Haavistoa äänestäneet, mikä fiilis nyt?
Kommentit (1319)
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi pettynyt, lähinnä tämän maan henkiseen tilaan. Homofobinen maa, ei tunnista osaamista eikä ymmärrä omaa parastaan. Kusessa ollaan, kun hölöttäjä-Stubb pistää tuulemaan.
Nyt lopetat ton paskan jauhamisen, fobia sanan käyttö on sairasta tilanteessa missä sillä ei ole mitään tekemistä. Luojalle kiitos Haavisto ei voittanut koska hänen äänestäjät ovat näin pihalla todellisuudesta.
Mun eka ehdokas oli Rehn. Sinänsä en koe Stuban ja Carunan kohdalla mitään suuria tunteita. Valitsin kahdesta huonosta mielestäni vähemmän huonon ja se oli Caruna. Mutta ei tuo tulos nyt aiheuttanut oikeastaan mitään fiiliksiä. Stuba jäänee yhden kauden pressaksi.
En kyllä osaa olla vihainen, ollut tosi reilu ja hyvä kampanja molemmilla miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Stubb tuli Haaviston vaalivalvojaisiin. Kiva juttu. Haavistoa äänestin mutta nyt kaikki tuki tulevalle presidentille Stubbille
Tyylikäs ele. Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että Halla-aho hävisi.
Pääasia, että demareiden ehdokas sai äärimmäisen nöyryyttävän ja surkuhupaisan 4,3% äänisaaliin. 😂
En niinkään sure just Haaviston kaatumista vaaleissa, vaan ylipäänsä vihervasemmistolaisen ideologian tilaa. Tuntuu että Suomi on nykyään todella oikeistolainen. Ehkä se toisaalta oli vain illuusio vasemmistolaisuudesta kun viime hallitus oli niin vasemmistolainen. Ehkä Suomi on todellisuudessa tätä. Tai siis Sannan hallituskaudellakin enemmistönhän eduskuntavaaleissa sai kyllä perinteiset oikeistopuolueet. Vasemmistohallitus tehtiin kepun tuella kasaan. Eli ehkä tässä ei muutosta olekaan tapahtunut muuten kuin omissa mielikuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Eespäin Eespäin Väki Voimakas. Toverit, kaadetaan hallitus!
Järjestetään piiiitkä yleiset lakko.kerran tästä halutaan paska maa.. 🙈🙈👍👍👍
Oli kaksi hyvää ja parasta ehdokasta tähän maailmantilanteeseen. Kumpikin olisi voinut saada mun äänen. Päädyin Haavistoon. En voi sanoa että harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pääasia että Halla-aho hävisi.
Halla-aho ei hävinnyt, vaan tuli pronssille. Mites kävi Jutalla tai Lillä? 🤣
Ihan odotettu tulos. Reilu kampanja molemmilta. Stubbista tulee hyvä presidentti Suomelle vaikeaan aikaan. Hallituksen toimiin ei taas ole mitään luottoa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että satatuhatta pessimistiä ainakin ei viitsinyt mennä äänestämään kun aattelivat että Stubb voittaa kuitenkin.
Vain äänestämällä voi vaikuttaa.
Nukkuvien puolue oli suuri.
Noh. näähän vaikutti äänestämättä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suututtaa ja pelottaa tämän maan tulevaisuus ja turvallisuus. Mutta eniten suututtaa ne 30% äänioikeutetuista jotka eivät viitsineet vaivautua äänestämään. Ainoa lohdutus on ettei vaalitulos ollut ylivoimainen voitto - puolet kansasta käy vielä järjellä.
Nyt olis kyllä hyvä ymmärtää, että ne äänestämättä jättäneet tuskin olisivat pahemmin Haavistoa äänestäneet. Pekka sai ja otti ne äänet, mitkä saatavissa oli. Hyvän vaalityön teki.
Ei vaan just niinpäin että alakynnessä olevan äänestäjät on just niitä jotka nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lohduttoman surullinen.
Ihanaa, ihanaa, sinua vituttaa, vihervassariämmä!
Olisiko kannattanut olla vittuilematta Mestarille, tulevalle pressallemme?
Itse olen persuja äänestänyt jo useammissa vaaleissa ja vaikka Jussi onkin tuonut suomalaiseen politiikkaan tärkeää uutta näkemystä, päädyin kuitenkin äänestämään Haavistoa näissä vaaleissa, koska mielestäni presidentin pitää olla koko kansan hyväksymä, eikä kansaa rajusti kahtia jakava, mitä Jussi taas olisi ollut. Nämä olivat minulle puhtaasti henkilövaalit, en minä äänestänyt vihreitä, vaan Pekka Haavistoa. Minun on vaikea nähdä Halla-ahoa koskaan presidenttinä, koska siihen pestiin vaaditaan vähintään puolet kansan äänistä.
Vierailija kirjoitti:
En niinkään sure just Haaviston kaatumista vaaleissa, vaan ylipäänsä vihervasemmistolaisen ideologian tilaa. Tuntuu että Suomi on nykyään todella oikeistolainen. Ehkä se toisaalta oli vain illuusio vasemmistolaisuudesta kun viime hallitus oli niin vasemmistolainen. Ehkä Suomi on todellisuudessa tätä. Tai siis Sannan hallituskaudellakin enemmistönhän eduskuntavaaleissa sai kyllä perinteiset oikeistopuolueet. Vasemmistohallitus tehtiin kepun tuella kasaan. Eli ehkä tässä ei muutosta olekaan tapahtunut muuten kuin omissa mielikuvissa.
Onneksi on ja oikeastaan aina ollutkin, nyt on aika Suomen nousta! Yllätyin kyllä että noin moni äänesti Haavistoa, oikein haluttiin että Suomesta tulee se pellevaltio, onneksi ei toteutunut.
Kaikista eniten lohduttaa ettei Hallaahosta tullut pressaa.. Nyt vaan yleislakkoa puskemaan.. 💪💪
Haaviston tappio harmittaa, mutta näillä mennään.
Se täytyy sanoa, että oli hieno veto, että Stubb kävi Haaviston vaalivalvojaisissa pitämässä puheen (olivat siitä keskenään sopineet). Vaikka persut ajaa Suomen kahtiajakoa, niin onneksi nämä kaksi ehdokasta kisasivat tyylikkäästi.
Äänestin Stubbia vain, ettei Haavistoa valita.
Halla-ahoa äänestänyt.
Muut puolueet tajuaa näköjään käyttää persuja hyväkseen äänestyksissä. Ne ovat kuin sopulilauma, mitä on helppo ohjailla. Ne on helppo suututtaa äänestämään ihan ketä tahansa.
Kokoomus taisi käyttää sitä hyväkseen. Ei kokoomuksen media Verkkouutiset turhaan tehnyt joka päivä juttua siitä, miten puhemiesäänestys suututti persut. Ihmettelin sitä silloin, mutta nyt kun miettii, niin taisivat olla Stubbin asialla.
Suomessa on tällä hetkellä aika ahdistava ilmapiiri, enkä ole edes täysin vasemmistolainen. Stubbin valinta ei auta asiaa sitten yhtään.
Ettekä te, muistakaa se kommarit.