Asumistuki muutokset
Noin 1,5 kuukauden päästä astuu voimaan uudet asumistukirajat vuokralla asujille ja asumisen omavastuu osuus nousee. Oletko yksi niistä onnekkaista jotka saavat muuttaa pian uuteen asuntoon ?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Asumistukeen tulee varallisuusraja eli opiskelija ei saa enää asumistukea, jos tilillä on enemmän kuin 10000.
Eiks toi tu 2025 alussa.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukeen tulee varallisuusraja eli opiskelija ei saa enää asumistukea, jos tilillä on enemmän kuin 10000.
Ooo, ei voi säästää omistusasuntoon.
Mum miälestä kaikki jotka ei pysty elättää itteensä. oli syy mikä tahansa. alistettava ilmaiskäyttöön yhteiskunnalle.pienyrittäjillä on varmaan käyttöä. jos ei palkka riitä elämiseen hankkikoot toisen työn. myykööt itteään.tahi elimiään tai luovuttakoon verrrta.
Toivoopi: persukokkari
Mistä löytyy kaikille pieniä ja halpoja vuokrakämppiä.
Kuka ostaa kaikki asunnot joihin asujilla ei ole enää varaa.
Miten varallisuus tarkastetaan? Pelkkä kopio tiliotteesta ei takaa mitään varallisuudesta. Ainahan tukea hakevalla henkilöllä voi olla useampia tilejä eri pankeissa. Pankissa A on 5000€ ja pankissa B 20000€. Tukea haettaessa esitetään vain pankin A tiliote...
En muuta. Haen toimeentulotukea, vaikka olen palkkatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Miten varallisuus tarkastetaan? Pelkkä kopio tiliotteesta ei takaa mitään varallisuudesta. Ainahan tukea hakevalla henkilöllä voi olla useampia tilejä eri pankeissa. Pankissa A on 5000€ ja pankissa B 20000€. Tukea haettaessa esitetään vain pankin A tiliote...
No, ainakin verottajalta saa tiedot kiinteistöistä.
Ja maksatko veroa arvopapereista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut asumistukea kuin viimeksi opiskelijana noin 30 vuotta sitten. Äänestäkää vain oikeistoa niin saatte kaikkea tällaista kivaa elåmäänne.
Moni oikeistoa äänestänyt kärsii myös siinä, että kohta ei ole koulutettua väkeä vastaamaan päivittäin heidän lapsistaan.
Onko velaksi eläminen sinusta hyvä ratkaisu ?Ehkä sinun elämäsi tukien varassa johtuukin vain typeryydestä ja laiskuudesta? Ymmärrän hyvin , että heikkolahjaisena yksilönä sinun on todella vaikeaa elättää itse itseäsi ilman tukitoimia ja joudut kaikessa turvautumaan terveiden työssäkäyvien ihmisten apuun. Se on hyvin yleistä vihreiden sekä vasemmistolaisten keskuudessa , että on sairas.
Nosta vielävähän nokkaasi paskakokkare!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla nousi HeKalla vuokra 70e ja asumistuki laski 220e. Asun poikani kanssa.
Itse olen eläkkeellä, mistä ulosotto.
Poika 18 v opiskelee ja käy osa-aikatyössä.
Budjetista 290e pois. Ei oo todellista... on se!
Kädestä suuhun elämme.
Punalaputetuilla laitetaan kotiruoat. Kasviksia eikä hedelmiä näy enää juuri koskaan.
Miksi olet velkaantunut ja ulosotossa?
Edullisia hedelmiä ja kasviksia on kyllä tarjolla, kun seuraa kauppojen tarjouksia. Lidlissä pakastevihannekset on suorastaan naurettavan halpoja, edelleen. Peruna ja kaali, porkkana ovt hyviä ruoka-aineita ja ennen kaikkea halpoja ja pitkään säilyviä.
Minäkin ostan alennushintaisia tuotteita aina, kun näen niitä tarjolla sellaisissa tuotteissa, mitä muutenkin käytän. En pidä sitä mitenkään nolona tai valituksen aiheena. Olen myös eläkkee
Ei helvetti näitä kusipääneuvojia!
Tässähän halutaan ne maasudulla omakotitaloissa köllöttelevät työttömät töihin kasvukeskuksiin. Asumistuella ja työttömyyskorvauksella elelee ihan hyvin landella.
En muuta. Joudun takaisin toimeentulotuen piiriin. Palkka on niin pieni ja työtunteja tarjolla valitettavasti hyvin vähän meikäläiselle. Kannustavaa.
En aio muuttaa mutta joudun luultavasti hakemaan toimeentulotukea. Olin nykyisessä pienpalkakisessa työssä tai jatkan kortistossa. Sama lopputulos taloudellisesti mun kannalta.
En. En saa mitään tukia En edes asumistukea.
Asumistukeni muuttuu vasta 1.11.2024 tarkistuksen jälkeen. Mutta voihan aina käydä niin hassusti, että joudun ennen sitä töihin ja saan niin paljon rahaa etten enää saa tukea, kauheaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ooo, ei voi säästää omistusasuntoon.
Yhteiskunnan tuellako siihen omistusasuntoon säästetään? Tää on just niin älytöntä, että pitäisi saada muilta rahaa, vaikka itselläkin on.
Leikataan muita tukia ja nostetaan toimeentulotuen määrää.
Hei me säästetään tällä!
Hallituksen muutokset aiheuttavat kyllä tilanteen, että huhtikuusta lähtien on kannattavaa olla ainoastaan joko kokoaika töissä tai kokonaan työtön. Osa-aika ja keikkatyöstä tehdään kannattamatonta leikkauksilla. Samaan aikaan toimeentulotukeen tehtiin 33 e korotus/kk. Perusosaa korotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Tarkastetaanko asumistuki huhtikuussa vai miten tää tulee toimimaan?
Laskee sitten, kun on seuraava tarkistus. Mulla ensi vuoden helmikuussa. Ei kannusta ihan pieniä työkeikkoja ottamaan vastaan ennen sitä.