Ahtaajat ja bussikuskit menevät lakkoon 14-16.2 ajaksi
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Missä näin lukee? HSL (juu, tiedän, ei ole koko Suomi) tiedottaa, että 14.-15. päivä on bussit lakossa.
Kuukausilipuista lupailevat myös hyvitystä. Siitä ei vielä ollut tarkempaa tietoa.
Linkki
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e50d201e-715b-4414-afe6-0f6499930…
Käy mulle. Turha odottaa, että menen ilmaistyöntekijänä duuniin. Hyvää ystävänpäivää, siivotkaa omat pas*anne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näin lukee? HSL (juu, tiedän, ei ole koko Suomi) tiedottaa, että 14.-15. päivä on bussit lakossa.
Kuukausilipuista lupailevat myös hyvitystä. Siitä ei vielä ollut tarkempaa tietoa.
Linkki
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e50d201e-715b-4414-afe6-0f6499930…
Niin, ahtaajat 14.-16.2. ja linja-autonkuljettajat 14.-15.2.
Hyvät kiukuttelijat. syyttäkää hallitusta.
He tämän lakon ovat saaneet aikaan.
Eli te itse. Tehän tämän hallituksen meille äänestitte.
Joten lyö itseäsi naamaan.
TAAS BUSSIKUSKIT LAKOSSA! JO 4X 12KK SISÄLLÄ! Ei meinaa enää jaksaa tätä, että aina nämä ovat lakossa. Ei vaikuta mitenkään päättäjiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo mölyapinat pitäisi saada kunnioittamaan sitä, että minulla perustuslaillinen oikeus työhön.
Mene taksilla töihin.
Mulla ei ainakaan rahaa, 20 e suuntaansa, 2 päivän lakko 80 e. Sairauden takia en voi kävellä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkiä kiukuttelevia kakaroita,kiva kärsiä ja kävellä yli 5 kilsaa näiden pskasäkkejen takia,kiva kärsiä hei! Menee kuukausimatkat hukkaan.
Ainakin Kuopiossa voi kuukausilippulainen hakea lakkopäivälle hyvitystä.
Vierailija kirjoitti:
tämähän ei yhtään ollut arvattavissa, sellaista lakkoa ei olekaan mihin nämä eivät osallistuisi "emme halua haitata tavallisen kansalaisen elämää". Juuh, ne isot päättäjät bussilla ja metrolla kulkeekin..eikun
Miten linja-auton henkilökunta olisi voinut kohdistaa lakkonsa vain päättäjiin? Oletko hieman simppeli nainen? Tässä on tarkoitus kohdistaa lakko työnantajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo mölyapinat pitäisi saada kunnioittamaan sitä, että minulla perustuslaillinen oikeus työhön.
Mene taksilla töihin.
Joku kansanedustaja siellä neuvoo, miten töihin voi mennä taksilla? Ei riitä rahat kulkea kahta päivää taksilla, toisin kuin kaltaisellasi loisella veronmaksajien piikkiin päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämähän ei yhtään ollut arvattavissa, sellaista lakkoa ei olekaan mihin nämä eivät osallistuisi "emme halua haitata tavallisen kansalaisen elämää". Juuh, ne isot päättäjät bussilla ja metrolla kulkeekin..eikun
Miten linja-auton henkilökunta olisi voinut kohdistaa lakkonsa vain päättäjiin? Oletko hieman simppeli nainen? Tässä on tarkoitus kohdistaa lakko työnantajiin.
No ei mitenkään. Kuljetusalalla on muitakin kohteita kuin pienituloisten elämän hankaloittaminen ja sotetyöläisten töihin menon estäminen.
Vierailija kirjoitti:
No eivätkä ole, SAK ei vaan hyväksy demokraattisesti valittua hallitusta. Aikoinaan kun Ahon hallitus yritti saada vastaavia toimenpiteitä läpi, taas lyötiin p***seet penkkiin, mutta sitä seuranneelta Lipposen hallitukselta samat toimenpiteet hyväksyttiin ja mentiin kiltisti töihin. SAK terrorisoi koko maata, kun ei vaalitulos miellytä ja väärä puolue on hallituksessa heidän mielestään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hieman yksinkertainen? Kenelle "teille"?
Ei kaikki ole äänestäneet hallitusta. Ay-järjestöt kiukutelkoot hallitukselle, ei kansalaisille. Ei nämä lakot heitä hetkauta suuntaan, ei toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkiä kiukuttelevia kakaroita,kiva kärsiä ja kävellä yli 5 kilsaa näiden pskasäkkejen takia,kiva kärsiä hei! Menee kuukausimatkat hukkaan.
Firmat saavat joka tapauksessa rahansa mutta asiakkaat kärsivät.
Kannattaa hakea bussifirmoilta korvauksia lakon ajalta.
Vierailija kirjoitti:
TAAS BUSSIKUSKIT LAKOSSA! JO 4X 12KK SISÄLLÄ! Ei meinaa enää jaksaa tätä, että aina nämä ovat lakossa. Ei vaikuta mitenkään päättäjiin...
Eikä työnantajiin. Säästävät polttoainekuluissa, palkkakuluissa ja suurin osa matkustajista on ostanut/ladannut lippunsa ennakkoon. Pelkkää säästöä bussifirmoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene taksilla töihin.
Mulla ei ainakaan rahaa, 20 e suuntaansa, 2 päivän lakko 80 e. Sairauden takia en voi kävellä.
Entä mitä palkaton maksaa ?
Ja en tällä syyllistä, harmittaa kaikkien pienipalkkaisten puolesta, joiden on mietittävä mikä on järkevintä
Vierailija kirjoitti:
On kai heilläkin oikeus kohtuullisin työehtoihin kuten sinullakin? Eivät he huvikseen lakkoile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja pskat saanut viiemksikään mitään hyvitystä!
Tampereella sai. Tosin siinä nyt ei ole mitään uutta, että pk-seudulla tehdään asiat perseelleen.
Lahdessakin sai hyvitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei mitenkään. Kuljetusalalla on muitakin kohteita kuin pienituloisten elämän hankaloittaminen ja sotetyöläisten töihin menon estäminen.
Ottakaa nyt ihmiset selville mistä on kyse, ennen kuin suu vaahdoten ulisette. Tässä eibolebkyse kuljetusalasta yleisesti, vaan juurikin linja-autohenkilökunnan työehtosopimuksesta. Miksi jotain maansiirtofirmaa pitäisi rangaista?
"Työtaistelu koskee Auto- ja Kuljetusalan Työntekijäliitto AKT ry:n ja Autoliikenteen Työnantajaliitto ry:n välillä solmittua linja-autohenkilökunnan työehtosopimusta ja sen soveltamisalaan liittyviä tehtäviä alla olevien yritysten, niiden tytär- ja sisaryhtiöiden kaikissa toimipisteissä. "
Tampereella sai. Tosin siinä nyt ei ole mitään uutta, että pk-seudulla tehdään asiat perseelleen.