Asumistuki muutokset
Noin 1,5 kuukauden päästä astuu voimaan uudet asumistukirajat vuokralla asujille ja asumisen omavastuu osuus nousee. Oletko yksi niistä onnekkaista jotka saavat muuttaa pian uuteen asuntoon ?
Kommentit (146)
olet päästäsi vajaa ja pahasti sekaisin. Sitä paitsi, et se sinäkään ole immuuni sairauksille. Kun sulla ei ole mitään rakentavaa annettavana tähän keskusteluun, voit suksia vitt*uun. Kantasi on tullut jo selväksi. Seuraavaksi sun kannattaa heti huomenaamulla soittaa mielenterveystoimistoon ja varata aika lääkärille, niin pääsette kartoittamaan mitä apua tarvitset. Ehkä M1-lähetteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä mikään muutu. Tuki pysyy tasan yhtä suurena joten elämä jatkuu tasaisena.
noin neroja ne työttömät on siksi varmaan ovatkin työtömii.tuki nimenomaa pysyy tasan yhtä suurena mut hinnat nousee vauhdilla.kysy joltai mitä tarkoittaa sun ostovoimalle.
Katsos kun en määritä itseäni työn tai sinun mielipiteesi kautta. En kysy sinun mielipidettäsi mihinkään asiaan etkä sinä pysty vaikuttamaan elämääni millään tavalla joten kaikki mitä sanot tai yrität tehdä on turhempaa kuin olemassaolosi.
no minä katson.te tuilla elävät olette todella turhia.mut onneks leikkuri laulaa 1.4 ja syyskuussa lisää.onha sekin tietysti hyvä et ihminen on vähään tyytyväine.mua vaan oksettais asua jossain saakelin kerrostalo luukussa ja olla rahaton .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tässä mikään muutu. Tuki pysyy tasan yhtä suurena joten elämä jatkuu tasaisena.
tykkäätkö olla perseauki?
Ihan mukavaa. Raha riittää kaikkeen tarpeelliseen ja aikaa jää harrastamiseen ja kunnon ylläpitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin neroja ne työttömät on siksi varmaan ovatkin työtömii.tuki nimenomaa pysyy tasan yhtä suurena mut hinnat nousee vauhdilla.kysy joltai mitä tarkoittaa sun ostovoimalle.
Katsos kun en määritä itseäni työn tai sinun mielipiteesi kautta. En kysy sinun mielipidettäsi mihinkään asiaan etkä sinä pysty vaikuttamaan elämääni millään tavalla joten kaikki mitä sanot tai yrität tehdä on turhempaa kuin olemassaolosi.
no minä katson.te tuilla elävät olette todella turhia.mut onneks leikkuri laulaa 1.4 ja syyskuussa lisää.onha sekin tietysti hyvä et ihminen on vähään tyytyväine.mua vaan oksettais asua jossain saakelin kerrostalo luukussa ja
Tuki ei vähene yhtään eikä mielipiteesi vaikuta mihinkään.
Missä hyväpalkkaisessa työssä ei tarvitse osata kirjoittaa, eikä hallita edes alkeellista välimerkkien käyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mukavaa. Raha riittää kaikkeen tarpeelliseen ja aikaa jää harrastamiseen ja kunnon ylläpitämiseen.
ihan mukavaa olla perseauki?. ei vissiin pää toimi ihan täysil panoksilla.etkö edes halua töitä ja parempaa elintasoa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin ristiriitainen asia. Eräs tuttavani on niin sairas ettei työelämässä ole ollut vuosiin eikä enää takaisin menekkään. Ikää hänellä 50. Asuu Helsingin kantakaupungissa kaupungin asunnossa. Iso kaksio. Ei kuulemma halua edes miettiä muuttoa pienempään esim yksiöön, eikä muuttavansa pois Helsingistä. Saa kaikki rahansa tukien muodossa plus vanhemmat auttavat häntä rahallisesti. Onko tämä siis oikea suunta tukien saamiselle? Melkein toivoisin että hänen asumistukensa tippuisi niin paljon tämän uudistuksen myötä, että hänen olisi pakko muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon.
Eli olet kateellinen sairaalle? Henkilölle, joka ei pysty töissä käymään, niin olet kateellinen? Sulla tarvii nyt kyllä viirata pahasti päässä.
Mitäpä jos se liikkuminen siellä vähän koirankoppia isommassa asunnossa pitää paremmin yllä toimintakykyä? Entä jos on kovin sidottu kotiinsa, niin sun mielestä pitäisi muuttaa koirankoppiin?
Kokeilepa itse vaikka vuosi-pari, mitä on olla kotinsa vanki. Häpeä, jos osaat.
Olen sitä porukkaa joka ei saa mitään tukia. Olen alempaa keskiluokkaa, omistusasunnossa asuva lapseton sinkku.
Ei ole tukia annettu, mutta en niitä kyllä ole hirveästi pyydellytkään. Joskus kokeillut piruuttani kelan-ruletteja mutta tulos on aina liikaa tuloja ja vain oma napa elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no minä katson.te tuilla elävät olette todella turhia.mut onneks leikkuri laulaa 1.4 ja syyskuussa lisää.onha sekin tietysti hyvä et ihminen on vähään tyytyväine.mua vaan ok
kyllä vähenee elä puhu paskaa.hinnat nousee tuet ei.mut jos on noin tyhmä ni sitä ei tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan mukavaa olla perseauki?. ei vissiin pää toimi ihan täysil panoksilla.etkö edes halua töitä ja parempaa elintasoa?
Pitää paikkansa. Pää toimii todella hyvin ja samoin kroppa koska aikaa jää oikeasti liikkumiseen ja muuhun mukavaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousi HeKalla vuokra 70e ja asumistuki laski 220e. Asun poikani kanssa.
Itse olen eläkkeellä, mistä ulosotto.
Poika 18 v opiskelee ja käy osa-aikatyössä.
Budjetista 290e pois. Ei oo todellista... on se!
Kädestä suuhun elämme.
Punalaputetuilla laitetaan kotiruoat. Kasviksia eikä hedelmiä näy enää juuri koskaan.
Tätäkö pitäisi yläpeukuttaa, 40-kymppinen ihminen.
Onneksi olkoon elämänvalinnoistasi ja onnea asunnonetsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää paikkansa. Pää toimii todella hyvin ja samoin kroppa koska aikaa jää oikeasti liikkumiseen ja muuhun mukavaan.
joo voi juoksennella korttelii ympäri kun muuhun ei ole varaa ja voi heitellä vaik kiviä .mut etkö halua töihin ja parempaa elintasoa?.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo voi juoksennella korttelii ympäri kun muuhun ei ole varaa ja voi heitellä vaik kiviä .mut etkö halua töihin ja parempaa eli
Näin talvella hiihdellä ja käydä pilkillä. Jäällä on mukava kävellä. Elintasoni on juuri sopiva koska en tarvitse mitään ylimääräistä. Oravanpyörässä ei ole mitään järkevää jos ymmärtää mistä tässä elämässä on oikeasti kysymys.
jaha tuki luusereitten kokoontumis ajot käynnissä jo monetta kertaa tänää.hyvin menee tuilla ja sillei joo joo menee menee uskotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo voi juoksennella korttelii ympäri kun muuhun ei ole varaa ja voi heitellä
onko mun omakotitalo ja mökki jotenkin ylimääräistä.kun en halua asua kerrostalo luukussa ni on tehtävä töitä ja kela ei osta mökkiä jossa haluun olla.onneksi tukia leikataan niin voit olla vielä luovempi kohta ja elellä muitten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
jaha tuki luusereitten kokoontumis ajot käynnissä jo monetta kertaa tänää.hyvin menee tuilla ja sillei joo joo menee menee uskotaan.
Ei se että sinä haukut jotain luuseriksi vaikuta mihinkään. Jos pilkkasi kohde ei tunne olevansa "luuseri" niin teet itsestäsi hänen silmissään vähän yksinkertaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo voi juoksennella korttelii ympäri kun muuhun ei ole varaa ja voi heitellä
no mistä on kysymys ?elellä pienillä tuki hiluillako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo voi juoksennella korttel
Ne ovat sinulle tärkeitä ja hyvä niin. Olet päättänyt tavoitella sellaista ja se tekee sinut onnelliseksi.
näitä viestejä kun lukee niin saa vaikutelman että tuilla elely on jotenkin tavoiteltavaa ja siistii.
nuorena olin työtön ei siinä perseaukinaisuudessa kyl mitään kivaa ollu.