Miks mulla oli vähemmän terveysongelmia huumeriippuvaisena ja aliravittuna
Kuin nyt ylipainosena? Nyt on metabolinen oireyhtymä, esidiabetes, verenpainesairaus ja KAIKKI mahdolliset ylipainoon liittyvät liitännäissairaudet. Onko siis ihmisen keho enemmän adaptoitunut aliravitsemukseen kuin toisinpäin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne huumeet saivat elimistön sekaisin, että kroppa oppi selviämään vähällä. Nyt sitten on elimistössä kaikkea liikaa ja sekään ei ole hyvä.
Useat huumeet aiheuttavat kovan riippuvuuden, mutta eivät ole kovin haitallisia keholle. Narkomaanit käyttävät aineita sekaisin, kuten alkoholia ja alkoholi on se mikä tuhoaa ihmisen.
Höpö höpö, huumeet on aivoille erittäin haitallisia.
Perustele, höpö, höpö ei ole perustelu. Ei amfetamiini ole keholle kovinkaan vaarallista, sitä käytetään adhd:n hoidossa ja hävittäjälentäjillä lääkkeenä. Siihen kun ottaa alkoholin rinnalle, niin ongelmia alkaa syntyä. Riippuvuushan amfetamiiniin kyllä syntyy. Ja tämä muuten on lääketieteellinen fakta eikä mikään höpöhöpöil
Monia lääkkeitä voi käyttää päihteenä ja monta päihdettä lääkkeenä, jos poistaa sieltä juridisen rajanvedon pois niin alkoholi on aika kova huume, monella aineella ei edes voi saada päätä yhtä sekaisin.
Mä voin paremmin kun juon jonkun verran alkoholia päivittäin. En ole ikinä räkäkännissä. Kun olen ollut juomatta pitkiä aikoja, vuosia jopa, niin kaikki sairaudet aktivoituvat ja tulee uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa elää normaalisti vaan pitää hyppiä ääripäästä toiseen?? Huumeidenkäyttäjät ovat usein tyhmiä, se on kyllä huomattu.
Oon lapsesta asti pitänyt päihteidenkäyttäjiä täysin idiootteina kunnes sama osui muhun. Mulla tosin myös ollu teinistä ADHD-diagnoosi, jonka tiedän varmuudella lisäävän päihdehäiriöriskiä jopa 20-kertaisesti. Otan silti täyden vastuun, koska ei diagnoosi oli tekosyy laiminlyödä kehoaan. Silloin päihderiippuvuuden aikaan olin kokoajan 2 vaihtoehdon välillä - tapanko itseni tänään vai otanko päihteitä selviäkseni päivästä ja aina sorruin tokaan vaihtoehtoon. Itsetuhoisuuteen yritin nuorempana pitkään hakea apua, mutta sitä ei saa. Vasta sen jälkeen sorruin päihteisiin. Kun koin terveydenhuollossa, ettei apua heru. Riippuvuus nykyään vaihtunut toiseen - ruokaan.
Ap
<
Olipa kaunis kommentti, kiitos sinulle paljon empatiasta ja ymmärryksestä <3 täysin samoiten toivon sulle todella paljon jaksamisia. Etenkin nyt kun on ns. raskaat ajat tulossa haavoittuvaisessa asemassa oleville. Mielenterveyspalveluihin pitäisi lisätä rutkasti rahaa ja resursseja, mutta niistäkin nipistetään vaan entisestään. Todella toivon, että sinäkin jaksat nämä raskaat ajat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa elää normaalisti vaan pitää hyppiä ääripäästä toiseen?? Huumeidenkäyttäjät ovat usein tyhmiä, se on kyllä huomattu.
Oon lapsesta asti pitänyt päihteidenkäyttäjiä täysin idiootteina kunnes sama osui muhun. Mulla tosin myös ollu teinistä ADHD-diagnoosi, jonka tiedän varmuudella lisäävän päihdehäiriöriskiä jopa 20-kertaisesti. Otan silti täyden vastuun, koska ei diagnoosi oli tekosyy laiminlyödä kehoaan. Silloin päihderiippuvuuden aikaan olin kokoajan 2 vaihtoehdon välillä - tapanko itseni tänään vai otanko päihteitä selviäkseni päivästä ja aina sorruin tokaan vaihtoehtoon. Itsetuhoisuuteen yritin nuorempana pitkään hakea apua, mutta sitä ei saa. Vasta sen jälkeen sorruin päihteisiin. Kun koin terveydenhuollossa, ettei apua heru. Riippuvuus nykyään vaihtunut toiseen - ruokaan.
Ap
<
Onneksi olkoon, voititte vuoden marttyyri-palkinnon! Minne mitalin voi lähettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon lapsesta asti pitänyt päihteidenkäyttäjiä täysin idiootteina kunnes sama osui muhun. Mulla tosin myös ollu teinistä ADHD-diagnoosi, jonka tiedän varmuudella lisäävän päihdehäiriöriskiä jopa 20-kertaisesti. Otan silti täyden vastuun, koska ei diagnoosi oli tekosyy laiminlyödä kehoaan. Silloin päihderiippuvuuden aikaan olin kokoajan 2 vaihtoehdon välillä - tapanko itseni tänään vai otanko päihteitä selviäkseni päivästä ja aina sorruin tokaan vaihtoehtoon. Itsetuhoisuuteen yritin nuorempana pitkään hakea apua, mutta sitä ei saa. Vasta sen jälkeen sorruin päihteisiin. Kun koin terveydenhuollossa, ettei apua heru. Riippuvuus nykyä
Aika väsynyt argumentti. Ei tälläsiin pitäisi mitään kommentoida, mutta noin yleisesti ottaen toivoisin sun kaltasillesi jotain sydämensivistystä. Ehkä joskus opit sen aikanaan. Ihmiset ei ole robotteja ja ihmisen arvoa ei määritellä sillä, kuinka paljon hyötyä se yhteiskunnalle tuo.
Ap
Ylilihavuus taisi tulle kehollesi shokkina, jos olet ollut pitkään aliravittu. Huumeiden käyttö tiettävästi on laskenut elintesi toimintoja, eli shokki saattaa ilmetä tavallista suurempana.
Toisin sanoen, olit jo tuhonnut kehoasi liikaa, eikä se kestänyt uusia rasitteita, jonka lihavuus toi.
Jos sulla on nyt kaikki mahdolliset ylipainon liitännäissairaudet (mitä tarkalleen tarkoittaa "kaikki"?), niin kyllä silloin voisin kuvitella, että aikaisempi huumeiden käyttö on altistanut sua niille. Sulla on kuitenkin esim. maksa joutunut tekemään enemmän töitä kuin keskivertoihmisellä. Lisäksi sulla on voinut olla puutostiloja, jotka on vahingoittaneet sun elimistöä.
Lisäksi on silläkin väliä, että millaisella ruokavaliolla sä olet lihonut. Jos olet korvannut huumeet epäterveellisellä ruualla, niin sekin on sun elimistölle huono juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on niitäkin, mutta usea ajautuu itselääkintään kun ei saa apua ongelmiinsa terveydenhuollosta.
Mulla on mieto bentso reseptillä, mutta joudun hankkimaan kadulta "huumetta" että pärjään ahdistuneisuuteni ja kohtausteni kanssa etten ota henkeä itseltäni. ÄO on 130 ja olen käsistäni erittäin osaava ja luova. Mulla vaan ei ole varaa yksityiseen hoitoon ja julkiselta en apua saa. Esim terapiaahan voi joutua odottelemaan parikin vuotta, miten tuskainen ihminen pärjää sen ajan?
Se hankkii kyllä sen avun ja helpotuksen jostain tai tappaa itsensä. Yleisin itselääkintähän taitaa tässä maassa olla alkoholi.
Etkö y
Ensinnäkin en ymmärrä miksi noin hyökkäävä asenne. Mä liikun päivittäin, harrastan joogaa, olen normaalipainoinen, syön terveellisesti,mitäs muuta?
Paniikkihäiriö mulle on puhjennut teini-iässä mm isän itsemurhan jälkeen,aikuisiällä olen ollut väkivaltaisista suhteissa ja mulla on mm dissosiaatiohäiriö ja ptsd. Penskasta asti olen ollut masentunut ja ajatellut kuolemaa. Kyllä syön myös lääkkeenä kuten lääkäri käskee, teen läsnäolohatjoituksia, kiitollisuuspäiväkirjaa jne.
Mulla on syömishäiriö tausta ja pahaa itsetuhoa jo ala-asteelta lähtien. Ammattia en ikinä saanut opiskeltua mm kohtausten ja unettomuuden takia, olin silloin suhteessa jossa mut mm yritettiin kuristaa muutaman kerran.
Kun sain bentsot reseptille, niin se ei pahentanut/ei pahenna elämänlaatua vaan päinvastoin kun uskallan jopa käydä kaupassa ja olen työkykyinen (jos mut joku palkkasi) koska mulla on lääkkeeni. Kun elämä ympärillä on ok, mä en tarvitse niitä, mutta kaikkeen en voi vaikuttaa, esim läheisen kuolemaan.
Olen myös kokenut sen, kun viettää 24/7 täysin nukkumatta yksin sisällä viiltelemässä ja miettimässä miten saa hengen itseltään eikä pysty menemään edes roskia viemään.
Onko sulla nyt siis antaa jotain elämänohjeita miten pärjään ilman bentsoja vai muutenko vaan louskutat? Siis semmoisia mitkä ei ole käytössä jo. Vai onko se parempi että alan juomaan?
Sä et sitä käyttöä musta huomaa muuten kuin että mä kykenen asioihin. Ei tää ole itsellekään kivaa kun kohdellaan kuin narkkaria. Ja siis, en käytä päivittäin, mutta ei musta ole eläjäksi ilman niitä (se on nähty) eikä mielestäni lääkityksen tarpeesta tulisi syyllistää. Ei kukaan halua tarvita mitään.
Ihmiset ovat tietämättömiä ja uskovat viralliseen propagandaan joka jauhaa vaan huumeet paha paha paha.... Useimmilla ei ole mitään järkevää kokemusta aiheesta mutta silti tietävät että ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa.
Olen puolisen vuotta käyttänyt amfea terapeuttisilla annoksilla ja kyllä tämä parantaa elämänlaatua. Yhtenä hyvänä puolena myös painonhallinta on helppoa kun ei ole jatkuva houkutus syödä. Amfetamiini on vaan nykyasenteilla suunnilleen vihollinen numero uno ja sen hyvät ominaisuudet jätetään suuressa määrin hyödyntämättä.
Eikös jossain ollut tutkimus, että ihmistä vanhentaa elimistön läpi kulkeva ruoka? Ei siis ollut väliä, onko ruoka terveellistä vai epäterveellistä, vaan se ruoansulatusprosessi saa elimistön vanhenemaan.
Kyllä. On luonnollisempaa olla aliravittu kuin lihava jolloin pulmatkin helpompia. Tämä tästä. Helppo, seuraava