Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien haukkuminen kiihtyy koko ajan - miksi?

Vierailija
11.02.2024 |

Vihapuhe työttömiä kohtaan on palstoilla päivittäistä ja suurtenkin päivälehtien palstoilla saa nykyisin ihan vapaasti haukkua työttömiä ja muita köyhiä sosiaalituilla eläjiä (pois lukien eläkeläiset).

Hesarinkin kommenteissa nykyisin aivan avoimesti omilla nimillään ihmiset ehdottelevat työttömien leirittämistä: soluasuntoihin vaan, tai tuet pois jne. Ruokakortteja rahan sijaan. Työttömien ikäsyrjintään työnhaussa eräs henkilö totesi, että akateemisen ihmisen tulisi hyväksyä että oman koulutuksen työtä saa tehdä vain 50v asti, sen jälkeen on otettava hyllyttämistä, hoitoalaa tms.!

En muista että ennen olisi ollut tällaista, ei esim. 80-luvulla haukuttu ja kadehdittu köyhiä vaikka tuet olivat paremmat kuin nykyisin. Osa on varmasti tahallista trollausta, mutta ei kaikki. Miksi Suomesta on tulossa kuin 30-luvun Saksa, ovatko suomalaiset todella tällaisia vai onko jokin muuttunut 20 vuoden aikana?

Kommentit (486)

Vierailija
41/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SELLAISIA TÖITÄ, JOIDEN PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA, EI YKSINKERTAISESTI RIITÄ KAIKILLE !!!!

Itse en jaksa enää murehtia omaa osa-aikatyöttömyyttäni, koska hakemuksista huolimatta edellämainitunlaista kokoaikatyötä ei ole omalle kohdalle tullut. Korkeakoulutettu olen, kaupalliselle alalle. Ja tänään(kin) Radio Suomessa puhuttu siitä, miten työelämässä olevat uupuu ja mt-ongelmat lisääntyvät, ja viranomainen joutunut puuttumaan Zarassa ilmenevään lainvastaiseen työtaakkaan.

https://yle.fi/a/74-20107260&nbsp

Vierailija
42/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat omalla työllään ja yrittämisellään eläkkeensä ansainneet. Suuta soukemmalle siis!

Väärin. Eläkeläiset on yhteiskunnan pahimpia varkaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SELLAISIA TÖITÄ, JOIDEN PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA, EI YKSINKERTAISESTI RIITÄ KAIKILLE !!!!

Itse en jaksa enää murehtia omaa osa-aikatyöttömyyttäni, koska hakemuksista huolimatta edellämainitunlaista kokoaikatyötä ei ole omalle kohdalle tullut. Korkeakoulutettu olen, kaupalliselle alalle. Ja tänään(kin) Radio Suomessa puhuttu siitä, miten työelämässä olevat uupuu ja mt-ongelmat lisääntyvät, ja viranomainen joutunut puuttumaan Zarassa ilmenevään lainvastaiseen työtaakkaan.

https://yle.fi/a/74-20107260 

Olisitko huomannut, että työssä käynti on raskasta, jos siitä aiheesta ei koko ajan radiossa mölistäisi?

Vierailija
44/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En muista että ennen olisi ollut tällaista, ei esim. 80-luvulla haukuttu ja kadehdittu köyhiä vaikka tuet olivat paremmat kuin nykyisin. Osa on varmasti tahallista trollausta, mutta ei kaikki. Miksi Suomesta on tulossa kuin 30-luvun Saksa, ovatko suomalaiset todella tällaisia vai onko jokin muuttunut 20 vuoden aikana?"

Se on tuo häpeä kysymys juurikin. Ei ollut tarvetta haukkua kun häpesivät itse ja olivat tyytyväisiä kun autetaan, työssäkäyvä tunsi sääliä tilanteesta johon saattaisi itsekkin huonolla tuurilla joutua.

Nykyään ei tunneta häpeää työttömyydestä vaan jopa retostellaan sillä ja ollaan häpeilemättä vailla lisää. Lisäksi on tulleet ideologisesti työttömät. On selvää, että se herättää närää kun henkilö itse painaa niskalimassa töitä.

Vierailija
45/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hallitus leikkasi viimeisetkin työllistymis mahdollisuudet. Onnekseni jään eläkkeelle, eikä mun ansiosidonnaista enää leikata. Nuorempia käy sääliksi kun syrjääntyvät tämän hallituksen takia ja saavat päivärahaa tai toimeentulotukea.

Eivät syrjäänny kun sisuuntuvat ja vanhan tokaisun mukaan, keksivät jotain.

Onni suosii näitä kekseliäitä aina jotenkin.

Vierailija
46/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömyys oli 90-luvulla häpeä. Mä häpesin omia vanhempiani jotka olivat molemmat joutuneet työttömiksi. 

Vierailija
47/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on tukikuppari roisto jotka pitää vaan saada pois tästä maasta elämästä toisten rahoilla. Ei mitään armoa tukipummieliitille kun he eivät hyödytä yhteikunta millään tavall.a

Vierailija
48/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideologisten työttömien määrä Suomessa on niin suuri.

Ei ole, vaan heidän esille tuomisessa on osa haukkumiskampanjaa.

Syy haukkumiselle on se, että oikeistopuolueet haluavat alentaa tai poistaa tuet, jolloin saavat nöyrää työvoimaa minipalkalla. 

Ihmisistä on tullut yhä yksilökeskeisempiä ja ahneempia. Sen huomaa myös siitä, miten ihmiset eroavat köykäisesti välittämättä lasten ahdingosta. Samoin haluavat rahat itselleen. Antaisivat annemmin työpaikkansa nuo kateelliset. Olen yliopistokoulutettu työtön. 

Lähtekää kateelliset pois suhteilla saamiatanne työpaikoista ja antakaa työnne köyhille. 

Vierailija
49/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ideologisten työttömien määrä Suomessa on niin suuri.

Ei ole, vaan heidän esille tuomisessa on osa haukkumiskampanjaa.

Syy haukkumiselle on se, että oikeistopuolueet haluavat alentaa tai poistaa tuet, jolloin saavat nöyrää työvoimaa minipalkalla. 

Ihmisistä on tullut yhä yksilökeskeisempiä ja ahneempia. Sen huomaa myös siitä, miten ihmiset eroavat köykäisesti välittämättä lasten ahdingosta. Samoin haluavat rahat itselleen. Antaisivat annemmin työpaikkansa nuo kateelliset. Olen yliopistokoulutettu työtön. 

Lähtekää kateelliset pois suhteilla saamiatanne työpaikoista ja antakaa työnne köyhille. 

Rakensin itse omat suhteeni. 

Vierailija
50/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien haukkuminen jatkuu tasan niin kauan kuin joku (sinä?) näitä aloituksia tehtailee ja muokkaa (tietoisesti) ihmisten asennetta. Tarpeeksi kun hokee jotain valhetta kuka tahansa alkaa siihen uskomaan. Jopa viisaimmat ja koulutetuimmat. On monta muutakin esimerkkiä nykyajalta (ilmastonmuutos esimerkiksi on hyvin masinoitu aivopesu). Ei vaadi paljonkaan vaivannäköä saada ihmiset uskomaan ihan mihin tahansa. Ei ihmiset faktoja tarkista eivätkä kyseenalaista tietolähdettä. Helpompi uskoa ja hyväksyä väitteet kuin jäädä uskovien ulkopuolelle vaatimalla tietolähdettä tai todisteita.

Vierailija
51/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain tulee kyllästymispiste. Tuet on liian isot ja liian moni työtön ei vaan vaivaudu töihin. Sitten työväkeä tuodaan ulkomailta.

Höpö höpö. Työttömistä on tehty sijaiskärsijöitä Suomen talouden ongelmille: heitä on helpoin syyttää.

Oikeat ongelmat ovat aivan muualla kuin työttömissä - joista kuitenkin iso osa edelleen työllistyy lyhyen työttömyyskauden jälkeen.

Isoimmat ongelmat liittyvät kauniisti sanottuna väestörakenteeseen, rumemmin sanottuna isoihin, ahneisiin ikäluokkiin, jotka ovat koonneet itselleen mahdollisimman kattavan palveluvalikoiman ja varmistaneet, että aikanaan maksaneilla riittämättömän pienillä eläkemaksuilla saavat kohtuuttoman suuret eläkkeet. Näiden ahneiden ikäluokkien eläketaakan alla (korkeat eläkemaksut) koko kansantalous mataa eteenpäin kuin sepelisäkki selässä.

Vierailija
52/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Jos koko ajan vaan kuppaa yhteiskuntaa niin maksajat alkavat suuttua. 1990-luvun laman aikaan moni haki töitä mistä sai mutta nykyiset työttömät eivät eväänsä lotkauta kun tuet tulee tilille.

Jotkut kuulema matkustelevat ympäri maailmaa korvauksilla kun niillä pärjää hyvin. Ehdottomasti tukia on leikattava ja vaikka ansiosidonnainen kokonaan lopetettava näiltä ilkiöiltä. 

Vierailija
53/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 80-luvulla mitään erityisen hyvää työttömyysturvaa ollut. Töitä oli tosin hyvin tarjolla ja ihmisillä erilainen suhtautuminen työntekoon. Työn perässä oltiin valmiita muuttamaan kotimaassa ja ulkomaille. 

Vierailija
54/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset ovat omalla työllään ja yrittämisellään eläkkeensä ansainneet. Suuta soukemmalle siis!

No miksi sitten nyt työssä olevat joutuvat maksamaan suurimman teidän eläkeläisten eläkkeistä? Eläkemaksut palkoista on todella suuret ja ne menevät teidän eläkkeisiin, ei työntekijän omaan tulevaan eläkkeeseen. 

Vierailija
55/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjussa ei ole yhtäkään syytä esitetty miksi minun pitäisi käydä töissä jotta joku muu voi lorvia.

Kumma juttu miten kysymykseen ei saada vastausta ei niin millään.

Vierailija
56/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 80-luvulla mitään erityisen hyvää työttömyysturvaa ollut. Töitä oli tosin hyvin tarjolla ja ihmisillä erilainen suhtautuminen työntekoon. Työn perässä oltiin valmiita muuttamaan kotimaassa ja ulkomaille. 

Työttömyysturvaa täydensi 1980-luvulla toimeentulotuki, erityisesti harkinnanvarainen toimeentulotuki, jota myönnettiin usein yllättävän avokätisesti.

Tuohon aikaan toimeentulotuki oli kirjaimellisesti juuri sitä, mihin se oli tarkoitettukin: tukemaan toimeentuloa niiden osalta, joille pelkkä työttömyysturva ei riittänyt. 

Nykyisin toimeentulotuki alkaa olla jo miltei perustulon asemassa. 

Työmarkkinat ovat 1980-luvulta 2020-luvulle muuttuneet niin paljon, että jos 1984 olisi kerrottu, millaista 40 vuoden kuluttua on, kukaan ei olisi uskonut.

Vierailija
57/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön on yhteiskunnan hyväksikäyttäjä joka ei viitsi tehdä mitään työllistyäkseen. Näillä palstoilla moni työtön laskee että ei kannata ottaa työtä vastaan kun tulee työmatkakulu, vaatteiden hankintakulu yms. ja kaikki pitäisi näille tukipummeille korvata.

Samaan aikaaan ulkomaalaiset joutuvat tekemään duunarin työt kun suomityötön ei viitsi. Tuet vaan pois tai ainakin kunnon leikkaus. Eutanasiaa voisi kyllä tarjota mokomille niin päästäiin edes joistain laiskureita eroon. 

Vierailija
58/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömyys oli 90-luvulla häpeä. Mä häpesin omia vanhempiani jotka olivat molemmat joutuneet työttömiksi. 

Sama minulla. 90-luvun teininä en kehdannut kellekkään myöntää, että isä työtön ja valehtin aina, että tekee jotain raksahommia. Olin ylpeä äidistä joka oli isossa keittiössä töissä keittäjänä ja sen myös kerroin.

Vierailija
59/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää minkälaiset ihmiset ihan oikeasti tällä palstalla niitä työttömiä on koko ajan haukkumassa. Kenties itse ovat työkyvyttömyyseläkkeellä, hyvin yksinäisiä ja katkeria eikä mitään toivoakaan työllistymisestä ja sitten yksinäisyyttään ym yrittävät sillä solvaamisellaan lievittää .. tai sitten muuten vain yksinäisiä työttömiä provoilemassa .. Mene ja tiedä ..

Työkyvyttömyyseläkeläiset haukkumassa työttömiä? Eiköhön nämä työttömien haukkujat ole persuja ja kokkareita. Orpon oikeistohallitushan on kunnostautunut palkansaajavihamielisellä ja työttömiä kurmuuttavalla politiikallaan. 

Vierailija
60/486 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Eläkeläiset on yhteiskunnan pahimpia varkaita!

Työtön on pahin ja erityisesti pitkäaikastyötön. Töitä on mutta jostain syystä työtön vaan laiskottelee eikä viitsi työllistyä tai perustaa yritystä. Olisi jo aika siivota mokomat rotat pois tästä yhteiskunnasta.