Homous ja heterous vaikutti varmasti ainakin osittain äänestystulokseen
Olen varma, että osa äänesti Haavistoa sen vuoksi, että hän on homo. Tai se vaikutti siihen suurelta osin. Haluttiin olla suvaitsevaisia. Sitä puoltaa sekin, että Haavisto sai ääniä erityisesti naisilta. Naisethan haluaa sympatiseerata homoja.
Samoin olen varma, että osa äänesti Stubbia sen vuoksi, että hän ei ole homo. Mutta näistä asioistahan ei tietenkään saisi kirjoittaa, koska se on tabu.
Kommentit (131)
Joo kuulin ainakin itse töissä, ettei haavistoa voi äänestää kun on niin kuvottava tms eikä haluta nähdä häntä tanssimassa miehensä kanssa.. naurettavaa. Varsinkin kun Stubb altisti kansan naisensa kanssa suuteluun..
Ne ratkaisi vaalit. Ero oli niin pieni.
Katsotaan tätä sitten kun Stubb munaa maailmalla ja häpäisee Suomen. Pääasia että ei ole homo. Se on suomalaiselle tärkeintä.
Voi voi, olemme oikea pikku-Venäjä. Ihmiset on niin juntteja
Persut jäivät mieluummin kotiin kaappiinsa kuin lähtivät äänestämään.
-winner-
Jumala pelasti meidät homosaastalta. Kiitos tästä.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan tätä sitten kun Stubb munaa maailmalla ja häpäisee Suomen. Pääasia että ei ole homo. Se on suomalaiselle tärkeintä.
Sillä ei ollut mitään ratkaisevaa merkitystä.
Minä olen heteromies ja äänestin Haavistoa. Tiesin kuukausia sitten, että toinen kierros tulee todennäköisesti olemaan tämmöinen. Kumpaakaan en ensimmäisellä kierroksella äänestänyt. Molemmilla kierroksilla päätin, että äänestän ihmistä. Sitä ihmistä, josta mulle tulee miellyttävämpi kuva. Siksi äänestin Haavistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vladimir tuli ketjuun. Joko puhelin kuumottaa kädessä?
-winner-
Ylellä Rönkä arvioi, että 30-40 % kyselyyn vastanneista ei äänestänyt Haavistoa siksi, koska hän on homo.
100% vaikutti päätökseeni äänestää Stubbia vaikka persu olenkin. Homoa en presidentiksi halua!
Vierailija kirjoitti:
Ylellä Rönkä arvioi, että 30-40 % kyselyyn vastanneista ei äänestänyt Haavistoa siksi, koska hän on homo.
Eli suomalainen konservatiivisuus vei voiton Stubbille. Kyllä me vielä tästä parannutaan!
Kyllä se kuulkaa nyt vain ratkaisi seksuaalinen suuntautuminen nämä vaalit. Erittäin monesta suusta kuulin (kyseessä yleensä iäkkäämpiä miehiä, tuskin tällä palstalla kirjoittavia) että ei missään nimessä homoa voi äänestää. Maakunnat esim. pohjahmaa on täynnä konservatiisia ihmisiä, joille homo presidentti olisi kauhistus. Ja kun ero jäi noin pieneksi, on päivän selvää, mikä asian ratkaisi.
Stub voitti, mutta melkein puolet suomalaisista ei häntä halunnut, se on myös fakta!
Haavisto kaveerasi niiden stalinistien kanssa 70-luvulla, eikä se siitä mihinkään ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua pientä raukkaa. Me muut emme äänestä seksuaalista suuntautumista vaan ihmistä.
Aivan varmasti äänestää. Miehet vastaan ja naiset puolesta
eri
Kaksi ihmistä on minulle sanonut, ettei äänestänyt Haavistoa koska tämä on homo. Toinen heistä nainen. Ja tämä nainen oli erityisesti sitä mieltä, että Haavisto olisi kyllä ollut muuten parempi.
Että olen ap:n kanssa samaa mieltä. Seksuaalisella suuntautumisella oli näissä vaaleissa merkitystä. Se homouden takia Haavistoa äänestäneiden joukko tosin tuskin kovin iso on, sellaista en ole koskaan kuullut kenenkään myöntäneen.
Kyllä se on varmasti jonkin verran vaikuttanut. Ihmisten mielessähän pyörii vain yksi rasvainen ajatus ja se estänyt äänestämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ollut mitään ratkaisevaa merkitystä.
Katsoitko yhtään miten pieni ero näitten kahden välillä oli? Ja miten ehdokkaat pärjäsi esim vaalitenteissä. Kyllä ne homouden vastustajat aika iso ratkaiseva tekijä tässä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli suomalainen konservatiivisuus vei voiton Stubbille. Kyllä me vielä tästä parannutaan!
Oikeasti vähän hävettää olla suomalainen. Siis oikeasti, esim paljon konservatiivisemmassa Latviassa presidentin homous ei ollut mikään juttu tai ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Stubb kannattaa näkyvästi prideliikettä.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto olisi voittanut jos olisi hetero.Meillä on vielä paljon vanhoillisuutta.
Mutta vihreä historia haittasi sateenkaarihistoriaa enemmän nyt tässä..
Caruna, al-Holi, virkamiehen tylytys...
Ei nyt näinkään, se oli 40% ollut joku tekijä, mutta ei ratkaiseva tekijä.
Moniko äänesti Haavistoa koska hän on homo?