Aina seksin jälkeen vti. Joudun kai lopettamaan seksin kokonaan.
Olen noudattanut kaikkia lukemiani ohjeita vti:n ennaltaehkäisyssä, hygieaniasta on huolehdittu hyvin, kumppani on vakituinen eli tuo aviomies jne. Silti aina seksin, nopeankin, jälkeen iskee vti. Ei enää tee mieli harrastaa seksiä ollenkaan, vaiva on nimittäin ihan sietämätön eikä mikään seksi sen arvoista että taas sairastui. Aviomies ei oikein ilahdu, mutta minkäs teet. Kohtalotovereita?
Kommentit (108)
Samasta tilanteesta pääsin eroon vagisanin avulla. Tulehduksia on tullut vain n. kerran vuodessa sen jälkeen kun otin sen käyttöön.
Tutkimusten mukaan estrogeenivoiteesta on apua vti:n ehkäisyssä vaihdevuosi-ikäisillä.
Se on ihan yleistä. Ei ole helppoa meillä naisilla. Ihan kuin ei menkat riittäisi. Minullakaan ei eron jälkeen ole tulehduksia ollut ollenkaan. Näköjään ei kannata sextailla.
Onko sinulla mahdollisesti peräsuolen laskeuma?
Vierailija kirjoitti:
Mikä v*tun vti?
Virtsarakon infektio, eli pissatauti, eli virtsis.
Mulla oli sama ongelma ja sain estolääkityksen.
Joo minä. Juuri pääsin angiina kierteestä eroon. Nyt minulla on tämä ongelma. Ei ole sen arvoista. Vai on saatananmoinen vaiva.
Testaa karpalokapseleita ja juo enemmän vettä.
Tyrnimarjat/mehu hoitaa limakalvoja.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan estrogeenivoiteesta on apua vti:n ehkäisyssä vaihdevuosi-ikäisillä.
En ole vaihdevuosi-iässä. Ap
Oletteko kokeilleet seksiä kondomin kanssa, tuleeko silloinkin virtsis? Joillakin olen kuullut tämän auttaneen.
Mulla oli yhden ex-kumppanin kanssa sama ongelma. Ainoa tapa välttää virtsatulehdus oli käydä heti seksin jälkeen pissalla ja juoda paljon, oikeasti paljon vettä. Ei siis pari lasia vaan jopa litran verran, ja sitten juosta pissalla. Pelkäsin virtsistä niin paljon, että aloin usein juoda hulluna jo ennen seksiä, ja sepäs olikin sitten mukavaa, kun mahassa lillui ja pulisi akvaariollinen nestettä... Seksielämä olisi siis suoraan sanottuna järkyttävän stressaavaa.
En tiedä mikä tuossa kumppanissa ja yhteensopivuudessa oli vialla, mutta nykyisen kanssa ei ole vastaavaa ongelmaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Tyydytä mies vaan suullasi.
Mutta siitä kuitenkin kiihottuu itsekin ja alkaa tehdä mieli seksiä.
40 jälkeen kannattaa ottaa paikallisestrogeeni käyttöön. Hyvinvoivat limakalvot-> ei virtsiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Testaa karpalokapseleita ja juo enemmän vettä.
Tyrnimarjat/mehu hoitaa limakalvoja.
Testattu on, tranemaxitkin joka päivä olleet käytössä kuukausia. Eipä ne tulehduksia estä. Ap
Mä juon aina suoraan karpalomehua. Ja auton aikana liukastevoide.
Minulla oli sama vaiva. Sain lääkäriltä Hipeksal- reseptin ja yksi tabletti päivässä säännöllisesti käytettynä poisti ongelman.
Itselläni käy noin aina, jos unohdan käydä pissalla heti seksin jälkeen, ennen alapesua. Joka ikinen kerta. Viimeiset neljä vuotta muistin tunnollisesti eikä tullut lipsahduksia, mutta kuukausi sitten unohtui yhden ainoan kerran, ja antibioottikuurihan siitä tietenkin napsahti. Minulla nuo tulehdukset ei ole koskaan parantuneet ilman lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä v*tun vti?
Virtsarakon infektio, eli pissatauti, eli virtsis.
Luulisin kyllä, että tarkoittaa virtsatieinfektiota, joka tyypillisemmin iskee vaikka seksin jälkeen.. VIrtsarakon tulehdus on eri asia.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T32
Mikä v*tun vti?