Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako joku selittää miksi nuo lakkoilijat yrittävät painostavat eduskuntaa jonka kansa on juuri muutama kuukausi sitten valinnut demokraatt

Vierailija
11.12.2023 |

Eihän noiden toiminta ole mitenkään linjassa demokratian kanssa? Jos on, kertokaa minulle missä voin äänestää noita liikkeitä vastaan suoraan.

Kommentit (254)

Vierailija
1/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun itkua

Vierailija
2/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska henkilövaalit olivat valehtelukilpailuja.

Jos olisi äänestetty hallitusohjelmista, niin Perskokkareet olisivat nyt oppositiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusta vastaan, ei eduskuntaa, perehdy alkeisiin.

Vierailija
4/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo hallitusohjelma (puolueen tavoitteet) pääosin tiedossa ennen vaaleja.

Vierailija
5/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin täysin poliittinen lakko. Tällaiset ovat ihan syystä kielletty esimerkiksi muissa Pohjoismaissa. 

Vierailija
6/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe kuin kaksi syytä 1) kansa äänesti väärin eli haluavat vasemmiston valtaan 2) koska voivat lakkoilla.

Eihän siellä normaaliduunaria olla edes kyykyttämässä. Poliittisiin lakkoihin ei saisi jatkossa osallistua, työtaistelutoimena lakko edelleen ok. Lisäksi tuo 1 palkaton sairauspäivä osuu lähinnä tapasaikuttajiin, jotka laskevat tarkasti että sairaspäivätkin tulevat kaikki käytettyä minuutilleen vuoden aikana.

Lähinnä tämä tuntuu kapinalta. Onneksi ei tarvitse itse pelätä mitään lakkoilukäskyä, kun virkamies ei muutenkaan saa lakkoilla oikein missään tilanteessa.

Vierailija
7/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vassarit eivät pääse millään vaalihäviönsä yli. Tässä nähdään selkeästi kuinka demokratianvastainen liike koko vasemmisto on 

Suurin osa noista duunareista on itse äänestänyt hallituspuolueita, eivätkä taatusti vapaaehtoisesti lakkoile, niinkuin syksyllä jo nähtiin, kun ulosmarssien ja mielenilmaisujen vaikutukset jäivät todella vaatimattomiksi. 

Lakkoon ei ole pakko osallistua ja tästä asiasta noita työntekijöitä pitää valistaa 

Vierailija
8/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistojohtoinen SAK ja ammattiliitot lakkoilee porvarihallituksille keljuillakseen.

Se on heidän elämän suolansa.

Vierailija
9/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska henkilövaalit olivat valehtelukilpailuja.

Jos olisi äänestetty hallitusohjelmista, niin Perskokkareet olisivat nyt oppositiossa.

Kun et edes ymmärrä, että eduskuntavaalit ovat puoluevaalit. 

Presidentinvaalit ovat henkilövaalit 

Vierailija
10/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö sitä politiikkaa hieroa väkisin naamalle joka tuutista? Eikö riitä, että teille poliitikoille on jo valmiiksi kanavia, menkää sinne! Ja niin, Tik Tok ei ole lähtökohtaisesti poliitikkojen debattikanava eikä suurin osa siellä ole poliitikkoja saati vaikuttajia! Ja miksi Vauva palstallekin hierot sitä politiikkaa naamalle väkisin?! Vttu miten sairasta.

Vierailija
11/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa vanha hallituspohja sai yhteensä enemmän ääniä viime vaaleissa kuin nykyinen. Kokoomus nyt sattui silti olemaan isoin puolue ja pääsi muodostamaan hallituksensa. Mutta se, että kansa olisi jotenkin yksiselitteisesti tämän nykyisen paskan takana, ei pidä paikkaansa.

Sitä paitsi demokratiaan kuulu se, että päätöksiä saa arvostella. Saa keskustella, osoittaa mieltä ja lakkoilla, jos sattuu asumaan tosiaan demokratiassa eikä diktatuurissa.

Vierailija
12/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vassarit eivät pääse millään vaalihäviönsä yli. Tässä nähdään selkeästi kuinka demokratianvastainen liike koko vasemmisto on 

Suurin osa noista duunareista on itse äänestänyt hallituspuolueita, eivätkä taatusti vapaaehtoisesti lakkoile, niinkuin syksyllä jo nähtiin, kun ulosmarssien ja mielenilmaisujen vaikutukset jäivät todella vaatimattomiksi. 

Lakkoon ei ole pakko osallistua ja tästä asiasta noita työntekijöitä pitää valistaa 

Viime vaaleissa nykyiset oppositiopuolueet saivat yli 50 prosenttia äänistä ja nykyiset hallituspuolueet saivat alle 50 prosenttia. Suomen vaalijärjestelmää pitäisi muuttaa, koska nykykäytäntö ei ole demokraattinen: kaikkien äänillä ei ole merkitystä.

Vierailija
13/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lakkoile, en ole koskaan niin alas vajonnut. (Olen useimmiten omistanut työnantajafirmani osakkeita, hulluahan se olisi ollut lakkoilla.)

AY-perseet saavat tehdä mitä lystäävät, minä en taivu.

Vierailija
14/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua rasvata anaaliaan vaseliinilla ja ottaa työnantajan pesäpallomailaa kakkoseen.

Vierailija
15/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä onkin täysin poliittinen lakko. Tällaiset ovat ihan syystä kielletty esimerkiksi muissa Pohjoismaissa. 

Muissa Pohjoismaissa ei olekaan näin laaduntonta hallitusta.

Vierailija
16/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vaaleissa nykyiset oppositiopuolueet saivat yli 50 prosenttia äänistä ja nykyiset hallituspuolueet saivat alle 50 prosenttia. Suomen vaalijärjestelmää pitäisi muuttaa, koska nykykäytäntö ei ole demokraattinen: kaikkien äänillä ei ole merkitystä.

Vähän niinkuin Rinne skippasi tyynen rauhallisesti toiseksi ja kolmanneksi tulleet puolueet ja rääpi oman hallituksensa kasaan mistä tahansa jämistä.

Pitäisi säätää laki, että 2-3 suurinta puoluetta muodostaa hallituksen ja sillä hyvä. Täytyy pystyä tulemaan toimeen sen verran toisten kanssa että se onnistuu.

Vierailija
17/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ensin poistaa kaikilta se yhden päivän sairasajan karenssi, että sen lisäyksen takia kannattaisi lakkoilla ? Esitän kysymykseni sinne PAM:in suuntaan.... 

Vierailija
18/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiasiassa vanha hallituspohja sai yhteensä enemmän ääniä viime vaaleissa kuin nykyinen. Kokoomus nyt sattui silti olemaan isoin puolue ja pääsi muodostamaan hallituksensa. Mutta se, että kansa olisi jotenkin yksiselitteisesti tämän nykyisen paskan takana, ei pidä paikkaansa.

Sitä paitsi demokratiaan kuulu se, että päätöksiä saa arvostella. Saa keskustella, osoittaa mieltä ja lakkoilla, jos sattuu asumaan tosiaan demokratiassa eikä diktatuurissa.

Kun put in uhkaili katkaista sähköt se oli kauheaa ter ro ris mia. Kun ay-liike tekee saman, se onkin pelkkää demokratiaa. Pelletouhua.

Vierailija
19/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole lakossa, mutta irtisanoudun välittömästi liitosta, jos se menee lakkoon ja sitten hello Loimaan kassa.

Vierailija
20/254 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli seuraavan kerran kun vasemmisto voittaa, se voi päättää ihan mitä tahansa, koska se on demokraattista? Teillä ei polla säteile.