Työttömien haukkuminen kiihtyy koko ajan - miksi?
Vihapuhe työttömiä kohtaan on palstoilla päivittäistä ja suurtenkin päivälehtien palstoilla saa nykyisin ihan vapaasti haukkua työttömiä ja muita köyhiä sosiaalituilla eläjiä (pois lukien eläkeläiset).
Hesarinkin kommenteissa nykyisin aivan avoimesti omilla nimillään ihmiset ehdottelevat työttömien leirittämistä: soluasuntoihin vaan, tai tuet pois jne. Ruokakortteja rahan sijaan. Työttömien ikäsyrjintään työnhaussa eräs henkilö totesi, että akateemisen ihmisen tulisi hyväksyä että oman koulutuksen työtä saa tehdä vain 50v asti, sen jälkeen on otettava hyllyttämistä, hoitoalaa tms.!
En muista että ennen olisi ollut tällaista, ei esim. 80-luvulla haukuttu ja kadehdittu köyhiä vaikka tuet olivat paremmat kuin nykyisin. Osa on varmasti tahallista trollausta, mutta ei kaikki. Miksi Suomesta on tulossa kuin 30-luvun Saksa, ovatko suomalaiset todella tällaisia vai onko jokin muuttunut 20 vuoden aikana?
Kommentit (486)
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää minkälaiset ihmiset ihan oikeasti tällä palstalla niitä työttömiä on koko ajan haukkumassa. Kenties itse ovat työkyvyttömyyseläkkeellä, hyvin yksinäisiä ja katkeria eikä mitään toivoakaan työllistymisestä ja sitten yksinäisyyttään ym yrittävät sillä solvaamisellaan lievittää .. tai sitten muuten vain yksinäisiä työttömiä provoilemassa .. Mene ja tiedä ..
Muutaman vuoden palstaa seuranneena olen huomannut että kyseessä on mielenterveysongelmaiset ja/tai eläkeläiset.
SELLAISIA TÖITÄ, JOIDEN PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA, EI YKSINKERTAISESTI RIITÄ KAIKILLE !!!!
Itse en jaksa enää murehtia omaa osa-aikatyöttömyyttäni, koska hakemuksista huolimatta edellämainitunlaista kokoaikatyötä ei ole omalle kohdalle tullut. Korkeakoulutettu olen, kaupalliselle alalle. Ja tänään(kin) Radio Suomessa puhuttu siitä, miten työelämässä olevat uupuu ja mt-ongelmat lisääntyvät, ja viranomainen joutunut puuttumaan Zarassa ilmenevään lainvastaiseen työtaakkaan.
SELLAISIA TÖITÄ, JOIDEN PALKALLA TULEE TOIMEEN ILMAN TUKIA, EI YKSINKERTAISESTI RIITÄ KAIKILLE !!!!
Itse en jaksa enää murehtia omaa osa-aikatyöttömyyttäni, koska hakemuksista huolimatta edellämainitunlaista kokoaikatyötä ei ole omalle kohdalle tullut. Korkeakoulutettu olen, kaupalliselle alalle. Ja tänään(kin) Radio Suomessa puhuttu siitä, miten työelämässä olevat uupuu ja mt-ongelmat lisääntyvät, ja viranomainen joutunut puuttumaan Zarassa ilmenevään lainvastaiseen työtaakkaan.
Myönnän sen suoraan. Olen kateellinen työttömälle 500€ tuista. Itse olen hyvenpiosainen
Vierailija kirjoitti:
Elintasosi on liian hyvä. Miksi minun pitää mennä töihin jotta sinä voit lorvia kotona? Orjuus ei ole sitä että omistaa toisen ihmisen, orjuus on sitä että omistaa toisen työn hedelmät. Sinä saat minun työni hedelmät tekemättä yhtään mitään.
Voi toista...
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan oli häpeä olla aikuisena elättinä kuin lapsi. Nykyään siitä on oudolla tavalla tullut normaalia ja se suunta halutaan kääntää takaisin.
Miten ne 1,6 miljoonaa eläkeloista kehtaakin!!!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sai jo kolmannen kerran Euroopan neuvoston moitteet liian alhaisesta perusturvan tasosta
Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea pitää suomalaisen perusturvan tasoa liian matalana. Erilaisten tukien kokonaisuuskaan ei takaa kaikille mahdollisuutta kohtuulliseen elintasoon.
Ongelma ei niinkään ole se rahamäärä vaan se ettei meillä holhota kylliksi työttömiä. Ei työttömän tilille kuulu tulla rahaa vaan tuet pitää hoitaa suoraan palveluntarjoajalle ja ruoka/vaate puoli järjestää erilaisin ostokortein. Työttömät saisi vähemmällä rahalla enemmän kun vain katsottaisiin niiden perään. Tietysti kaljat, karkit ja tupakat jäisi tuolloin kauppaan, mutta omaa rahaa saa tekemällä töitä.
Sama käytäntö eläkeloisille, toisten taskuista varastajille.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät on sama asia kuin judet 30- ja 40-lukujen Saksassa. Ei-toivottuja. Varmaan moni haluaisi ratkoa heidän ongelmansakin samaan tapaan kuin Aatu aikoinaan.
Eläkeläisongelmaan tämä olisi myös toimiva ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät on sama asia kuin judet 30- ja 40-lukujen Saksassa. Ei-toivottuja. Varmaan moni haluaisi ratkoa heidän ongelmansakin samaan tapaan kuin Aatu aikoinaan.
Työttömät kommunistit haluavat takavarikoida työssäkäyvien koko omaisuuden. Retoriikkanne ei eroa holodomorin toimeksipanijoista mitenkään, ja sinä olisit ensimmäisenä takavarikoimassa ruokaa arvontuottajilta jos sinulla olisi siihen mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi sai jo kolmannen kerran Euroopan neuvoston moitteet liian alhaisesta perusturvan tasosta
Euroopan neuvoston sosiaalisten oikeuksien komitea pitää suomalaisen perusturvan tasoa liian matalana. Erilaisten tukien kokonaisuuskaan ei takaa kaikille mahdollisuutta kohtuulliseen elintasoon.
Ongelma ei niinkään ole se rahamäärä vaan se ettei meillä holhota kylliksi työttömiä. Ei työttömän tilille kuulu tulla rahaa vaan tuet pitää hoitaa suoraan palveluntarjoajalle ja ruoka/vaate puoli järjestää erilaisin ostokortein. Työttömät saisi vähemmällä rahalla enemmän kun vain katsottaisiin niiden perään. Tietysti kaljat, karkit ja tupakat jäisi tuolloin kauppaan, mutta omaa rahaa saa tekemällä töitä.
Mistä heille löytyy työpaikka? Suomessa on satoja tuhansia työttömiä, jotka haluavat töihin. Helppo puhua jos on itse saanut ikuisen työpaikkansa suhteilla.
Vierailija kirjoitti:
Haetko siis Zaralle töihin?
Vierailija kirjoitti:
Elintasosi on liian hyvä. Miksi minun pitää mennä töihin jotta sinä voit lorvia kotona? Orjuus ei ole sitä että omistaa toisen ihmisen, orjuus on sitä että omistaa toisen työn hedelmät. Sinä saat minun työni hedelmät tekemättä yhtään mitään.
No luovu työpaikastasi niin työtön saa töitä. Mitä järkeä käydä töissä jos sinun mielestäsi elintaso työttömänä on jopa liian hyvä?
Eläkeläiset ovat omalla työllään ja yrittämisellään eläkkeensä ansainneet. Suuta soukemmalle siis!
Jos läski laihtuu haukkumalla, niin työtönkin menee töihin samalla keinolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä heille löytyy työpaikka? Suomessa on satoja tuhansia työttömiä, jotka haluavat töihin.
Varmaan se työpaikka löytyy ulisemalla tällä palstalla päivät pitkät? Joko on tärpännyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää minkälaiset ihmiset ihan oikeasti tällä palstalla niitä työttömiä on koko ajan haukkumassa. Kenties itse ovat työkyvyttömyyseläkkeellä, hyvin yksinäisiä ja katkeria eikä mitään toivoakaan työllistymisestä ja sitten yksinäisyyttään ym yrittävät sillä solvaamisellaan lievittää .. tai sitten muuten vain yksinäisiä työttömiä provoilemassa .. Mene ja tiedä ..
Muutaman vuoden palstaa seuranneena olen huomannut että kyseessä on mielenterveysongelmaiset ja/tai eläkeläiset.
Jälkimmäiset. Heitähän ei kosketa mitkään heikennykset tai leikkaukset ja haluavat tietenkin muiden painavan töitä niska limassa, jotta itse pääsevät rypemään ansaitsemattomilla eläkkeillään. Eläkkeiden leikkaus heitä pelottaa, ei mikään muu.
Joo ei voi lyödä lyötyä. Se on alhainen teko.