Miks mulla oli vähemmän terveysongelmia huumeriippuvaisena ja aliravittuna
Kuin nyt ylipainosena? Nyt on metabolinen oireyhtymä, esidiabetes, verenpainesairaus ja KAIKKI mahdolliset ylipainoon liittyvät liitännäissairaudet. Onko siis ihmisen keho enemmän adaptoitunut aliravitsemukseen kuin toisinpäin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeissa aliravitut hiiret elää pidempää kuin yliravitut. Tämä pätee myös ihmisiin, aliravituilla on vähemmän sairauksia ja elinikä pidempi.
tietysti huumeet eivät ole hyväksi ja jossain vaiheessa niihin monesti kuolee
Muistelen kuulleeni samaa. Pieni aliravitsemus pidentää elinikää. Menikö niin, että keho sit keskittyy pitämään itseään hengissä ja niihin hyviin soluihin ja puolustuskykyyn.
Paastoahan käytetään mm syövänkin hoidossa, näännytetään ne syöpäsolut. Mulla on endometrioosi ja olen huomioinut, että kivut on pienempiä tai jopa olemattomia niinä kausina kun en saa syötyä tarpeeksi.
Autofagia tulee avuksi paastossa ja solut alkaa korjata itseään 16 tunnin paaston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnossa ne sun ikäiset narkkarit tällä hetkellä on?
Jos otetaan vaikka sellainen vertailu, että on 60-vuotias narkkari ja 60-vuotias 20 kiloa ylipainoinen henkilö, niin voisin kuvitella, että sillä narkkarilla on keho pahemmassa kunnossa.
Sanotaan nyt näin, että kaikki narkkarit jotka tunnen ovat paremmassa kunnossa kuin alkoholistit joita tunnen.
Pitäisi tehdä lakialoite että tällaiset ihmiset tuomittaisiin kastraatioon on etteivät voisi enää koskaan saada lapsia joita satuttaa narkkaamisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan vaikka sellainen vertailu, että on 60-vuotias narkkari ja 60-vuotias 20 kiloa ylipainoinen henkilö, niin voisin kuvitella, että sillä narkkarilla on keho pahemmassa kunnossa.
Sanotaan nyt näin, että kaikki narkkarit jotka tunnen ovat paremmassa kunnossa kuin alkoholistit joita tunnen.
Aivot niillä ei kyllä ole enää kunnossa, vaikka kroppa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa elää normaalisti vaan pitää hyppiä ääripäästä toiseen?? Huumeidenkäyttäjät ovat usein tyhmiä, se on kyllä huomattu.
Varmasti on niitäkin, mutta usea ajautuu itselääkintään kun ei saa apua ongelmiinsa terveydenhuollosta.
Mulla on mieto bentso reseptillä, mutta joudun hankkimaan kadulta "huumetta" että pärjään ahdistuneisuuteni ja kohtausteni kanssa etten ota henkeä itseltäni. ÄO on 130 ja olen käsistäni erittäin osaava ja luova. Mulla vaan ei ole varaa yksityiseen hoitoon ja julkiselta en apua saa. Esim terapiaahan voi joutua odottelemaan parikin vuotta, miten tuskainen ihminen pärjää sen ajan?
Se hankkii kyllä sen avun ja helpotuksen jostain tai tappaa itsensä. Yleisin itselääkintähän taitaa tässä maassa olla alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tehdä lakialoite että tällaiset ihmiset tuomittaisiin kastraatioon on etteivät voisi enää koskaan saada lapsia joita satuttaa narkkaamisella.
APhan on lopettanut sen? Ja kyse oli kai enemmän ylipainosta ja liitännäissairauksista.
Mistä sä tiedät, että nykyiset ongelmasi eivät aiheudu huumeiden käytöstä? Metbolinen on paketti erilaisia ongelmia. Sun kroppas on ihan rikki aineiden jäljiltä. Kai sä sen tiedät? Kävitkö useinkin terveystarkastuksissa kun käytit?
Ylipaino ei ole hyväksi. Toisaalta ne jotka lopettaa huumeet ja/tai kovan alkoholistin uran, niin siellä on todennäköisesti vaurioita elimistössä, jotka vaikuttavat lopun elämän. Päälle vielä sitten ikä, joka vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne huumeet saivat elimistön sekaisin, että kroppa oppi selviämään vähällä. Nyt sitten on elimistössä kaikkea liikaa ja sekään ei ole hyvä.
Useat huumeet aiheuttavat kovan riippuvuuden, mutta eivät ole kovin haitallisia keholle. Narkomaanit käyttävät aineita sekaisin, kuten alkoholia ja alkoholi on se mikä tuhoaa ihmisen.
Höpö höpö, huumeet on aivoille erittäin haitallisia.
Perustele, höpö, höpö ei ole perustelu. Ei amfetamiini ole keholle kovinkaan vaarallista, sitä käytetään adhd:n hoidossa ja hävittäjälentäjillä lääkkeenä. Siihen kun ottaa alkoholin rinnalle, niin ongelmia alkaa syntyä. Riippuvuushan amfetamiiniin kyllä syntyy. Ja tämä muuten on lääketieteellinen fakta eikä mikään höpöhöpöillä perusteltu oma väite.
Aivothan kasvavat tutkijoiden mukaan ainakin 25 vuotiaaksi asti ja kaikki ennen sitä tehty narkkaaminen ja myös juominen vahingoittavat aivojen kehitystä.
Opiaatitkin on hyvin siedetty lääke, mutta aiheuttaa kovan riippuvuuden. Opiaateissa ongelmat tulevat, kun ihminen lopettaa liikkumisen ja syömisen. Aivoja ja sisäelimiä opiaatit eivät itsessään tuhoa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä vetää ja miten. Pilvee niin sillon alkaa helposti lihota.
Syö lihaa ja eläinrasvaa niin myös mielenterveyden ongelmat korjaantuvat. Nykyihmisen luontainen ruokavalio on liha ja eläinrasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa elää normaalisti vaan pitää hyppiä ääripäästä toiseen?? Huumeidenkäyttäjät ovat usein tyhmiä, se on kyllä huomattu.
Oon lapsesta asti pitänyt päihteidenkäyttäjiä täysin idiootteina kunnes sama osui muhun. Mulla tosin myös ollu teinistä ADHD-diagnoosi, jonka tiedän varmuudella lisäävän päihdehäiriöriskiä jopa 20-kertaisesti. Otan silti täyden vastuun, koska ei diagnoosi oli tekosyy laiminlyödä kehoaan. Silloin päihderiippuvuuden aikaan olin kokoajan 2 vaihtoehdon välillä - tapanko itseni tänään vai otanko päihteitä selviäkseni päivästä ja aina sorruin tokaan vaihtoehtoon. Itsetuhoisuuteen yritin nuorempana pitkään hakea apua, mutta sitä ei saa. Vasta sen jälkeen sorruin päihteisiin. Kun koin terveydenhuollossa, ettei apua heru. Riippuvuus nykyään vaihtunut toiseen - ruokaan.
Ap
Ihminen voi myös addiktoitua itsensä hyvin hoitamiseen. Onnistuu helpommin, jos on riittävästi aikaa ja rahaa, mutta ilmankin, kun keskittyy tekemään sen mikä omissa käsissä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon lapsesta asti pitänyt päihteidenkäyttäjiä täysin idiootteina kunnes sama osui muhun. Mulla tosin myös ollu teinistä ADHD-diagnoosi, jonka tiedän varmuudella lisäävän päihdehäiriöriskiä jopa 20-kertaisesti. Otan silti täyden vastuun, koska ei diagnoosi oli tekosyy laiminlyödä kehoaan. Silloin päihderiippuvuuden aikaan olin kokoajan 2 vaihtoehdon välillä - tapanko itseni tänään vai otanko päihteitä selviäkseni päivästä ja aina sorruin tokaan vaihtoehtoon. Itsetuhoisuuteen yritin nuorempana pitkään hakea apua, mutta sitä ei saa. Vasta sen jälkeen sorruin päihteisiin. Kun koin terveydenhuollossa, ettei apua heru. Riippuvuus nykyään vaihtunut toiseen - ruokaan.
Ap
Tekis mieli halata sua, koita sinnitellä! <3
Itse olen moniongelmainen mt-potilas enkä tunnu saavan edes kunnon hoitosuhdetta. Apua olen yrittänyt lähemmäs 10 vuotta ja vasta nyt joku ehdotti terapiaa. Jonka saaminen on sit taas ihan oma prosessinsa. Mua pompotellaan mt-puolen ja terveyskeskuksen välillä ja hoitoa ei vaan saa.
Tän kaiken pompottelun jälkeen olen alkanut tosissaan ymmärtämään miten jotkut ajautuu huumeisiin. Vaihtoehtona on joko kuolema oman käden kautta tai se hetkellinen helpotus ihan mistä vaan sitä saa.
Tutkimustenkin mukaan lievä ruuan puute keski-iästä eteenpäin pidentää elinikää. EI ihme, koska läskin kertyminen taas aiheuttaa kaikkia ap:n sairauksia.
Ikinä en ole ollut niin usein sairas kun aloin syödä aamupalaa, yhteensä kolme ateriaa päivässä lautasmallin mukaan ja harrastamaan päivittäistä liikuntaa ja lopetin alkoholin. Vanha kunnon perjantaikänni piti kai sitten terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole ollut niin usein sairas kun aloin syödä aamupalaa, yhteensä kolme ateriaa päivässä lautasmallin mukaan ja harrastamaan päivittäistä liikuntaa ja lopetin alkoholin. Vanha kunnon perjantaikänni piti kai sitten terveenä.
Stressi tekee kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on niitäkin, mutta usea ajautuu itselääkintään kun ei saa apua ongelmiinsa terveydenhuollosta.
Mulla on mieto bentso reseptillä, mutta joudun hankkimaan kadulta "huumetta" että pärjään ahdistuneisuuteni ja kohtausteni kanssa etten ota henkeä itseltäni. ÄO on 130 ja olen käsistäni erittäin osaava ja luova. Mulla vaan ei ole varaa yksityiseen hoitoon ja julkiselta en apua saa. Esim terapiaahan voi joutua odottelemaan parikin vuotta, miten tuskainen ihminen pärjää sen ajan?
Se hankkii kyllä sen avun ja helpotuksen jostain tai tappaa itsensä. Yleisin itselääkintähän taitaa tässä maassa olla alkoholi.
Etkö ymmärrä, että lääkeriippuvuutesi ylläpitää ahdistusta? Jos pääsisit lääkkeistä eroon, takuulla auttaisi. Ahdistukseen on muutakin apua kuin päihteet, luulisi sen äo:lla 130 ymmärtävän. Ellet valehdellut siitäkin. Julkiselta saa kyllä apua, mutta varmaan pelottaa vastaanottaa jottei narkkaaminen paljastu ja bentsoreseptikin lähde?
Tämä vastasi kysymykseen siis miten?