Aina seksin jälkeen vti. Joudun kai lopettamaan seksin kokonaan.
Olen noudattanut kaikkia lukemiani ohjeita vti:n ennaltaehkäisyssä, hygieaniasta on huolehdittu hyvin, kumppani on vakituinen eli tuo aviomies jne. Silti aina seksin, nopeankin, jälkeen iskee vti. Ei enää tee mieli harrastaa seksiä ollenkaan, vaiva on nimittäin ihan sietämätön eikä mikään seksi sen arvoista että taas sairastui. Aviomies ei oikein ilahdu, mutta minkäs teet. Kohtalotovereita?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Eli vehtailette kauhean kusihädän kanssa? epämukavaa. Kyllä alapesu heti aktin jälkeen riittää
Ei, kun nimenomaan pissalla pitää käydä jälkeenpäin vaikka ei pissattaisikaan. Tämän tietää jokainen virtsatietulehduksille altis. Se on se virtsaputki jota "huuhdotaan" sisäpuolelta, pissimällä.
Vierailija kirjoitti:
40 jälkeen kannattaa ottaa paikallisestrogeeni käyttöön. Hyvinvoivat limakalvot-> ei virtsiksiä.
Mä täytän kesällä 45v eikä kyllä ole ollut vti:tä. Eikä ole mitään paikallisestrogeeniä käytössä.
Mulla toimii myös karpalomehu! Mutta en kyllä anna laueta sisälle, johtuuko siitä? (En tykkää että sperma valuu pitkin päivää)
Harvoja kertoja saa laueta sisälle mutta harvemmin, yleensä tisseille
Tuleeko vain yhdynnässä vai myös suuseksissä? Mietin, että eihän seksistä tarvitse välttämättä kokonaan luopua. Myös kondomi voi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohjeet jotka ovat toimineet meillä:
Kun ja jos hygienia on kunnossa niin tämä voisi auttaa: 1000 mg C-vitamiinia ennen seksiä ja vahva karpalokapseli jossa maitohappo bakteereja. Ja seksin jälkeen vedät vielä toisen samanlaisen setin ennen kun menet illalla nukkumaan. Muista juoda vettä ja käy pisalla seksin jälkeen. Aamulla sama ja taas illalla seuraavana päivän vaikka ette harrastakaan seksiä. Ja jos seksi on ollut kunnon rynkytystä niin ehkä vielä seuraavana päivän. Parempi pelata varman päälle.
Löytyy myös D-manoosia joka on karpalosta eristetty vaikuttava aine joka auttaa ehkäisemään ja parantamaan virtsatietulehduksia.
Ja käyttäkää manteliöljyä liukkarina.
Näillä vinkeillä vältytte luultavimmin toistuvista virtsatie vaivoista.
Rakkauden täyteistä kevättä
M48
Öljy ei käy kondomin kanssa. Monet, kuten minä, käyttävät vain kondomiehkäisyä.
Kyseessä voi olla Ureaplasma-bakteeri, joka ei näy normaaleissa VTI-viljelyissä tai sukupuolitautitesteissä. Tuo voi nimenomaan aiheuttaa virtsatieinfektion tyyppisiä oireita, poikkeavaa vuotoa ja alavatsakipua. Bakteerista on vaikea päästä eroon ja monet gynekologitkaan eivät ole perillä sen vakavuudesta tai taudinaiheuttamiskyvystä. Siksi voi olla vaikea saada asianmukaista hoitoa. Vaatii pitkän antibioottikuurin. Mm. Redditistä ja Facebookista löytyy Ureaplasmaan liittyviä ryhmiä.
Estolääkitys lääkäriltä, vagifem käyttöön
Spermasta: bakteerivaginoosille se altistaa, koska sen pH on "liian" korkea. Vaikka virtsaputkelle altistus onkin pienempi, ehkä jotain vaikutusta on limakalvojen terveyteen?
Oma aiempi viestini jäi filtteriin, mutta sen tärkein ajatus oli: kysy lääkäriltä _vain_ yhdynnän yhteydessä otettavasta estolääkityksestä! Itse joudun käyttämään sitä, varsinkin silloin kun seksiä ei ole ollut vähän aikaan. Ja tämä siitä huolimatta, vaikka käyttäisin kondomia.
Huomattavaa: tärkein syy näihin virtsatietulehduksiin ei ole mikään hygieniakysymys. Naisen virtsaputkeen päätyy AINA bakteereja, usein kyseessä on kolibakteeri. Jos ottaisit virtsanäytteen terveeltä, normaalisti hygieniasta huolehtivalta naiselta, siellä varmaan olisi kuitenkin jokunen kolibakteeri. Se on se yhdynnän mekaaninen ärsytys joka saa tulehduksen päälle ja bakteerit lisääntymään. Kondomin käyttö, kakkosen välttäminen, näitä voi kokeilla, mutta ei se pohjimmiltaan kyse ole mistään likaisuudesta.