä, mutta vuokra-asuntoja noissa on ja tietenkin kiinnostaa tulevat korjaustarpeet, taloyhtiön taloustilanne sekä muut koko taloyhtiöitä koskevat asiat. 

Vierailija
2/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn, asun pienkerrostalossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin jos voisin.  Kukaan ei raaski kertoa milloin ne pidetään. Edellisessä taloyhtiössä koitin kysellä asiaa, mutta suuttuivat mulle. Ei kuulemma ole sinne mitään asiaa.  Olen kyllä vähän toista mieltä 

Vierailija
4/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin jos voisin.  Kukaan ei raaski kertoa milloin ne pidetään. Edellisessä taloyhtiössä koitin kysellä asiaa, mutta suuttuivat mulle. Ei kuulemma ole sinne mitään asiaa.  Olen kyllä vähän toista mieltä 

Pyydä vuokranantajaltasi valtakirja.

Vierailija
5/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoneiston omistajillehan (eli kokouksessa äänivaltaisille) kutsut jaetaan postitse. Vuokralaisilla ei ole äänivaltaa päätösasioissa, toki saavat osallistua muutoin. Yleensä kutsu löytyy siitä taloyhtiön ilmoitustaululta sekä mahdollisesti asuntoihin jaettuna.

Vierailija
6/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joo. Muiden osakkaiden kanssa naureskellaan yhdelle vuokralaisen tempauksille, mutta ei se muuten niin jännä tapahtuma ole.

Vierailija
7/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin osakkeenomistaja, olin myös hallituksen pj. Myin osakkeeni pois.

Vierailija
8/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn. Kokouksessa päätetään myös minun talouteeni vaikuttavista asioista, joten tottakai haluan olla mukana tekemässä niitä päätöksiä.

Vierailija
9/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy. Olen vuokrarotta, enkä omistavaa luokkaa. Ei mulla ole asiaa pöytiin missä päätöksiä tehdään. 

Vierailija
10/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinne mennä vuokralainen jos on sellainen asia listalla mikä koskee. 

Vierailija
11/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, meillä on pieni taloyhtiö ja mieheni on nykyinen pj. Olen kyllä aina käynyt, isoissakin yhtiöissä, että pysyn kartalla asioista.

Vierailija
12/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan avoimia ja julkisia tilaisuuksia ne sinällään on ja totta kai saa mennä kuuntelemaan, mutta vuokralaisella ei ole äänioikeutta taloyhtiön päätösasioissa. Siksi noissa tarkastetaan aluksi henkilöllisyydet ja varmistetaan kokouksessa äänivaltaiset osallistujat. 

Vierailija
13/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, omistan rivarikolmion pienestä ihanasta yhtiöstä. Tällä viikolla on hallituksen, jossa istun, kokous, ja keväämmällä yhtiökokous. 

Vierailija
14/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käyn. Huoneistoja 42.

Vierailija
15/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, muutaman vuoden olen pätkän omistanut.  Ensimmäisessä kokouksessa pyydettiin hallitukseen ja olen siinä ollut. 

Vierailija
16/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsuttu ainakaan kolmeen vuoteen. Muuten kävisin.

Vierailija
17/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan avoimia ja julkisia tilaisuuksia ne sinällään on ja totta kai saa mennä kuuntelemaan, mutta vuokralaisella ei ole äänioikeutta taloyhtiön päätösasioissa. Siksi noissa tarkastetaan aluksi henkilöllisyydet ja varmistetaan kokouksessa äänivaltaiset osallistujat. 

Osallistumisoikeus on vain niihin tiettyihin, jotka laissa, eivät ole julkisia todellakaan. 

Vierailija
18/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä mä just luin? Eihän tuollaienn ole edes laillsita. Muuttaisin  todennäköisesti tuollaisesta yhtiöstä pois; jos siis olet taloyhtiösi osakas,

Sinkkumies

Vierailija
19/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on hassuja hahmoja. Tein siitä kerran aloituksenkin.

Vierailija
20/51 |
12.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä on hassuja hahmoja. Tein siitä kerran aloituksenkin.

Meillä on vaan yksi hassu, kaikki tietävä mummo.  Oikea vastarannan kiiski.